Gjest tantenipsy Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Har storopprydning i badehyllene, og det som står igjen skal være dyrevennlig og fritt for parabener og annen dritt. Men har støtt på et problem når det kommer til deodoranten. Har lest at aluminium i deodorantene tetter igjen porene, slik at svetten ikke slipper ut. Når man tenker på at svette inneholder giftstoffer som kroppen vil kvitte seg med, så høres jo ikke det så sunt ut.. Har derfor prøvd Jäson's lavender deodorant, og Green People's no scent deodorant. Begge er fri for parabener og aluminiumchloride, og er ikke testet på dyr. Problemet er at jeg får svettelukt etter bare noen timer:-/ På en måte tenker at jeg hvis man har "sperret svetten inne" i så mange år, så er det kanskje endel dritt som skal ut, og da kan det jo hende lukta roer seg etterhvert? Har lest brukererfaringer på Jäson-deoen som mente at svettelukten roet seg etter en tid (men det er jo også mulig at man bare venner seg til den, og det er jo ikke bra for omgivelsene, hehe). Noen som bruker sånne sunne deoer, og har en kommentar? Eventuelt en god, trygg deo å anbefale?
Djungelvrål Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Nei de funker ikke like bra, har prøvd en fra Sebamed og en fra The body shop, ble klam under armene med en gang. Er allergisk mot alluminiumsklorid selv og kan kun bruke Stick-deo. De fleste av disse inneholder ikke samme stoffet men er like effektive. Bruker Nivea sin for øyeblikket.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Det er fint lite avfallsstoffer som skilles ut i svetten, svette er først og framst kroppens verktøy for temperaturregulering. Avfallet kommer ut av kroppen uansett om du bruker litt antiperspirant i armhulene og samler seg ikke opp. Ei jeg kjenner som ikke bruker antiperspirant skryter av disse to: Grønn Såpe sine deodoranter og krystalldeodorant. Anonym poster: f98667c7b0be77bbb79f724260da348c 2
Gjest blah blah Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Opplevde det samme selv. Etter kun få timer så luktet det så ille at man skulle tro det var flere uker siden sist jeg dusjet. Faktisk så hadde jeg luktet mindre om jeg hadde droppet å bruke deodorant i det hele tatt. Jeg veksler nå litt mellom diverse deodoranter, men oftest så bruker jeg en slik deo-stein som man væter og gnir mot huden i armhulen.
Gjest tantenipsy Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Opplevde det samme selv. Etter kun få timer så luktet det så ille at man skulle tro det var flere uker siden sist jeg dusjet. Faktisk så hadde jeg luktet mindre om jeg hadde droppet å bruke deodorant i det hele tatt. Jeg veksler nå litt mellom diverse deodoranter, men oftest så bruker jeg en slik deo-stein som man væter og gnir mot huden i armhulen. Deo-stein? Hva er det, og hvordan funker den?
Gjest tantenipsy Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 Det er fint lite avfallsstoffer som skilles ut i svetten, svette er først og framst kroppens verktøy for temperaturregulering. Avfallet kommer ut av kroppen uansett om du bruker litt antiperspirant i armhulene og samler seg ikke opp. Ei jeg kjenner som ikke bruker antiperspirant skryter av disse to: Grønn Såpe sine deodoranter og krystalldeodorant. Anonym poster: f98667c7b0be77bbb79f724260da348c Takk for tipset, skal sjekke dem ut:-) Hun lukter ikke svette, vel? ;-)
Gjest blah blah Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 Deo-stein? Hva er det, og hvordan funker den? Ser ut som en stein Man kan også kjøpe glattere stein som sitter i en slags boks slik at det ser mer ut som en deodorant. Bare skylle den under vann og påfør under armen Tror du får kjøpt det i de fleste helsekostbutikker og apoteker
Gjest tantenipsy Skrevet 19. september 2012 #8 Skrevet 19. september 2012 Ser ut som en stein Man kan også kjøpe glattere stein som sitter i en slags boks slik at det ser mer ut som en deodorant. Bare skylle den under vann og påfør under armen Tror du får kjøpt det i de fleste helsekostbutikker og apoteker http://www.naturkosmetikk.com/Spesialprodukter/Krystall-Deo/Krystall-Deo-i-plastholder.html En sånn? Bestilte den nettopp, håper den funker bedre enn tulle-deoene fra Green People og Jäson:-)
Gjest blah blah Skrevet 19. september 2012 #9 Skrevet 19. september 2012 http://www.naturkosmetikk.com/Spesialprodukter/Krystall-Deo/Krystall-Deo-i-plastholder.html En sånn? Bestilte den nettopp, håper den funker bedre enn tulle-deoene fra Green People og Jäson:-) Ja det er en type av dem Håper du blir fornøyd med den. Funker de for deg så blir du helfrelst men dessverre er det noen som ikke opplever den helt store effekten med disse type deodoranter.
2shy Skrevet 19. september 2012 #10 Skrevet 19. september 2012 Ser ut som en stein Man kan også kjøpe glattere stein som sitter i en slags boks slik at det ser mer ut som en deodorant. Bare skylle den under vann og påfør under armen Tror du får kjøpt det i de fleste helsekostbutikker og apoteker Jeg bruker den, Helsedeodoranten Funker helt greit. Det jeg merker er at svettelukt er veldig avhengig av hva man inntar av mat og drikke også. Tom´s of Maine har også gode sticks, men jeg aner ikke hvor man kan få bestillt dem fra siden de ikke er å få kjøpt i Norge (såvidt jeg vet). Tom´s er min favoritt, må huske å kjøpe når jeg er utenlands
miss vims Skrevet 19. september 2012 #11 Skrevet 19. september 2012 Jeg bruker den, Helsedeodoranten Funker helt greit. Det jeg merker er at svettelukt er veldig avhengig av hva man inntar av mat og drikke også. Tom´s of Maine har også gode sticks, men jeg aner ikke hvor man kan få bestillt dem fra siden de ikke er å få kjøpt i Norge (såvidt jeg vet). Tom´s er min favoritt, må huske å kjøpe når jeg er utenlands Jeg mener iherb.com har Tom`s of Maine
2shy Skrevet 19. september 2012 #12 Skrevet 19. september 2012 Jeg mener iherb.com har Tom`s of Maine Å, fantastisk, takk for tipset
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #13 Skrevet 19. september 2012 http://www.naturkosm...lastholder.html En sånn? Bestilte den nettopp, håper den funker bedre enn tulle-deoene fra Green People og Jäson:-) Men disse krystalldeodorantene er jo laget av ren aluminium? Anonym poster: 78affb65c6fa31727c0f97c8efa00f80
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #14 Skrevet 19. september 2012 Men disse krystalldeodorantene er jo laget av ren aluminium? Anonym poster: 78affb65c6fa31727c0f97c8efa00f80 Da hadde det neppe stått at den er uten aluminium og parfyme... Anonym poster: 0dab5f6ec1eea658078638d32cfb58a3
2shy Skrevet 19. september 2012 #15 Skrevet 19. september 2012 Men disse krystalldeodorantene er jo laget av ren aluminium? Anonym poster: 78affb65c6fa31727c0f97c8efa00f80 Aluminiumssalter og aluminiumsklorid er to forskjellige ting. Det er aluminiumskloriden som tetter porer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå