Gå til innhold

Hverdagstvangshandlinger; har du det?


aowi

Har du "hverdagstvangshandlinger"?  

  1. 1. Har du "hverdagstvangshandlinger"?

    • ja
      20
    • nei
      13


Anbefalte innlegg

- I årevis måtte jeg løfte tærne for hver lyktestolpe eller autovernpåle vi kjørte forbi (før jeg kjørte selv...) :oops:

- Når jeg henger opp klær, så må minstemann sine henge først, deretter eldstemann sine, så mine, så mannens. Klesklypene må ha samme farge på samme plagg. Mannen får helst ikke lov til henge opp klær, for det blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har litt "tvangstanker" jeg og :oops:

*Når jeg har låst ytterdøren sjekker jeg at den er låst ved å presse ned dørklinken 3 ganger( opp ned opp ned, mens jeg sier til meg selv" døren er låst , døren er låst :o )

*Når jeg legger meg, eller reiser fra huset må jeg sjekke komfyren, kaffetrakter , etc. flere ganger

*Trekker også ut alle mulige stikk kontakter i fare for at d kan ta fyr

*D samme med lys, noen lys kan aldri stå på slått viss jeg er ute av huset, pga av faren for brann :oops:

*Skrur lyset av på badet når jeg kler av meg, eller skal dusje...

Kniper øynene sammen slik at jeg ikke ser meg selv :o

* det er en feil og en rett side på knekke brødet.

*vasker huset daglig, ser støv og skitt overalt

*når jeg er ute å kjører presser jeg med gjevne mellomrom hånden mot håndbrekke for å sjekke om håndbrekke er av( selv om d ville jo lyst viss d var på)

*sjekker alltid at bilen er låst ved å prøve å åpne døren tre ganger...

*sjekker lommebok og nøkler med jevne mellomrom, og får panikk viss jeg ikke kjenner noen av delene med d samme i vesken...

*ofte når jeg har lagt meg må jeg ned igjen å sjekke lommeboken, og at visa kortene er der de skal inkl nøklene....

hjelp :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kysser fingeren min og tar den i taket på bilen hver gang det kjører en bil med ett lys forbi, og på den tredje ønsker jeg meg noe.

Den var spesiell! Hvordan fant du på det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... tror jeg kan bidra med noe her jeg og :)

- Før jeg drar hjemmefra må jeg sjekke alle rom om lysene er slokket, om komfyren er av osv (jeg har heldigvis ikke så mange rom)

- Når jeg legger sammen sengetøy og handkle, må de legges sammen på spesiell måte, blir det ikke riktig så bretter jeg de sammen til det blir riktig. Jeg er egentlig ikke den typen som hele tiden skal ha det så orntlig rundt meg, men når det gjelder sengetøy og handkle så må de brettes orntlig!!

- Og så sjekker jeg døren et par ekstra ganger sånn at jeg er sikker på at den er låst. Dette gjelder også når jeg har lagt meg. Kan stå opp igjen for å sjekke dette, selv om jeg er 99% sikker på at den er låst. Det er litt slitsomt da, men jeg får ikke sove hvis jeg ikke sjekker.

- Jeg må hele tiden ha kontroll på at jeg har med meg mobiltelefon, nøkkler, busskort og lommebok. Og er jeg ute og reiser så sjekker jeg veska hele tiden for å sjekke om biletten er der!!!!

God å lese at det er flere av oss.. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk! Sliter litt jeg også med sånne ting. Jeg teller alt mulig. Og MÅ ende opp på 12. Er det 8 båter i en mandarin teller jeg 2,4,6,8,9,10,11,12!

Gjelder også når jeg ser på tv. Teller bokstavene i teksten på skjermen. Grusomt irriterende :evil:

Jeg MÅ gå på DEN siden av kvisten eller steinen. Hvis ikke blir jeg vill. Går og slenger med beina og ser helt teit ut.

Hadde parkert bilen og skulle ta bussen videre til jobb da jeg plutselig fikk helt panikk for at jeg ikke hadde låst bilen. Tok bussen inn til der jeg skulle, satt meg på en returbuss sjekka bilen som selvfølgelig var låst og tok en ny buss til byen igjen. Tok litt tid å komme på jobb den dagen. Ellers går jeg ofte tilbake og sjekker om bilen er låst.

Og så er det bilskilt da :oops: Må så langt det er mulig se på numrene på ALLE bilene jeg møter på veien. Hjelpes meg! Må visst slutte med disse tingene. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er jeg ute og reiser så sjekker jeg veska hele tiden for å sjekke om biletten er der!!!!

:ler: Ja, den kjenner jeg igjenn! Tror jeg må klistre dem fast på øyeeplene, neste gang jeg skal ut å reise :hoho: , ellers får jeg ikke gjort annet enn å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg har vel det...

Har en (u)vane om å telle sekunder når jeg venter på bussen. Ganske strevsomt når jeg må stå en stund. Desverre er det helt umulig å stoppe - har holdt på i mange år nå.

Det er vel det som er verst ja.

Lizzie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ skrive handlelisten min så pent jeg kan, uten overstrykinger og slurving. Skriver handlelisten etter min faste runte gjennom butikken, dvs. brødavdelingen først, ergo brød, knekkebrød o.l. først på listen i egen gruppe. Deretter til meieriprodukter - ny gruppe, osv.

Så må jeg sette varene i vognen etter høyde og varegruppe. Det samme gjentar seg hjemme i kjøleskapet.

Og aller helst skulle jeg bare hatt helt nye, uåpnete varer i kjøleskapet... :roll::hoho:

Klesvasken er viktig - må henges opp og brettes sammen riktig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg også! Virker som det trekker fra åpne skapdører :ler:

Jeg og!

Mannslingen lar ALLTID nøkleskuffen stå sånn litt åpen. Det IRRITERER meg (jeg LAR det irritere meg...) :sinna: ! Så for hver gang jeg lukker den, smeller det litt hardere. Tenker fronten på skuffen snart faller av... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...