AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Ja, det er vel bare å innse det. Som min mor, så har jeg angst. Er 30 år og angsten dukket for første gang opp i april. Siden har den kommet og gått. Det er en helt grusom følelse, og uansett hvor mye jeg prøver så klarer jeg ikke kontrollere den. Den må på en måte bare gå over av seg selv. det kan ta 1-4 dager ca. Det er faktorer som utløser angsten. Det kan være penger eller uenigheter. Alle reagerer jo på slikt, men det tar liksom helt av inni meg. Orker ikke ha det slik. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke gå på medisiner. Har heller ikke vært hos eller tenkt å gå til lege. Er det noe jeg selv kan gjøre? Er redd det skal bli verre..... Anonym poster: 50788aff74672fe21a3d4b8496188c76
Gjest leila Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Kjøp boka "Trange rom og åpne plasser", den forklarer deg hva som foregår i hodet og øvelser du kan gjøre selv for å redusere angsten. Men hvis du synes det er uutholdelig i perioder hadde jeg også kontaktet en psykolog innen kognitiv terapi som kan hjelpe deg med å sortere tankene dine og "omprogrammere".
2shy Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Du kan prøve NLP coaching og noen som driver med Tankefeltterapi/EFT/hypnoterapi også. Dyrere, men du slipper lang ventetid for å komme til psykolog, og det har ofte en raskere effekt. Jeg brukte EFT/hypnoterapi mot flyskrekk (jeg kunne få angstanfall bare av å gå inn på sas.no). 2 behandlinger og har hatt mange (og lange) flyturer uten problemer. Kjenner jeg uro, så har jeg teknikker som hjelper meg gjennom det. Svært positivt overrasket over resultatet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå