Gjest Arvid78 Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Ehm, av og til når jeg er ute og snakker med damer og snakker litt om hva de ser etter så er det noen som ofte sier at de ønsker mannen med stor M, jeg prøver noen ganger å forklare at det vil være grammatisk feil å skrive før jeg forstår at det er ment som de er ute etter en skikkelig mann. Men hva er så mannen med stor M?, Jeg har aldri sett på meg selv som en veldig maskulin mann om du skal måle deg opp mot det film og media presenterer som mannen, men så har jeg også en følelse av at det er heller ikke hva mange damer ser etter. Så for dere kvinner, helt personlig mening her, hva er mannen med stor M for dere. Og menn hvilke mannlige rollemodeller er det dere har hatt og sett opp til i oppveksten? For meg som mann og vilke rollemodeller jeg har hatt og sett opp til så er det de som har vært de rolige, sindige og kloke slik som min bestefar.
asdfghjk Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 (endret) Mann med stor M for meg er en som er beskyttende, initiativrik, tøff, gentleman både for meg og andre, omsorgsfull, tålmodig, ansvarsfull, handy-man, han må kunne litt om friluftsliv, trofast. Han må være matcho og ha et røft utseende - IKKE bruke sminke eller nappe øyebrynene til jenteform. Han må være manne-mann. Han må ikke gi opp, han må vise av hele sitt hjerte at han vil ha meg, at jeg kan stole på han, at han er klar for å virkelig slå seg til ro med meg. Han må være veldig glad i barn og dyr. Dette er drømmemannen min Edit: Menn i oppveksten - Macgyver, Tom Cruise, Arne hjeltnes, Ashton Kutcher, Zorro(Antonio Banderas), Mark Ruffalo. Nå i nyere tid - Jarle Andhøy og Ryan Dunn litt unge, men såå skjønne. Endret 20. september 2012 av asdfghjk 1
Katniss Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Sean Bean's rollefigur i Game of Thrones er mann med stor M. Syns det er så altfor mange menn som tror at å være arrogant= mandig. Derfor liker jeg Ned Stark ( Sean Bean) i Game of Thrones fordi han er klok, smart, barsk, modig, morsom, rolig, beskyttende ovenfor kona og barna uten et desperat behov for å være "show off" og arrogant. 1
Gjest Arvid78 Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Så den klassiske litterære mannen er det som slår ann, ikke den action helten som jeg vorste opp med på 80 tallet men den mer eldre typen av mann som er maskulin i utseende, samtidig som han har klare empatiske trekk, er vis og villig til å ofre seg selv for de han elsker Ganske vanskelig å leve opp til for mange
Gjest imli Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Ein mann som elskar og respekterar meg, og som eg både kan le saman med og ha lange samtalar med, og som er ansvarleg og har orden på livet sitt, er ein mann med stor M for meg.
Gjest Filleproletiet Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 Sean Bean's rollefigur i Game of Thrones er mann med stor M. Syns det er så altfor mange menn som tror at å være arrogant= mandig. Derfor liker jeg Ned Stark ( Sean Bean) i Game of Thrones fordi han er klok, smart, barsk, modig, morsom, rolig, beskyttende ovenfor kona og barna uten et desperat behov for å være "show off" og arrogant. Men han døde jo allerede i sesong 1?
Sweet77 Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 Men han døde jo allerede i sesong 1? So? Mannen med stor M vet selvfølgelig når det er på tide å trekke seg tilbake. 1
Katniss Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 Men han døde jo allerede i sesong 1? Han lever videre i dagdrømmene mine
Gjest Gunfreak Skrevet 20. september 2012 #9 Skrevet 20. september 2012 So? Mannen med stor M vet selvfølgelig når det er på tide å trekke seg tilbake. Har du sett Sharpe serien, Bean er enda mer mann i den serien.
Katniss Skrevet 20. september 2012 #10 Skrevet 20. september 2012 Har du sett Sharpe serien, Bean er enda mer mann i den serien. Faktisk ikke. Men takker hjertelig for forslaget
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #11 Skrevet 21. september 2012 Men han døde jo allerede i sesong 1? Han dør visst også forholdsvis ofte: The general rule of thumb is that if the film is in a historical, medieval or fantasy setting he'll play one of the good guys... who dies. If its set in modern times he'll generally play one of the bad guys... and usually die. Kilde: http://www.tvtropes....ain/TypeCasting (Se under "Actors") Anonym poster: d8f945a4959ff3cbd818102007980e9d 1
Flanør Skrevet 21. september 2012 #12 Skrevet 21. september 2012 Mann med stor M for meg er en som er beskyttende, initiativrik, tøff, gentleman både for meg og andre, omsorgsfull, tålmodig, ansvarsfull, handy-man, han må kunne litt om friluftsliv, trofast. Han må være matcho og ha et røft utseende - IKKE bruke sminke eller nappe øyebrynene til jenteform. Han må være manne-mann. Han må ikke gi opp, han må vise av hele sitt hjerte at han vil ha meg, at jeg kan stole på han, at han er klar for å virkelig slå seg til ro med meg. Han må være veldig glad i barn og dyr. Dette er drømmemannen min Edit: Menn i oppveksten - Macgyver, Tom Cruise, Arne hjeltnes, Ashton Kutcher, Zorro(Antonio Banderas), Mark Ruffalo. Nå i nyere tid - Jarle Andhøy og Ryan Dunn litt unge, men såå skjønne. Ok, men hvordan vet du at de du nevner er omsorgsfulle overfor deg og andre? Du ramser opp mange kvaliteter, men utvalget ditt her er kanskje først og fremst basert på utseende?
Gjest Raindrops Skrevet 22. september 2012 #13 Skrevet 22. september 2012 Han dør visst også forholdsvis ofte: Kilde: http://www.tvtropes....ain/TypeCasting (Se under "Actors") Anonym poster: d8f945a4959ff3cbd818102007980e9d Jeg klarer ikke slutte å le av denne, det blir så meningsløst til slutt at det blir morsomt. 1
Noir Skrevet 22. september 2012 #14 Skrevet 22. september 2012 En mann skal helst ha skjegg og tatoveringer
Amanda C. Skrevet 22. september 2012 #15 Skrevet 22. september 2012 Menn i oppveksten: MacGyver Mike i Crocodile Dundee James Bond Harrison Ford i Indiana Jones Russell Crowe Kevin Costner Idag: Chris Hemsworth, Daniel Craig og min fantastiske Mann med stor M, kjæresten min
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå