Gå til innhold

Kul på halsen =/

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en klump på halsen som kom for ca 4 dager siden. Den ligger ca èn cm vekk fra øret under det beinet som skiller hodet og halsen (kjeven?). Den gjør vondt å ta på, men merker den ellers ikke. Jeg kan også bevege den noe opp og ned, så den sitter ikke fast på en måte.

Noen som vet hva dette kan være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovne lymfeknuter. Går det ikke vekk løpet av noen dager bestiller du time hos legen.

Anonym poster: 9f3a77fc1537b89e1f469e8403718a67

Skrevet

Hovne lymfeknuter?

Aldri hatt det før, er det slik en nymfeknute er?

Er det ufarlig?

Skrevet

Det er ufarlig :) Hvis det ikke gir seg bør du gå til legen!

Skrevet

Ok. Takk for svar :) Man tenker jo som regel det værste :rosaengel:

Skrevet

Har også en sånn på akkurat samme sted. =)

Skrevet

Lymfeknutene er knyttet til immunforsvaret. De sitter oppi halsen der, ved lysken, armene osv. De kjennes som regel ikke, men når kroppen får en infeksjon arbeider de og da hovner de opp. Så det betyr bare at kroppen din gjør jobben sin med å bekjempe sykdom og det går over når infeksjonen er borte. Men dersom det fortsetter i neste uke, og du i tillegg får feber eller andre symptomer ville jeg oppsøkt lege. Da jeg hadde kyssesyken var det første jeg merket de hovne kjertlene. Men som regel er det bare en sår hals eller lignende.

Skrevet

Ok :) Tusen takk for svar! Har hostet en del i det siste, men ikke vært forskjøla eller noe. Kanskje det er pga hosta den har kommet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...