Gå til innhold

Dere som jobber i matbutikk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor i alle dager har dere har ett (?) returkort i hele butikken, så det alltid tar hundre år å få tak i dette kortet?

Og hvorfor et returkort overhodet, hvorfor ikke bare trykke inn dette med en tast?

Anonym poster: 40914e05ab1b7bbd012d17f2843e26e2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det et par år siden jeg jobbet i butikk selv, men virker som det fortsatt er slik ja. Den mest åpenbare grunnen er jo for å hindre misbruk av "retur". Dvs forhindre stjeling/underslåing.. Men er veldig enig i at det er et styr, og spesielt plagsomt for kunden. Men de som sitter i kassen har desverre ikke så mye de skulle sagt når det kommer til akkurat dette, det er butikkjeden og /eller daglig leder som bestemmer..

Grunnen til at det tar lang tid å få tak i kortet er jo at det ofte er kassaansvarlig som har kortet på seg, eller at det kun finnes et kort så ikke alle har tilgang. Ja, tullete - men med så mye svinn som det er i en matbutikk gjør de vel det de kan for å redusere det :)

• Liker 1
Skrevet

Har jobbet hos flere forskjellige kjeder, og hos alle er det reglemang at den ansvarlige på vakt er den eneste som skal ha tilgang til å bruke kortet. Dette for å forhindre at uærlige ansatte kan bruke kortet i hytt og pine. Det er for å unngå tyveri forkledd som retur. I tillegg skal returkvitteringen underskrives av kunde, kasserer og leder.

Vel, det er sånn det skal være, men alle stedene jeg har jobbet har kortet bare stått i kassa. Der jeg jobber nå er det returnøkkel, og det er egentlig samme reglene der, men nøkkelen står i kassa så alle kan bruke den.

Anonym poster: d1bdb94d8f487e9eb2d23b51c1ab8023

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...