Gå til innhold

Planlegger bryllup i all hemmelighet

majan

Anbefalte innlegg

men du sa jo att når du hadde gått ned de kiloene du ville gå ned, DA skulle dere gifte dere!Er det pengene eller kiloene som er problemet her??

Hun hadde en kjole hun skulle inn i. Også er det kanskje et ekstra dytt for å komme ned noen kilo. Who knows, who cares??

Majan:

Jeg kjenner min mann så godt at jeg er ganske sikker på at om jeg hadde gjort det på din måte hadde han sagt JA og egentlig vært ganske fornøyd med at han slapp å tenke på forretter og bordplassering.

Hvis du tror dette er det rette for dere, synes jeg du skal gjøre det.

Mht. priser kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Du må nok sette opp ett budsjett og regne ut kuvertpris.

Ikke vær lei deg for at noen er uenige med deg. Slik er det alltid. I neste tråd er kanskje du uenig med meg, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s
ja det er nettopp det jeg gjør. Helt alene også. Samboeren min har ingen anelse om hva som foregår - enda!! :-)  

Planen er at jeg skal spare opp penger uten at han vet det, ved siden av skal  jeg gå ned mellom 20 og 30 kilo. Da jeg har klart og gå ned det jeg ønsker skal jeg fri til han, så får vi se da om det blir noe giftemål sommeren 2005.

Men hvor mye penger bør jeg regne med at det vil koste?? vi blir ca 100 gjester, jeg skal ha det på et grendehus hvor vi skal ha egen kokk, noe som blir ganske så billig for jeg har en jeg kjenner som skal lage maten for oss. Til forrett skal jeg ha skinke og melon, hovedrett vet jeg ikke, og til dessert skal jeg ha vaniljeis, bjørnebærog eggelikør. Tenkte og kjøpe inn to liter med is og bare dele de opp i passe store biter. Enkelt og greit.  

Brudekjole med alt tilbehør unntatt undertøy har jeg. Så jeg må ha klær til samnboeren min og to brudesvenner og en brudepike.

Alkohol, tenkte jeg og allerede begynne og kjøpe inn nå. Hvis jeg kjøper litt hver måned blir det ikke så veldig dyrt. Men hovr mye trenger jeg. Ønsker tips.

Hvor mye regner dere i blomster??

Ringer har vi, så jeg tenkte bare at vi kunne bruke de samme, men at vi får gravert inn den nye datoen og at de blir polert for det trengs.

Håper det er mange som kan svare meg og gi meg gode råd.  

Klemmer fra majan

1)Her var det jammen mye jeg...

2) Tenk om han ikke vil gifte seg, eller om han vil gifte seg på annen måte... Så sitter du der med sprit til 100 gjester (og to liter is...)

3)(skal du ha to liter is til 100 personer?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majan: Jeg syntes dette var en god idè jeg!!

At du klarer å spare opp penger til bryllupet uten at han merker det er jo din sak ikke sant :wink: ? Er jo kjempe flott av deg at du klarer det syntes jeg. Om jeg hadde fridd til min mann, og forklart at jeg hadde spart alle penger selv og planlagt alt selv, hadde nok han blitt kjempe glad! Han liker ikke planleggingen, og jeg kjenner han såpass godt at jeg ikke ville planlagt noe han ikke hadde likt.

Du kan jo la han komme med ønsker selv, som du kan flette inn her og der i etterkant.

Jeg reagerte ikke på innlegget ditt i det hele tatt jeg. Syntes det var kjempe romantisk og flott tenkt av deg!!!

Når det gjelder tips til budsjett, så er det litt vanskelig å regne seg frem til, men her kommer noe:

Mat: 2-retters ca. 250,- pr. pers.....?

Hvor mye is du må regne pr. pers og bær vet jeg ikke, men dette blir ikke dyrt når du kjøper 2-liters is som du hadde tenkt. Super idè syntes jeg!

Drikke til mat: 1/2 flaske pr. person hovedrett. 50 flasker rødvin, ca. 5 000,- dersom du handler i Sverige. ca. 25 flasker hvitvin til hovedrett? 2 500,-

Blomster: ca. 4 000,- totalt om du ordner en del pynt selv?

Husker om du nevnte om du skal ha fri bar, men dersom du skal det må du jo regne med en del penger til det. Her kan jeg ikke hjelpe deg...

Ikke glem kaker, kaffe, mineralvann, velkomstdrink ?.

Klær brudgom: ca. 2 000,- Brudebarn: ca. 500 pr. stk.

Husk servitører, ca. 150,- pr. time. Ryddehjelp? Bil?

Om du ønsker mere hjelp, kan du sende meg en PM så kan du jo ta en titt på mitt budsjett. Vi blir 70 gjester til middag.

Ønsker deg lykke til med slanking og planlegging! :-)

P.S. Vi havner vel på ca. 100 000,- for alt sammen totalt med 70 gjester til middag. Fri bar, antrekk brud, pynt, blomster, serveringshjelp, mat.....osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bedt ca 93 stk til middag og blir da tilsammen om alle kommer 128 stk til kaffe inkl. middagsgjester. Vi har et budsjett på rundt 55 000kr. Men har fått sponset masse av våre forledre. også bor vi nært finskegrensa og får kjøpt kjøttet veldig billig. Fullpris var 70kr/kg, men i og med at vi skulle ha rundt 20kg så får vi det til innskjøpspris +3kr pr. kg.

Myyyye av spriten blir laget av noen som lager god "himkok", all konjakken blir sponset. brudekjolen fikk jeg sponset. Skal lage maten selv av to kokke venner vi har. Gubben jobber på hotell og for "rabbatt" fra servitørene der... Stemora mi lager bryllupskaken... Og har en masse familie som stiller opp med kakebaking osv...Leier også samfunnshus.. Skal ikke ha levende musikk, men anlegg og brenne cd selv...

Invitasjonene, meny, sanghefte osv.. lager jeg selv...

Hadde vi ikke blitt sponset såpass mye som vi har blitt, Ja da regner jeg at budsjettet måttet ha blitt adskillig mye høyere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger du trenger kommer jo an på hvor mye lokalet koster og hva du ser for deg til pynt i lokalet. Og hvilke klær dere trenger. Og selvfølgelig hva maten koster der du har tenkt å kjøpe den. Du skal ha det på et grendehus og skal dermed sikkert gjøre det meste selv.

Du finner fort ut ca. hvor mye du trenger om du sjekker priser på mat. Det er vel den største utgiften i tillegg til sprit :-)

Ta en titt på denne linken:

http://www.bt.no/okonomi/dinokonomi/article84140

Og lykke til med planleggingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å spar penger du, men husk det tar mye tid og krefter å gå ned så mange kilo. Om det er motivasjonen din ta det over langen og bruk i allefall et par år på å gå ned så mye, kroppen trenger tid på å gå ned i vekt. Om du kan sette av noen tusenlapper i mnd kommer jo godt med. Bryllup er dyrt, så han blir sikkert glad for å ha litt ekstra. Men jeg synes han skal få være med på selv planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskuterer sjelden KG med Mannen, men i går spurte jeg ham om hva han syntes om Majans idé. og som jeg tenkte: Han synes den var helt suveren!

:wink::wink::wink::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær sikker på at han syns et sånt bryllup som du planlegger er ok først da... Ellers hørtes det jo bra ut! Hvor mye du må spare er vanskelig å si, kommer helt an på hvordan dere vil gjøre det, hva dere vil prioritere. Et bryllup som du beskriver kan koste fra 20 000 til 200 000... Du bør undersøke litt priser i nærområdet ditt for å få en pekepinn. Prisene varierer veldig fra sted til sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskuterer sjelden KG med Mannen, men i går spurte jeg ham om hva han syntes om Majans idé. og som jeg tenkte: Han synes den var helt suveren!

:wink:  :wink:  :wink:  :wink:

tusen takk for at du skjønner meg. Godt og høre at mannen din synes det var en god ide da. klem fra majan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 110% sikker på at samboeren din synes det er greit at du gjør det på denne måten, tror jeg hele opplaget kan bli ålreit. Spesielt om dere allerede har tatt disse beslutningene tidligere sammen.

Men har du tenkt til å gjøre alle bestillinger og alt også, og bare gi ham en dato for bryllupet? Eller skal han være med også ved bestilling av mat, blomster, drikke o.s.v. Og skal du eller dere bestemme datoen?

Tror det kan gå fint om du alene gjør en del planer for bryllupet deres, men når det kommer til alle endelige avgjørelser og bestillinger kan det kanskje være lurt at han er inkludert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig skal jeg ikke gjøre noe med bestillinger etc før han vet noe. Men jeg ønsker og begynne og spare penger og i tilleg gå ned de kiloene jeg skal. Da jeg har klart det, skal jeg fri til han.

Han skal jo få være med og planlegge det han vil være med og planlegge, men kjenner jeg han rett ønsker han sikkert at jeg skal ordne det meste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tror jeg dette skal gå fint jeg! :-) Og spare penger er jo alltid lurt uansett. Men hvor mye er vanskelig å si.... vårt bryllup kom på ca 45000, og dette var nok ganske rimelig. (Men da fikk vi nesten all alkohol til den frie baren gratis.)

Vil ønske deg lykke til med sparing og med slanking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...