Gå til innhold

Erfaringer med minipille?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har tidligere gått på Mercilon, og bruker nå p-plaster, men føler ikke at noen av de passer helt for meg. Har så enorme humørsvingninger, er generelt i dårligere humør. Har også gått opp litt i vekt, og har litt problemer med huden.

Begynner å bli litt lei av det, og tror nok de rundt meg begynner å bli lei av humøret mitt også. happy.png

Så jeg lurte på om noen her har erfaringer med minipiller? Mindre bivirkninger enn andre prevensjonsmidler?

Tenker hovedsaklig på Conludag, for det virker som om det er endel færre bivirkninger med den enn med Cerazette.

Såvidt jeg har forstått er eneste vanlige bivirkningen med Conludag uregelmessig/uteblitt menstruasjon, i motsetning til Cerazette, der det i tillegg er nedsatt sexlyst, vektøkning, akne osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på cerazette, jeg er blid som en sol, har ingen kviser, kåt hver dag, ikke gått opp i vekt på en flekk, men så er jeg fit og trent, har regelmessig mensen hver 30-35 dager, dette er den beste pilla jeg har prøvd :)

Anonym poster: e2627b6af29c42c8355970fb05d271e1

Skrevet

Virker som om det er mange som synes at Cerazette er det beste som har hendt dem, mens andre blør i flere måneder, blir deprimert osv. Virker ikke som om en mellomting er så vanlig egentlig. :fnise:

Får vel nesten bare prøve.

Skrevet

Cerazette funker bra for meg nå, men de første to månedene var den virkelig perfekt prevensjon, jeg blødde og var i ræva humør hele døgnet, ingen mann kom nærmere enn 5meter :ler:

Jeg ga det en sjanse, og det stabilisere seg og ble virkelig bra. Man må nesten bare prøve seg frem, folk reagerer så forskjellig på alle de forskjellige ppillene, synd det ikke er en fasit.

Skrevet

Cerazette funker bra for meg nå, men de første to månedene var den virkelig perfekt prevensjon, jeg blødde og var i ræva humør hele døgnet, ingen mann kom nærmere enn 5meter :ler:

Høres ut som perfekt prevensjon ja. :fnise: Spent på om det går an å være i verre humør enn det jeg er i for tiden, det blir i såfall litt av et syn...

Men tror jeg skal ta sjansen og prøve. :)

Skrevet

Gått på cerazette i 4 år, har ikke hatt mensen en eneste gang! Det er den beste pilla jeg har vert borti, og kommer nok ikke til å bytte heller. Har ikke fått noen bivirkningen(som jeg kan huske) Er så lenge siden jeg startet så vanskelig å sammenligne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...