Ebano Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Noen som har gode reisetips? Har tenkt å bruke en uke i Queensland. Skal dit i desember. Er det da noen vits å reise til revet med tanke på sykloner og maneter?s
B2B Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 (endret) Fraiser Island, dyrt men verdt noen dager. Ville ikke reist langt nord i desember, mye regn. Endret 18. september 2012 av B2B
AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Fraser Island og Whitsunday er et must! Whitehaven beach på sistnevnte er absolutt noe å oppleve (til dags dato ennå den fineste stranda jeg noen gang har sett!!) Har vært begge steder flere ganger, den ene gangen var faktisk i nov/ des, opplevde ingen problemer ifht været.. Anonym poster: 9064bcd83013b3660f9a4a150ac33f23
Sarafina Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Fraser Island og Whitsunday er et must! Whitehaven beach på sistnevnte er absolutt noe å oppleve (til dags dato ennå den fineste stranda jeg noen gang har sett!!) Har vært begge steder flere ganger, den ene gangen var faktisk i nov/ des, opplevde ingen problemer ifht været.. Anonym poster: 9064bcd83013b3660f9a4a150ac33f23 Skriver under på denne. Whitsundays med Whitehaven Beach, Airlie Beach med utgangspunkt og Cairns. Disse stedene er de fineste og ligger nord i Queensland. Brisbane lenger sør er en veldig kjedelig by og ikke verdt besøket, synes nå jeg.
Perrin Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 (endret) De tinga nevnt ovenfor + en tur til Byron Bay. er rett over grensen fra Queensland. Kan greit kombinere Fraiser Island, Surfers Paradise/Gold Coast, Byron Bay og Nimbin på en uke. Da får du Surf and Turf + litt turist hippy opplevelser Brisbane kan du greit hoppe over. Er vel verdens kjedeligste by ca. Trenger ikke tenke mye på sykdommer og maneter, men på Fraiser Island anbefales det ikke mate dingoer og ikke hopp lengre med jeepen på sandynene enn alderen på bilen tilsier I Desember er det grisevarmt i Cairns så ville ikke dratt dit nødvendigvis Endret 2. oktober 2012 av Perrin
Gjest Elissima Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 Enig i at Brisbane er kjedelig. Har vært i Surfer's/Fraser Island. En kjempefin opplevelse! Men Fraser var full av nordmenn, følte jeg havna i en sånn chartergreie.. Fins noen båtturer til Great Barrier reef som kan være verdt å få med seg. Kunne bade i Surfer's men ikke ved Fraser pga maneter/hai.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå