AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Jeg er glad i dyr, men ingen vegetarianer. Prøver uansett i hverdagen å holde meg unna produkter som skader dyr (sminke, pels ++). Men her en dag da jeg skulle kjøpe meg nye sko fant jeg noen skinnksko som jeg fikk veldig lyst på. Derfor lurer jeg på, blir dyr torturert for å få skinnet deres? Er det slik som med pels at de ofte kun tar pelsen og resten av dyret kastes? Anonym poster: 6d3b5d0fcf54c2ceed5e7ac8937cadd8
Envy Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Jeg ser det slik at skinn fra dyr vi bruker i mat er helt ok. Mye bedre å bruke hele dyret når de først må slaktes. Tror de fleste sko er laget av skinn fra storfe f.eks, men ikke sikker. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Jeg ser det slik at skinn fra dyr vi bruker i mat er helt ok. Mye bedre å bruke hele dyret når de først må slaktes. Tror de fleste sko er laget av skinn fra storfe f.eks, men ikke sikker. Men hvordan vet jeg hvilket dyr skinnet er tatt fra? Står det på skoen? Takk for svar:) Anonym poster: 6d3b5d0fcf54c2ceed5e7ac8937cadd8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Jeg synes dette er vanskelig. I teorien synes jeg det er ok når skinnet er et biprodukt, men visstnok er det slik at blant annet i India og andre asiatiske land avles storfe for skinnet. Når de skal til slakt blir de brukket halen på, helt chili i øynene på osv for at de skal holde seg våkne, og å fortsette å gå. Her står det også litt: http://dyrevennlig.org/sko/hvor-kommer-skinnet-fra/ Blant annet Carlings (og forhåpentligvis flere) skal visstnok være opptatt av hvor skinn og ull kommer fra, og at det ikke ligger lidelse bak.<br /><br /> Anonym poster: c2f7df2aaa0d7ed0a7f0e21cdc57fc32
Wonders Skrevet 21. september 2012 #5 Skrevet 21. september 2012 det billigste er griseskinn eller kuskinn, det ser du på de små hullene som har vært for hår... Skinnet er hardt og litt rú... Kalveskinn er det mykeste og mest brukte i kvalitetsprodukter
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #6 Skrevet 21. september 2012 Jeg bruker ikke skinnsko. Husk på at samme om noe er et såkalt biprodukt eller ei, så er det noen som sitter og tjener på elendigheten, og ikke minst bidrar det til å opprettholde produksjonen i alle ledd. Anonym poster: ff9d6a2d00551508b4f2fbca581f0209
Noir Skrevet 21. september 2012 #7 Skrevet 21. september 2012 Så lenge du spiser kjøtt ser jeg ikke noen grunn til å ikke bruke biproduktene av produksjonen også. Jeg både spiser kjøtt og bruker skinn. Har møtt på noen veganere som brukte skinn, og det syntes jeg skurra litt... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå