Gå til innhold

Hverdagstvangshandlinger; har du det?

Har du "hverdagstvangshandlinger"?  

1. 1. Har du "hverdagstvangshandlinger"?

• ja
      20
    • nei
      13

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare lurer litt på om dere har sånne "tvanghandlinger" ? eller er det bare meg.... :oops:

Jeg MÅ ta oppvask i riktig rekkefølge.. glass - kopper - bestikk - tallerken osv.. I stressperioder er jeg så ekstrem at jeg kan ta hele oppvasken på nytt om rekkefølgen blir feil (SÅ ille er det veldig sjelden men det har skjedd...)

Har rutiner om morraen oxo.... som må følges for å få en fin dag..

Og hvordan klær skal henges opp da , prøver alt jeg kan å la være å rette på mannen når han for en gangs skyld henger opp ... men det er VANSKELIG å la vær :-?

Flere som har det sånn ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om et går som en "hverdagstvangstanke", men jeg har en innebygd angst mot å gå på kumlokk. Da vi var små trodde vi det betydde ulykke - nå tror jeg ikke det lengre, men lar være "for sikkerhetskyld" :oops:

Skrevet

Har skrevet litt feil :oops: skulle lissom være tvangshandlinger............

Så kumlokk funker fint :wink:

Har vært der selv :oops:

Gjest GreenSky
Skrevet

Ja, jeg tråkker ikke på kumlokk! :oops:

Gjest glamourgirl
Skrevet

:oops: Jeg har så sinnsykt mange, jeg har (kryss i taket) blitt bedre med årene, og slapper litt mer av nå. Da jeg var yngre pleide foreldrene mine å erte meg og si at jeg har klare "autistiske trekk"... (vi var støttefamilie for et par autister, og de mente jeg var mye verre... :ler: ) Spøk til side, her har dere noen av mine:

1. sier alfabetet inni meg når jeg går i trapper, og den bokstaven siste trinn stopper på, er forbokstaven på ham jeg skal gifte meg med.... :oops:

2. Må henge opp klærne etter farge og lengde i skapet.

3. Når jeg sminker meg tømmer jeg sminkepungn, og legger oppi i rekkerfølge ettersom jeg bruker produktene.

4. Jeg kysser fingeren min og tar den i taket på bilen hver gang det kjører en bil med ett lys forbi, og på den tredje ønsker jeg meg noe.

5. Jeg ønsker meg noe når det bare er en stjerne på himmelen.

6. jeg blåser løse oyevipper av pekefingeren og ønsker meg noe...

7. Jeg har bøkene i hylla etter forfatter, alfabetisk, og så etter størrelse og farge...

En sær og romantsik sjel, med andre ord :oops:

Skrevet

Og hvordan klær skal henges opp da , prøver alt jeg kan å la være å rette på mannen når han for en gangs skyld henger opp ... men det er VANSKELIG å la vær  :-?  

Flere som har det sånn ?

Det var nesten en lettelse når eksen flytta... så slapp jeg å stå opp etter at han hadde lagt seg, for å rette opp klær som han hadde hengt opp... jeg fikk ikke sove ved tanken på hvordan de hang på snoren. :roll:

Nå ønsker jeg at han IKKE skal vaske klærne til barna på hans helger. Det må jeg gjøre selv.

Jeg vet at dette er håpløst men jeg kan ikke noe for det... (ehem...)

Gjest Carmelita
Skrevet

Jeg gjør ofte ting i en bestemt rekkefølge, ikke fordi jeg må, men fordi det er mest praktisk

Skrevet

hm. litt redd for å skrive dette i tilfelle noen som kjenner meg skal komme med den hvite jakka med svært lange armer.... :hoho:

må lukke alle skapdører og skuffer.

dobbelsjekker alltid at jeg har låst døra når jeg går ut...

må alltid sjekke mange ganger at jeg har med nøkler, lommebok og mobil..

må sitte på venstre side i bussen. høyre side blir heilt feil.

sikker mye mer også, men kommer ikke på flere akkurat nå.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg får fullstendig hetta av åpne skapdører! Orker de rett og slett ikke!! :tunge1:

Skrevet

Klærne i skapet MÅ være organisert.. dvs topper i egen hylle, skjorter, gensere, hettejakker, dongeribukser, stoffbukser, finbuker, treningsklær, belter, undertøy for finere anledninger og vanlig undertøy osv.. :roll:

CD'ene og filmene er plassert etter navnet

Alle CD'ene skal være i cover så fullt det er mulig

Om jeg går på toalettet SKAL ytterdøra være låst

*Bank i bordet*

Skrevet

kommer på flere når jeg ser her :oops:

åpne skapdører...... mannen går og lukker dem hele tida... jeg har store problemer m å få dem igjen :roll:

og kaffetrakteren.... nå har jeg endelig fått meg en som slår seg av etter så og så lang tid men likevel.. det og utgangsdøra om morgenen.. begynner jeg å lure MÅ jeg tilbake..... (litt trøtt ja..)

og husvasken følger sitt mønster det og........

til og med dataen :oops: kabal først - så inn på nett......

sukk..

Skrevet

Jeg sjekker om nøkler og mobil ligger i veska, selv om jeg jo nettopp sjekket, og vet de ligger der... (spesielt når jeg går ut av bilen).

Sjekker alltid ytterdøra når jeg skal på do, mange ganger.(er ikke lås på dodøra da..).

Liker ikke åpne skapdører,og ikke minst dolokk.

Dorullen MÅ henge med enden på utsida av rullen, ikke inn mot veggen.

Hater når mannen min tar på alle fingrene/tåsene mine, etter tur, bortsett fra en. Noe han selvfølgelig gjør for å plage meg :sinnatagg: Da må jeg mase på ham til han i utmattelse går med på å røre ved den siste og.. :hoho:

:sjenert: Man føler seg passe gal når man ramser opp sånn på "papiret" :ler:

Skrevet

Finnes det noen andre måter??

Skrevet

Det hender jeg må snu dorullen når jeg er på besøk hos venner og bekjente... Tror dere de legger merke til det? :oops:

Skrevet

Fint lite, med unntak av dorullen som må være ut.

De fleste mennesker har det slik. Det er når det begynner å STYRE livet ditt det er fare på ferde.

Skrevet

Det hender jeg må snu dorullen når jeg er på besøk hos venner og bekjente... Tror dere de legger merke til det? :oops:

Dette gjør faktisk jeg også...

Skrevet
Vet ikke om et går som en "hverdagstvangstanke", men jeg har en innebygd angst mot å gå på kumlokk. Da vi var små trodde vi det betydde ulykke - nå tror jeg ikke det lengre, men lar være "for sikkerhetskyld"  :oops:

Jeg trår heller ikke på kumlokk. I tillegg må jeg har gifteringen en bestemt vei på fingeren. Dvs. når jeg tar den på må jeg kunne lese navnet til mannen min rett vei, ikke opp ned :ler: .

Selvfølgelig må dorullen henge med enden på utsida, jeg snur den også hos andre :oops: !

Skrevet

Jeg sjekker om nøkler,månedskort og mobil fortsatt ligger på plass, selv om jeg nettopp sjekka for 30 sekunder siden....

Før jeg legger meg sjekker jeg at ytterdøra er låst, at komfyren er skrudd av og om det ikke står noe inntil ovnen, om igjen og om igjen, selv om jeg akkurat har gjort det. :roll:

Skrevet
Jeg får fullstendig hetta av åpne skapdører!

Jeg også! Virker som det trekker fra åpne skapdører :ler:

Skrevet
Selvfølgelig må dorullen henge med enden på utsida, jeg snur den også hos andre :oops: !

Da får du bare prøve deg på å komme hjem til meg, for den MÅ henge med enden på innsida! :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...