AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Hei! Jeg er ei jente på tjueen år som mistrives helt enormt med eget utseende. Jeg greier ikke lenger å se meg i speilet og like én eneste ting ved meg selv. Jeg har lagt på meg, håret mitt er grufult, jeg har urenheter og kviser i hele ansiktet - og det verste: jeg har rumpe og lår som virkelig er helt fulle av cellulitter! Det er snakk om dype, store cellulitter som dekker hele rumpa, og som går videre helt ned til knærne. I tillegg har jeg røde strekkmerker over hele rumpa. Det er så ille at jeg ikke lengre greier å se meg selv i speilet. Men noen ganger må man bare det, og når det er gjort...ja, da sitter jeg igjen sånn som dette her. Jeg er rett og slett grisedeppa, og kjenner hvor mye jeg faktisk misliker - om ikke hater - meg selv og mitt utseende. Det er så ufattelig slitsomt å ha det sånn, men uansett hvordan jeg prøver å vri og vende på situasjonen for å tenke annerledes så ender jeg opp med å konkludere med at jeg faktisk ER ordentlig fæl. Jeg har dårlig samvittighet overfor samboeren min, fordi han er stuck med å elske noen som ser ut som meg. Det er usunt, det er sykt, og det er som nevnt helt ufattelig slitsomt....men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å snu disse tankene. Det jeg ser er så reelt, at jeg rett og slett ikke har sjans til å tenke at "nei, du er bra nok som du er, hva så om du har *fyll inn alt her*, alle har noe de mistrives med med seg selv.*. Huff, vet ikke hva jeg ville med dette, jeg.. Men jeg var på toalettet og endte opp med å se på meg selv fra siden og bakfra..og da havnet jeg her. Det er et reint helvete å mislike speilbildet sitt så enormt. Det tar bokstavelig talt fra meg nattesøvn.. <br /><br /> Anonym poster: 5ccab66bdc6d0f7bfa2228821d0142e0
Krakonosj Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 (endret) "Jeg har lagt på meg" Du kan slanke deg. "Håret mitt er grufullt" Du kan gå til frisøren. "Jeg har urenheter og kviser i hele ansiktet" Muligens en forbigående fase men kan også ha noe å gjøre med at du har lagt på deg, at du rett og slett ikke spiser riktig. En kamerat av meg får f. eks. ryggen full av kviser bare han rører sjokolade. Går sikkert an å ta noe hudbehandling også, men det vet sikkert damene mer om. "Jeg har cellulitter" 100% ærlig så gjør det meg absolutt ingenting når damer har cellulitter. Har heller aldri hørt noen annen mann klage over det der. Og tro meg: Jeg og mine kompiser snakker gjerne om hva som plager oss ved damer. Cellulitter har så langt aldri kommet opp. Tror rett og slett det er en av de tinga som bare dere damer driver og henger dere opp i fordi dere tror at vi gjør det (og det skal jeg forresten ta opp med kompisene mine neste gang). Forøvrig bør du søke profesjonell hjelp til å jobbe med selvbildet ditt. Det er helt åpenbart på bærtur og hvis du ikke passer deg kan det ende med at du mister samboeren din over det, og ikke p.g.a. at du har cellulitter. Dårlig selvbilde er veldig destruktivt for et forhold, for ved å nedgradere deg selv nedgraderer du også den som elsker deg og følelsene den personen har for deg. P.S. Dersom du ikke har lyst til å gå til psykologen, vil jeg anbefale deg å begynne å trene (hvis du ikke allerede gjør det). Det vil hjelpe på selvbildet ditt å være fysisk aktiv og i tillegg er endorfinene kroppen da produserer som antidepressiva å regne. Det har pleid å hjelpe meg, ihvertfall for en stund. En annen ting er: "tenk positivt". Og ja, jeg vet at begge disse tingene låter banalt så det holder og sikkert er det siste du vil høre akkurat nå, kanskje spesielt det med å "tenke positivt". Men det enkleste er ofte det beste. Du kan helt sikkert google et eller annet online selvhjelpskurs i å tenke positivt. Det hjalp meg også en gang, men husker ikke hvor jeg fant det nå. Endret 19. september 2012 av Krakonosj 4
Meridian Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Du ser nok ikke så ille ut som du beskriver her, men når du mistrives sånn med deg selv, må du gjøre noe med det, slik alle andre må. T.o.m jeg må det! Du kan begynne å gå tur med samboeren din, og trene litt hver dag. Selv går jeg tur eller trener hver dag. Jeg liker f.eks å gå turer, eller å sykle. Om vinteren går jeg alltid på ski. Føler jeg blir gladere, får mer energi og får huden får en sunn glød. Når du beveger deg bruker du musklene, du blir varm og svett, og blodet strømmer gjennom årene - t.o.m. de små årene som ligger ytterst i huden. Da får huden oksygen, og blir vakker! Endre kostholdet ditt. Det at du har lagt på deg og at du har problem med hud og hår kommer av et dårlig kosthold. Hvordan spiser du? Kan du fortelle meg litt om kostholdet ditt, så kanskje jeg kan komme med råd og tips? Det er ikke så mye som skal til. Det er viktig å spise sunt fett, protein, grønt, frukt og bær OG VANN hver dag. Hud, hår, negler, og hele deg, trenger daglig mosjon(om det bare er en gåtur) og et sunt og godt kosthold for å fungere og for å føle seg bra og se bra ut. Søvn er også viktig! Gjør ting som gjør deg glad. Om det er å spille piano eller synge, tegne eller male, lage ting eller skrive novelle/dikt, gå på fjelltur, svømme, ... samme hva! Gjør ting som gjør deg glad og som er viktig for deg!
Gjest milk Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Gjør noe med det da. Tren, spis bedre, ta en tur til frisøren.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Joda, fint og flott (og enkelt) det dere foreslår her. Men så er det dessverre ikke så enkelt. Jeg er slank selv om jeg har lagt på meg, jeg spiser sunt og holder meg helt unna sukker og tilsetningsstoffer og annet tull. Jeg drikker masse vann, jeg spiser frukt og bær, og det er mye grønnsaker ved hvert middagsmåltid. Jeg går turer, og jeg trives i det daglige. Jeg går ikke rundt og lar selvfølelsen min ta over alt, slik at alt i hverdagen blir negativt. Likevel ligger det der og ulmer, det at jeg synes jeg er så stygg. En frisørtur for å føle meg bedre, var det som resulterte i at jeg mistrives sånn med håret nå. Det er for kort, og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å vente på at det vokser ut igjen. Jeg kunne gjerne gått til psykolog eller en eller annen...men hvordan gjør jeg det? Hvem kontakter jeg og hvordan gjøres det? Jeg vet at jeg høres veldig negativ ut og det virker sikkert som alt jeg gjør og tenker på er å tenkte stygt om meg selv, og til og med lar det gå utover forholdet ved å syte om det til samboeren. Sånn er det IKKE! Jeg er ellers en positiv person, jeg er sunn og tar vare på meg selv. Jeg liker meg selv og trives med å være meg - personlighetsmessig! Og kjæresten, han får sjeldent, til aldri, høre noe om mine forskrudde utseendemeninger. Så at jeg skal miste han fordi det i lengden blir for slitsomt for ham å være med en som ikke liker seg selv - det er jeg ikke redd for! Det går ikke utover sexlivet eller ellers daglig kontakt og "kjæresterier". Det er rett og slett bare at det er så ufattelig slitsomt for meg å sky mitt eget speilbilde..gråte over det jeg ser, og tenke (TENKE!) at kjæresten fortjener bedre, reint utseendemessig.. Ellers takk for svar og råd. Anonym poster: 5ccab66bdc6d0f7bfa2228821d0142e0
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 Joda, fint og flott (og enkelt) det dere foreslår her. Men så er det dessverre ikke så enkelt. Jeg er slank selv om jeg har lagt på meg, jeg spiser sunt og holder meg helt unna sukker og tilsetningsstoffer og annet tull. Jeg drikker masse vann, jeg spiser frukt og bær, og det er mye grønnsaker ved hvert middagsmåltid. Jeg går turer, og jeg trives i det daglige. Jeg går ikke rundt og lar selvfølelsen min ta over alt, slik at alt i hverdagen blir negativt. Likevel ligger det der og ulmer, det at jeg synes jeg er så stygg. En frisørtur for å føle meg bedre, var det som resulterte i at jeg mistrives sånn med håret nå. Det er for kort, og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å vente på at det vokser ut igjen. Jeg kunne gjerne gått til psykolog eller en eller annen...men hvordan gjør jeg det? Hvem kontakter jeg og hvordan gjøres det? Jeg vet at jeg høres veldig negativ ut og det virker sikkert som alt jeg gjør og tenker på er å tenkte stygt om meg selv, og til og med lar det gå utover forholdet ved å syte om det til samboeren. Sånn er det IKKE! Jeg er ellers en positiv person, jeg er sunn og tar vare på meg selv. Jeg liker meg selv og trives med å være meg - personlighetsmessig! Og kjæresten, han får sjeldent, til aldri, høre noe om mine forskrudde utseendemeninger. Så at jeg skal miste han fordi det i lengden blir for slitsomt for ham å være med en som ikke liker seg selv - det er jeg ikke redd for! Det går ikke utover sexlivet eller ellers daglig kontakt og "kjæresterier". Det er rett og slett bare at det er så ufattelig slitsomt for meg å sky mitt eget speilbilde..gråte over det jeg ser, og tenke (TENKE!) at kjæresten fortjener bedre, reint utseendemessig.. Ellers takk for svar og råd. Anonym poster: 5ccab66bdc6d0f7bfa2228821d0142e0 1. Teller du kalorier? Du kan spise supersunt men allikvel gå opp i vekt fordi du må forbruke mer enn du tar inn. Bruk f. eks MyFitnessPal.com den er gratis og har 40 000 matretter ferdig lagt inn. 2. Det er hår, det vokser ut igjen. Knask ølgjær hvis du er helt desperat. 3. Du går til fastlegen og ber om henvisning til psykolog. Be om en med offentlig driftsavtale. Da går psykologen under egenandelen. 4. Går du på p-piller? Disse kan tulle med hormonene. Slutt på p-piller og se om du blir mer stabil. Anonym poster: 74165c77ba4ea5fd601f7ded413e713c
Meridian Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 Når det gjelder hår, så er det laget av proteiner, derfor må du få i deg nok proteiner. Spis nøtter, frø, avokado, fisk, og gjerne fet fisk. Det er masse gode proteiner, og itillegg gode fettsyrer som er bra for hud og hår.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå