AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Noen med erfaring? Gjerne kom med både negative og positive erfaringer, og sammenlign gjerne med andre typer prevensjon... Jeg sliter veldig med menstruasjonssmerter i tillegg, så jeg lurer på hva som er best for meg. Har en tendens til å glemme p-pillene... Anonym poster: b895ba9b8ed484486910a0c3dd1072aa
Gjest blah blah Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Jeg anbefaler det ikke. Brukte p-sprøyte og fikk hormonforandringer som jeg sliter med enda, selv om det er 10 år siden jeg tok sprøyta siste gangen. Vil råde deg til å prøve hva som helst av andre prevensjonsmidler
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Har brukt det i årevis, eneste bivirkning er at jeg ikke har hatt mensen på mange år. Sikrere enn p-piller er det også. Anbefales varmt. <br /><br /> Anonym poster: 103a4fcf174b4a922103fe5a33eaaf34
skreppamedleppa Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Jeg er ikke noen prevensjonsspesialist og har ikke brukt noe form for prevensjon på mange år, men jeg prøvde p sprøyten en gang og aldri kommer jeg til å ta den igjen. Den er sikkert helt grei for andre, men jeg gjekk rundt med blødninger hver dag i 5 måneder. Og det å ha mensen i 5 måneder i strekk var ikke det kjekkeste jeg har opplevd så jeg fant ut at p sprøyten var ikke noe for meg.
Gjest NyGjest Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Jeg gikk på minipiller, og det gikk fint. Men jeg glemte ofte å ta pillen hver dag, så da virket p-sprøyta som en enklere løsning. Jeg reagerte noe helt forferdelig på den.. Sliter med depresjon, men det ble mye verre de 3 mnd den varte. Ble utrooolig følsom. I tillegg hadde jeg blødninger i 6 uker etter at jeg tok den! Vet ikke om det er normalt eller ikke. Mens en venninne av meg har ingenting negativt å si om den, hun er veldig fornøyd og reagerer ingenting. Men det er tydeligvis veldig individuelt
Zzyzx Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 Jeg har brukt sprøyta i to år nå. Siden jeg jobber skift har jeg store problemer med å få i meg en pille når jeg skal, så jeg så på sprøyta som løsningen på det problemet. Jeg har aldri reagert nevneverdig på hormonprevensjon tidligere, så sprøyta går helt greit. Jeg har kanskje noe mer kviser, men jeg vet ikke om sprøyta kan ta skylden for det. Jeg har heller ikke hatt mensen på to år. Jeg skal ikke akkurat anbefale sprøyta basert på min egen erfaring, for det er mange som reagerer negativt på den.
sebra Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 Brukte den for mange år siden. Min erfaring er 0 mensen tre mnd etterfulgt av 5 uker mensen, det var skikkelig slitsomt. Og man visste aldri når man fikk mensen. Og jeg la på meg masse, det samme gjorde 95% av vennindene mine som brukte den. Har også hørt at den øker sjansene for benskjørhet. Hadde jeg visst det da, hadde jeg aldri tatt den.
Gjest Skrevet 19. september 2012 #8 Skrevet 19. september 2012 For meg var det å ta sprøyten det beste jeg har gjort. Null sterke smerter og null blødninger. For meg var det i alle fall verdt det
labomba93 Skrevet 19. september 2012 #9 Skrevet 19. september 2012 Anbefaler heller Cerazette. Mitt liv er blitt SÅ mye bedre etter jeg begynte på de (minipiller)
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2012 #10 Skrevet 20. september 2012 Har gått på sprøyta i snart 3 mnd. Hovedsaklig godt fornøyd. Eneste er aning mer kviser og lengre perioder med småblødninger (som om man er i de siste dagene av mensen) - blødningene skal etter sigende gi seg helt med tiden. Ingen humørendringer, ingen vektøkning, ikke redusert lyst. Folk reagerer forskjellig på sprøyta - man vet ikke før man har prøvd.
minienthe Skrevet 24. september 2012 #11 Skrevet 24. september 2012 har brukt den i over tolv år og kunne ikke vært mer fornøyd. eneste bivirkningen er at jeg mister mensen men dette ser jeg utelukkende positivt på. det er ikke en prevensjon for alle og planlegger du barn så ville jeg vurdert noe annet.
Gjest Fruella Skrevet 24. september 2012 #12 Skrevet 24. september 2012 Jeg har også brukt den i snart 13 år og er kjempefornøyd:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå