Gjest Charlotte Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Jeg er en jente på 18 år, som begynner å lure på om jeg kan ha ADHD. Alltid har jeg vært veldig urolig, sliti med å sitte stille på skolen, konsentrasjonsvansker og klarer ikke gjøre lekser. Jeg har hatt noen spesial regler på skolen som sier at jeg skal få lov til å spise i timene da dette får meg til å sitte i ro, jeg har fått lov til å tegne eller leke med en ball slik at jeg klarer å være rolig. På barne og ungdomskolen opplevde jeg stadig å bli kalt for ADHD ungen, har i mange år vært svært guttejente og vært i opptil flere slåsskamper, så kanskje ikke så rart! Jeg blir også veldig veldig fort sint og frustrert. Er veldig oppmerksomhets krevende, får jeg ikke oppmerksomheten jeg trenger får jeg helt panikk. Jeg snakker utrolig mye og hopper fra ett tema til ett annet, andre kommer som regel ikke til ordet. Jeg har også utrolig mye energi, som kan slite ut både venner og familie. De siste årene har jeg også begynt å slite med depresjoner og lav selvtilit, noe som kan ha med ADHD å gjøre etter hva jeg har lest. Burde jeg teste meg for ADHD?
Gjest Enia Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Ja, hvorfor ikke? Du har jo mange av kjennetegnene. Best å være på den sikre siden.
Maestro Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Høres ut som meg, men jeg er mer dagdrømmende å ikke hyperaktiv. Snakker mye, å folk unngår meg pga snakkinga mi.. Gir fort opp om ting er vanskelig, reagerer på følelser anderledes enn andre, glemmer beskjeder og ting som må gjøres, begynner på tusen ting uten og fullføre og kommer med masse ider. Men, så har jeg ADHD da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå