Gå til innhold

Musikk i bil (koble telefonen)


Auroressa

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne ha koblet min iphone til bilen for og lytte til musikk via telefonen, meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, hvordan gjør man dette og hva kjøper jeg? Er en iphone 4 og bilen er en volswagen golf 2010 modell.

Håper noen har svaret, for jeg har ingen aning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten kan du se om du har en mediainngang i et rom i nærheten av håndbrekket - eller du kan forsøke å finne ut om du har en minijack inngang på fronten av spilleren (står gjerne AUX).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en radiosender som jeg fester på telefonen, og stiller inn radioen på samme frekvens. Bruker altså FM nettverket. Det skurrer ofte litt i Oslo sentrum, da det er mange som sender på FM nettet der. Men funker som bare det utenfor byen og på fjellet.

Jeg har også en AUX utgang i bilen, den gir litt bedre lyd.

Har kjøpt alle "dingser" på dealextreme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikk innom volkswagen og be om et iPod-adapter, du kan sikkert også få dette hos forhandlere som spesialiserer seg på bilstereoprodukter. din originalstereo skal ha tilkoblingsmulighet for dette standard, jeg mener dette var normalisert før 2010-modellen - uten at jeg skal insistere på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Veldig dårlig spøk følger nå;

Bytt til ny Volvo, ta ledningen som følger med iPhonen din. Plugg inn i iPhonen. Plugg inn i USB-inngangen på siden mot førersetet ved koppholderene.

Velg riktig i menyen i panelet.

Hør musikk fra iPhonen din :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sjekket litt i møllerdatabasen. du trenger et av to ting, alt ettersom hvor fancy du skal være.

det enkleste og billigste, som jeg allerede nevnte i mitt forrige innlegg, en ipod-ledning. denne kobles i bakenden av stereoen og legges som oftest inn i hanskerommet. du kan nå styre ipod via bilstereo, denne er langt bedre enn noe AUX-kabel både kontrollmessig og lydmessig. big win.

om din bil har prestage blåtann, noe som ikke er usannsynlig hvis bilen er kjøpt ny i norge, så er det et lite adapter som kan kobles på stereoen din som gir deg full kontroll over musikken via blåtann og krever null ledning i fremtiden. denne kommer i to varianter, en for biler som har blåtann handsfree originalt, og en som gir deg dette i tillegg. sistnevnte er så klart noe dyrere, men plutselig kan du bruke mobilen lovlig når du kjører også.

hvis det var opp til meg, så hadde jeg nøyd meg med første alternativet - men jeg hadde ikke nøyd meg med noe teit AUX-kabel. den lader jo ikke telefonen heller.

edit: glemte det viktigste.

fra 2009, på noen utstyrsmodeller er det levert med en ipod-kabel fra fabrikken. åpne konsollen. se om du har en inngang hvor det står "ipod". finn kabelen, plugg i, enjoy music.

Endret av CadillacJack
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar alle sammen :)

Skal dra fram instruksjonsboka vist jeg finner den og se om jeg forstår noe bedre, vist ikke blir det vel en tur til en volswagen forhandler som nevnt her :)

Takk så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Stille vann

Jeg har Audi 2011 mod.og har iphone kabel i hanskerommet. Plutselig en dag oppdaget jeg den :fnise:

Sjekk hanskerommet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den var i et hanskerom mellom meg og passasjer setet, der var det en aux utgang, så nå råner jeg rundt med noe bedre og høre på en radioen, takk for tipsene :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...