falbach_91 Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 (endret) Hei. Jeg vet ikke hvor dette innlegget skal stå, så om jeg har lagt det på feil plass så må dere si i fra. Mitt spørsmål til dere er at jeg lurer på hva slags tips dere kan gi til meg mot søtsug eller lettere sagt sjokoladesuget? Jeg spiser sjokolade hver dag og nå begynner det å bli litt mye. Jeg merker det på kroppen min at den blir slapp og har lite energi. Jeg vet ikke helt om jeg føler meg avhengi, men jeg trenger tips og råd mot å kvitte meg mot det, kun i helgene er det lov eller? Mvh falbach_91 Endret 18. september 2012 av falbach_91
Gjest X-1 Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Puss tennene når suget kommer, evt, sukkerfri tyggis eller drops, spis frukt, nøtter, ein yoghurt eller annet som er sunnere, finn på noe å gjøre for å få tankene over på annet.
falbach_91 Skrevet 18. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2012 Okei.. tusen takk for hjelp! skal teste det å pusse tenner når søtsuget kommer..! Det blir liksom sånn at når jeg er ferdig på jobb så går jeg på butikken å kjøper meg en sjokolade og en brus så setter jeg meg ned på pcn og sjekker facebook, er blitt en stygg vanesak etter at min kjæreste måtte fløtte.
Ixnay Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 Begynn å tren.. Jeg har vært helt ekstrem på sjokolade og annet snop (MÅ ha hver dag!), men etter jeg begynte å trene så har det bedret seg. Ikke borte altså, men jeg har merket markant nedgang i søtsuget, og jeg spiser mye mindre godteri nå enn jeg har gjort tidligere.
Envy Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 Okei.. tusen takk for hjelp! skal teste det å pusse tenner når søtsuget kommer..! Det blir liksom sånn at når jeg er ferdig på jobb så går jeg på butikken å kjøper meg en sjokolade og en brus så setter jeg meg ned på pcn og sjekker facebook, er blitt en stygg vanesak etter at min kjæreste måtte fløtte. En enkel løsning er å ikke kjøpe inn sjokolade og brus. 1
Gjest Candy Pie Skrevet 18. september 2012 #7 Skrevet 18. september 2012 Hvorfor spiser dere sjokolade, selv om det ikke var meningen at dere skulle? Jeg spør meg selv om det hele tiden, og jeg blir gal. Jeg føler jeg må, jeg får ikke fred før jeg vet at det er i hus. Blir lettet da. Men samtidig kommer den enorme skammen, og jeg lar være å spise mat, og spiser heller sjokolade. For det blir jeg ikke like dårlig av som mat. Sjokolde er "greit" mat er "forbudt" hvordan få seg selv til å innse at det er fullstendig feil? Og hva er det med sukker? Noen ganger vil jeg bare starte å røyke... Du er i allefall ikke alene ts:)
Envy Skrevet 18. september 2012 #8 Skrevet 18. september 2012 Hvorfor spiser dere sjokolade, selv om det ikke var meningen at dere skulle? Jeg spør meg selv om det hele tiden, og jeg blir gal. Jeg føler jeg må, jeg får ikke fred før jeg vet at det er i hus. Blir lettet da. Men samtidig kommer den enorme skammen, og jeg lar være å spise mat, og spiser heller sjokolade. For det blir jeg ikke like dårlig av som mat. Sjokolde er "greit" mat er "forbudt" hvordan få seg selv til å innse at det er fullstendig feil? Og hva er det med sukker? Noen ganger vil jeg bare starte å røyke... Du er i allefall ikke alene ts:) Jeg begynte å snuse usunn dritt, men ihvertfall ikke kaloribombe, og det tok livet av søtsug
falbach_91 Skrevet 18. september 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2012 Hvorfor spiser dere sjokolade, selv om det ikke var meningen at dere skulle? Jeg spør meg selv om det hele tiden, og jeg blir gal. Jeg føler jeg må, jeg får ikke fred før jeg vet at det er i hus. Blir lettet da. Men samtidig kommer den enorme skammen, og jeg lar være å spise mat, og spiser heller sjokolade. For det blir jeg ikke like dårlig av som mat. Sjokolde er "greit" mat er "forbudt" hvordan få seg selv til å innse at det er fullstendig feil? Og hva er det med sukker? Noen ganger vil jeg bare starte å røyke... Du er i allefall ikke alene ts:) Ja helt enig med deg, jeg får også den følelsen hvor jeg heller spiser sjokolade istendenfor mat.. Det er ikke bra i det hele tatt og sliter med å kutte den ut, bare det at når jeg ska handle på butikken å vet hvor sjokolade hyllen er så blir jeg fristet av det.. ;s Men skal prøve noen av tipsene som kommer her i håp om å klare slutte å spise så mye sjokolade for det er jo ikke sunt for helsen.. Men det er ikke lett, har prøvd før og da klarte jeg meg bare en uke så var det på igjenn. Det er rart at man faktisk kan bli "like" avhengi av sjokolade/sukker som røyk og snus! ;p
falbach_91 Skrevet 18. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2012 Jeg begynte å snuse usunn dritt, men ihvertfall ikke kaloribombe, og det tok livet av søtsug Haha, det tar jeg ikke som løsningen at jeg ska begynne å snuse for å få det bort, skal nokk klare noen av de andre tipsene 2
falbach_91 Skrevet 18. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2012 Begynn å tren.. Jeg har vært helt ekstrem på sjokolade og annet snop (MÅ ha hver dag!), men etter jeg begynte å trene så har det bedret seg. Ikke borte altså, men jeg har merket markant nedgang i søtsuget, og jeg spiser mye mindre godteri nå enn jeg har gjort tidligere. Sliter med treningsmotivasjon også. Det er sånn at jeg klarer ikke føle meg vell på treningssenter og jeg har fått sikkelig skrekk etter jeg var på et treningssenter der hvor alle så på meg og jeg følte den der hva gjør hun her osv.. Er redd for at jeg skal bli sett ned på fordi jeg kan så lite om trening også klarer jeg ikke det at folk skal stå å se på meg trene, har bare fått helt skrekk for det. Har vurdert jogging, men vet ikke hvor ofte jeg må jogge i uken og hvor lenge som nyebegynner så har du tips?
Inwe Skrevet 19. september 2012 #12 Skrevet 19. september 2012 Spis nok mat, sånn at du er ordentlig mett. Ellers er det vel bare gjøre det kort å brutalt, som om du skal slutte å røyke, kutt det helt. Til slutt har du faktisk ikke lyst på lenger! Noe jeg liker å kose meg med på kveldene er delte epler eller druer og et stort glass vann med isbiter. Prøv å kjøp noe sånt istedet
Little sister Skrevet 19. september 2012 #13 Skrevet 19. september 2012 Kanskje krom-tilskudd kan hjelpe?
Gjest *Maja* Skrevet 19. september 2012 #14 Skrevet 19. september 2012 Blir jeg sugen lager jeg en soyasjokomelk kakao med en liten teskje honning. Da forsvinner all søtsug
Gjest Candy Pie Skrevet 19. september 2012 #15 Skrevet 19. september 2012 Jeg begynte å snuse usunn dritt, men ihvertfall ikke kaloribombe, og det tok livet av søtsug Å? Snus er vel ikke like farlig som røyk? Jeg har aldri røyket eller snust, så kanskje litt sært å starte i en alder av 19. Men hva er egentlig verst, for mye sukker og for lite vitaminer, eller normal kost og røyk?
Solsenga Skrevet 19. september 2012 #16 Skrevet 19. september 2012 Pusse tennene er et bra triks! Eller å ta en tyggis Noe jeg har begynt med i det siste er å ta en kvart teskje med honning tilsatt kanel (kjøpt ferdig blandet). Det er supergodt, mye mindre usunt enn sjokolade og søtsuget forsvinner resten av kvelden!
Gjest cool_water Skrevet 19. september 2012 #17 Skrevet 19. september 2012 Jeg kjenner meg godt igjen ts. Jeg spiste vel sjokolade så og si hver dag for et par år siden. Ble rett og slett gretten og fikk abstinenser om jeg ikke fikk min daglige sjokolade. Nå, to år senere så klarer jeg å unne meg det en gang i uken. Om jeg får sjokoladesug i disse dager så tyr jeg til rett i koppen varm sjokolade, den som er lettere. Funker fint for meg
Ixnay Skrevet 19. september 2012 #18 Skrevet 19. september 2012 Sliter med treningsmotivasjon også. Det er sånn at jeg klarer ikke føle meg vell på treningssenter og jeg har fått sikkelig skrekk etter jeg var på et treningssenter der hvor alle så på meg og jeg følte den der hva gjør hun her osv.. Er redd for at jeg skal bli sett ned på fordi jeg kan så lite om trening også klarer jeg ikke det at folk skal stå å se på meg trene, har bare fått helt skrekk for det. Har vurdert jogging, men vet ikke hvor ofte jeg må jogge i uken og hvor lenge som nyebegynner så har du tips? Kjenner meg igjen. Jeg slet skikkelig med å komme i gang med å trene, men etterhvert som jeg har begynt så har det faktisk blitt sånn at jeg får lyst ut og trene. Skal innrømme at jeg kjenner at det er tyngre hvis det har gått en stund siden jeg var ute og trente sist, så trikset for meg er å holde det i gang når jeg først har begynt Jeg fant noe jeg syntes var gøy, og det var terrengsykling. Sykler ca 1-1,5 timer 1-2 ganger i uka. For meg var det ikke så mye som skal til, og jeg merker stor forskjell på energien en dag jeg har trent kontra en dag jeg ikke har trent, samme gjelder søtsuget. Søtsuget er mye større hvis det er en stund siden sist jeg har trent. Kanskje det ikke er sånn for alle, men for meg har det en klar sammenheng. Sitter liksom ikke og bare tenker MÅ HA sjokolade og får jeg lyst på klarer jeg lettere å styre unna. Dette også gjør meg mer motivert for å trene så det er en god spiral, må bare komme inn i den hehe
Envy Skrevet 19. september 2012 #19 Skrevet 19. september 2012 Å? Snus er vel ikke like farlig som røyk? Jeg har aldri røyket eller snust, så kanskje litt sært å starte i en alder av 19. Men hva er egentlig verst, for mye sukker og for lite vitaminer, eller normal kost og røyk? Snus er ikke like farlig som røyk, nei Det er faktisk ikke bevist kreftfare med det. Men man kan få tannkjøttsykdommer, og det er jo ikke noe hyggelig. Jeg startet å snuse i en alder av 23 :gjeiper: Vet ikke hva som er verst, men om røyk er alternativet er det definitivt verst. Tror kroppen min trives bedre med snus og sunn kost, enn sukker og dårlig kosthold. ..nå må ikke folk sitte og tro at jeg anbefaler nikotin da, bare forteller hva som funker for meg
falbach_91 Skrevet 20. september 2012 Forfatter #20 Skrevet 20. september 2012 Jeg kjenner meg godt igjen ts. Jeg spiste vel sjokolade så og si hver dag for et par år siden. Ble rett og slett gretten og fikk abstinenser om jeg ikke fikk min daglige sjokolade. Nå, to år senere så klarer jeg å unne meg det en gang i uken. Om jeg får sjokoladesug i disse dager så tyr jeg til rett i koppen varm sjokolade, den som er lettere. Funker fint for meg va gjorde du for å slutte å spise sjokoalde da? hvilket tips fikk du? Mvh Falbach
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå