Gå til innhold

Mopedbil regler?


Beccavaldes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ikke for å fingerpule noe her, men når du stryker så mange ganger på et førerkort, er det virkelig rett av deg å ferdes i trafikken uansett kjøretøy?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg dømmer deg ikke altså, men har du egentlig i det hele tatt åpnet teoriboka? For det pleier å lønne seg og lese den før man tar teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. det har jeg.. problemet er at alt forsvinner når jeg kommer på biltilsynet, men ellers husker jeg alt.. så kan noen av dere mopedbil reglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg fremdeles opp i at du glemmer reglene - som strengt tatt er pinibelt enkle, og en selvfølge å kunne utenat når man fører et motorkjøretøy. Hvordan fungerer det i en stress-situasjon på veiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjennskap til regler for mopedbil, men utifra det du skriver om at du har strøket 14 ganger, vil jeg si at du ikke har noe bak rattet i et motorisert kjøretøy å gjøre. Ta buss, tog, sykkel eller gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les, les og les! Ta prøver på nettet, ta notater fra hvert avsnitt mens boka er igjen, ha en lesebok og en arbbok som du kan jobbe med.

"

Klasse M147 (firehjuls moped)

Denne klassen gjelder føring av tre- eller firehjuls moped, herunder såkalt mopedbil. Søker må bestå teoretisk førerprøve etter å ha dokumentert gjennomført obligatorisk mopedopplæring. Søkers vandel og helse blir kontrollert før førerkort utstedes. Helsekravene er de samme som for personbil.

Før man fyller 18 år, er førerettigheten begrenset til tre- eller firehjuls moped med egenvekt ikke over 150 kg (minus batterienes vekt ved eldrift)

Klasse M 147 gir ikke rett til å kjøre tohjuls moped."

Er du over 18, å har førerkort M så kan du kjøre mopedbil. Men, den går ikke fortere enn 45 som en vanlig moped.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...