AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #21 Skrevet 19. september 2012 Tror du det er slik det rettssystemet fungerer? De fleste saker som omhandler kjærestepar gidder ikke politiet en gang å kikke på og de aller fleste saker som dette blir henlagt. Dette er ikke snakk om overgrep, og ts er nært grensa til den seksuelle lavalderen. Aldersforskjellen er også liten, noe som muligens tilsier at de er på noen lunde likt modningsnivå. Men en ting av gangen, ts må jo først faktisk ha sex med denne gutten. Vet ikke om du har lest TS sitt innlegg, men de er altså ikke kjærestepar for å oppklare. Det handler om ei jente på 15 år som har møtt en gutt på 19 år, og hun er visst kjempeforelsket etter at hun har møtt han 1(!!!!!) gang. Etter dette har han sendt henne masse tekstmeldinger om sex osv og TS sier hun vil ha sex med han etter at de har møtt hverandre gang før og ikke kjenner hverandre noe særlig. Loven om sex med mindreåring handler ikke om overgrep. Det handler om at barn skal beskyttes mot å bli utnyttet. I dette tilfelle ser det veldig ut som at TS kan bli utnyttet seksuelt av denne unge mannen. For han er en ung mann mens TS er et barn. 4 år er nok aldersforskjell i Norge til at man kan bli dømt for det. En 15åring og en 19åring er absolutt ikke på samme modningsnivå. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men om du er såpass som 19 eller over, er du klar over dette. Anonym poster: b523c31b4e521d59d61c75606f8d0389 5
solch Skrevet 19. september 2012 #22 Skrevet 19. september 2012 En 15åring og en 19åring er absolutt ikke på samme modningsnivå. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men om du er såpass som 19 eller over, er du klar over dette. Anonym poster: b523c31b4e521d59d61c75606f8d0389 Jeg er 17 og kunne aldri i min villeste fantasi nærmet meg en på 19 fordi jeg syntes de er noen umodne tullinger alle som en. Si meg, har du møtt dagens 19-åringer? Å kalle de moden er som å kalle sjokolade ekkelt.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #23 Skrevet 19. september 2012 Jeg er 17 og kunne aldri i min villeste fantasi nærmet meg en på 19 fordi jeg syntes de er noen umodne tullinger alle som en. Si meg, har du møtt dagens 19-åringer? Å kalle de moden er som å kalle sjokolade ekkelt. Jeg kaller ikke en 19åring moden, men en 19åring er klart mye mer moden enn en 15åring. Anonym poster: b523c31b4e521d59d61c75606f8d0389 1
Ferny Skrevet 19. september 2012 #24 Skrevet 19. september 2012 Er ikke galt å ha sex selv om man ikke er 16 år gammel - så lenge BEGGE TO er under 16 år...?? Noen er vel klar, andre ikke. Seksuell lavalder er vel for å unngå at eldre personer utnytter yngre mennesker. Men så blir vel TS og denne gutten uansett nødt til å vente da... Men en jente på 15 år kan lett være like moden som en gutt på 19. HALLO? Barn begge deler, spør du meg. Er ikke noe galt i å treffe en person selv om man er ung. Trenger ikke gifte seg med den første man forelsker seg i/har et forhold til. Små hjerter kan føle store ting de også. Synes trådstarter skal treffe gutten uten noen slagplan for å holde på interessen. Se heller om dere er på bølgelengde og at kjemien er god. Føler du deg mye yngre enn han når dere snakker sammen, så er det ikke en bra relasjon - da synes jeg du skal la det ligge. Du ser.
Steinar40 Skrevet 20. september 2012 #25 Skrevet 20. september 2012 Folk i dag er ikke i nærheten av voksne før de nærmer seg 30 år. Faktisk. 1
Hibiskus Skrevet 20. september 2012 #26 Skrevet 20. september 2012 (endret) De tankene du beskriver om deg selv er noe de aller fleste har følt på din alder. Og de som har sagt til deg at du virker eldre enn din alder kan veldig sannsynlig ha gjort det i manipulasjon. Folk kan si dette for å få deg til å reflektere over oppførselen din, i håp om at du faktisk oppfører deg mer voksent. Bortsett fra det så er jo dette tidenes pedo-kommentar for å få yngre jenter til å overskride grenser de vanligvis ikke ville ha gjort. Du tror han liker deg, sier du? HAN VIL PULE DEG FORDI HAN IKKE FÅR NOEN ANDRE JENTER TIL Å GJØRE DET. HAN UTNYTTER DIN USIKKERHET! Så klart, du trenger ikke tro på meg, eller de andre som har tatt tid ut av dagen sin for å hjelpe deg. Men i 99,9% av tilfellene er det faktisk slik. Jeg var i samme situasjon som deg, og jeg angrer så utrolig jævlig mye, og jeg skulle så SÅRT ønske at jeg hadde funnet meg en gutt rundt min egen alder å henge sammen med. Du skal leve ditt eget liv, gjøre dine egne erfaringer, og du kan selv ødelegge ditt eget liv. Lykke til, jeg håper du gjør det som er rett for deg. Endret 20. september 2012 av Hibiskus
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #27 Skrevet 20. september 2012 Som jurist vet jeg at rettssystemet fungerer akkurat sånn. Mange gutter har de senere årene blitt dømt for seksuell omgang med barn under seksten, under akkurat de omstendighetene du nevner her. Kjip dom å ha på seg senere..<br /><br /> Anonym poster: e1da68f080691afa72a7247630097249
Annabel Skrevet 20. september 2012 #28 Skrevet 20. september 2012 (endret) Jeg lurer egentlig på hva en 19 år gammel gutt skal med en 15åring jeg da. Han kan ikke være så sykt moden av seg ihvertfall. Og TS, det er ikke kult å være seksuelt aktiv når du er 15 og under den seksuelle lavalder. Hadde du vært så moden som du sier, hadde du ventet. Anonym poster: b523c31b4e521d59d61c75606f8d0389 Da jeg var 15 var jeg sammen med en på 20, og det føltes faktisk ganske normalt, egentlig. Han var mye mer moden enn det jeg var selvfølgelig, men likevel var det noe som gjorde at vi hadde utrolig bra sammen. Det varte riktignok ikke så lenge da, fordi jeg ville heller være singel. Hehe. Poenget er bare at 15 og 19 er ikke er noe big deal. Gutter sies jo også å ligge 4 år etter jenter når det kommer til modenhet. Men, 19-årige gutter ER faktisk ikke spesielt modne heller (kanskje derfor de fint kunne passet sammen med en 15 åring?). Nå skal ikke jeg dra alle under en kam, men dette gjelder ihvertfall de jeg går i klasse me. De er søte og sånn, men jeg kunne aldri være sammen med en på den alderen. Ikke fordi jeg er spesielt moden for alderen, men jeg vil heller ha en mann fremfor en gutt. Så TS, å kalle en 19-åring for "eldre" høres i mine øre bare helt teit ut. Han er faktisk bare fire år eldre enn deg.... Og at han er "badass" fordi han fester....? Wtf? Og hvorfor er det så "ukult" å være sexuelt aktiv når man er 15? Det er i den alderen veldig mange jenter debuterer sexuelt. Tror ikke de tenker at "shit ass, nå er jeg kul!!!!", men heller at de er nysgjerrige og har funnet noen de vil ha sex med. Hva er vitsen med å vente til man blir 16 bare fordi det er den sexuelle lavalderen i Norge? Jeg hadde sex da jeg følte meg klar for det og ville ha det, og jeg angrer ikke den dag i dag, selv om jeg ikke hadde fylt 16 ennå. Jeg var jo like kåt og tenkte like mye på sex da jeg var 15 som nå. Så ja, unødvendig av dere å komme og fortelle folk at det er ulovlig å ha sex fordi man ikke har nådd en viss alder. Man gjør som man vil. Men for menn å ha sex med en under lavalderen derimot- det er litt mer ulovlig, det. Og helt sinnsykt kvalmt, etter min mening. TS, jeg har forresten ikke noen fornuftige svar til spørsmålene du stiller her, dessverre. Jeg skjønner ikke hvordan man kan bli SÅ forelsket at man gidder å skrive et innlegg her inne etter å ha møtt noen en gang.. Men lykke til! Endret 20. september 2012 av AnnaBell93
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #29 Skrevet 20. september 2012 Da jeg var 15 var jeg sammen med en på 20, og det føltes faktisk ganske normalt, egentlig. Han var mye mer moden enn det jeg var selvfølgelig, men likevel var det noe som gjorde at vi hadde utrolig bra sammen. Det varte riktignok ikke så lenge da, fordi jeg ville heller være singel. Hehe. Poenget er bare at 15 og 19 er ikke er noe big deal. Gutter sies jo også å ligge 4 år etter jenter når det kommer til modenhet. Men, 19-årige gutter ER faktisk ikke spesielt modne heller (kanskje derfor de fint kunne passet sammen med en 15 åring?). Nå skal ikke jeg dra alle under en kam, men dette gjelder ihvertfall de jeg går i klasse me. De er søte og sånn, men jeg kunne aldri være sammen med en på den alderen. Ikke fordi jeg er spesielt moden for alderen, men jeg vil heller ha en mann fremfor en gutt. Så TS, å kalle en 19-åring for "eldre" høres i mine øre bare helt teit ut. Han er faktisk bare fire år eldre enn deg.... Og at han er "badass" fordi han fester....? Wtf? Og hvorfor er det så "ukult" å være sexuelt aktiv når man er 15? Det er i den alderen veldig mange jenter debuterer sexuelt. Tror ikke de tenker at "shit ass, nå er jeg kul!!!!", men heller at de er nysgjerrige og har funnet noen de vil ha sex med. Hva er vitsen med å vente til man blir 16 bare fordi det er den sexuelle lavalderen i Norge? Jeg hadde sex da jeg følte meg klar for det og ville ha det, og jeg angrer ikke den dag i dag, selv om jeg ikke hadde fylt 16 ennå. Jeg var jo like kåt og tenkte like mye på sex da jeg var 15 som nå. Så ja, unødvendig av dere å komme og fortelle folk at det er ulovlig å ha sex fordi man ikke har nådd en viss alder. Man gjør som man vil. Men for menn å ha sex med en under lavalderen derimot- det er litt mer ulovlig, det. Og helt sinnsykt kvalmt, etter min mening. TS, jeg har forresten ikke noen fornuftige svar til spørsmålene du stiller her, dessverre. Jeg skjønner ikke hvordan man kan bli SÅ forelsket at man gidder å skrive et innlegg her inne etter å ha møtt noen en gang.. Men lykke til! Det er 2 år yngre i hodet det sies at gutter er, men dette er når man er i puberteten. Når man er 19 så er man ferdig med puberteten. -Det heter å "skjære alle over en kam" Du er veldig selvmotsigende. Først sier du at det ikke gjør noe at en 19åring har sex med en 15åring, og så sier du at det er kvalmt at menn har sex med barn. Du sier at "man gjør som man vil". Da kan jo jeg fyllekjøre og begå innbrudd da, selv om det bryter med den norske loven fordi "man kan jo gjøre som man vil". Skjønner? De norske lovene er der for en grunn skjønner du. Det er ikke veldig mange jenter som debuterer seksuelt når de er under den seksuelle lavalder. Gjennomsnittet er 17,5 år. Ellers så skjønner jeg ikke hva en 19åring eller en 20åring i ditt tilfelle skal med en unge. Det er vel fordi de ikke greier å få seg noe på sin egen alder tenker jeg. Anonym poster: 2051416f4054692cd47d83b0b5dc879b 2
waco Skrevet 20. september 2012 #30 Skrevet 20. september 2012 Du legger så mye i det etter å ha møtt han en gang? Kjære deg, du er bare 15 år. Gutter kommer og går i den alderen, men hør på foreldrene dine. Du vil ikke angre ;-) Hvordan skal hun få lært noe når hun aldri vil kunne få angre da?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #31 Skrevet 20. september 2012 Hvordan skal hun få lært noe når hun aldri vil kunne få angre da? Man trenger vel ikke å angre for å lære? Anonym poster: 2051416f4054692cd47d83b0b5dc879b
Gjest Maneater? Skrevet 20. september 2012 #32 Skrevet 20. september 2012 (endret) På 20.9.2012 den 19.21, waco skrev: Hvordan skal hun få lært noe når hun aldri vil kunne få angre da? . Endret 31. mai 2020 av Maneater?
waco Skrevet 20. september 2012 #33 Skrevet 20. september 2012 Av og til er det best at man ikke lærer på den harde måten når man er såpass ung. Iallefall når det gjelder sex. brent barn skyr ilden, er det ikke bedre at hun brenner seg litt da? Sånn at hun slutter og brunste på fremmede hun har møtt etter en dag?
Lilliani Skrevet 20. september 2012 #34 Skrevet 20. september 2012 Hør på foreldrene dine, ts. Tror de aller fleste som skriver her har vært i dine sko og veit hva de snakker om, meg inkludert. En dag vil du faktisk forstå dem, selv om det virker helt på trynet akkurat nå! 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #35 Skrevet 20. september 2012 Jeg kjenner jeg er veldig irritert på overskriften. JEG ER IRRITERT. Anonym poster: 17a3a78d3c0ff39be25fb0d1bca89d74 5
Annabel Skrevet 21. september 2012 #36 Skrevet 21. september 2012 Det er 2 år yngre i hodet det sies at gutter er, men dette er når man er i puberteten. Når man er 19 så er man ferdig med puberteten. -Det heter å "skjære alle over en kam" Du er veldig selvmotsigende. Først sier du at det ikke gjør noe at en 19åring har sex med en 15åring, og så sier du at det er kvalmt at menn har sex med barn. Du sier at "man gjør som man vil". Da kan jo jeg fyllekjøre og begå innbrudd da, selv om det bryter med den norske loven fordi "man kan jo gjøre som man vil". Skjønner? De norske lovene er der for en grunn skjønner du. Det er ikke veldig mange jenter som debuterer seksuelt når de er under den seksuelle lavalder. Gjennomsnittet er 17,5 år. Ellers så skjønner jeg ikke hva en 19åring eller en 20åring i ditt tilfelle skal med en unge. Det er vel fordi de ikke greier å få seg noe på sin egen alder tenker jeg. Anonym poster: 2051416f4054692cd47d83b0b5dc879b Jeg pleier å dra en kam igjennom håret mitt, ikke skjære. Jeg mener at det ikke gjør noe fra jentas ståsted. Hun gjør jo ikke noe gale ved å ha frivillig sex i en alder av 15, mens en mann (da tenker jeg helt 20+) derimot gjør noe ulovlig og også noe jeg ser på som kvalmt. Det jeg mente med "man gjør som man vil" var relatert til temaet det ble skrevet om, nemlig sex. Ikke drap, fyllekjørig, innbrudd, terrorr and so on. Men ja, skjønner poenget ditt. Jeg kommer fra et sted hvor det at gutter i 18-19-årsalderen er sammen med ungdomskolejenter er skremmende normalt, så sikkert derfor jeg ser på det med såpass normale øyne. (Gutter kan faktisk være i puberteten frem til de er 20, forresten) Men det raker på ingen måte meg, så jeg bryr meg heller ikke videre om temaet. Bare syntes innlegget til TS var så idiotisk at det fortjente et like idiotisk svar.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #37 Skrevet 21. september 2012 Jeg pleier å dra en kam igjennom håret mitt, ikke skjære. Jeg mener at det ikke gjør noe fra jentas ståsted. Hun gjør jo ikke noe gale ved å ha frivillig sex i en alder av 15, mens en mann (da tenker jeg helt 20+) derimot gjør noe ulovlig og også noe jeg ser på som kvalmt. Det jeg mente med "man gjør som man vil" var relatert til temaet det ble skrevet om, nemlig sex. Ikke drap, fyllekjørig, innbrudd, terrorr and so on. Men ja, skjønner poenget ditt. Jeg kommer fra et sted hvor det at gutter i 18-19-årsalderen er sammen med ungdomskolejenter er skremmende normalt, så sikkert derfor jeg ser på det med såpass normale øyne. (Gutter kan faktisk være i puberteten frem til de er 20, forresten) Men det raker på ingen måte meg, så jeg bryr meg heller ikke videre om temaet. Bare syntes innlegget til TS var så idiotisk at det fortjente et like idiotisk svar. Uansett hvor mye du kammer deg, så heter det fortsatt "å skjære alle over en kam" Det er ulovlig at en ung mann på 19 har sex med ei jente på 15. Like ulovlig som det er å fyllekjøre. Anonym poster: 2051416f4054692cd47d83b0b5dc879b
Annabel Skrevet 22. september 2012 #38 Skrevet 22. september 2012 Kverulering er en fin ting. Regnet med folk forsto hva jeg mente uansett. Jaja, men ikke ulovlig fra jentas ståsted.... Det var poenget.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå