Gå til innhold

Kutting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg kutter meg litt dypt slik at jeg kutter forbi skinnet/huden, så kommer jeg til noe som ikke er helt hudfarget, men nærmest litt lillaaktig.... Noen som vet hva det er? (PS: Vil IKKE ha noen kommentarer om kuttinga mi, verken om det er hjelpende/trøstende eller negativt!)

Anonym poster: 44e98ec99e91e0c8bedeae7e83cec8b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det er fett, men det er jo ikke lilla? Er ikke det mer gulaktig?

Skrevet

Vevet kan vises som rødt eller lilla. Du har ødelagt hudlaget ditt og kommer ikke til å se ut hvis du fortsetter, en vakker dag kutter du for dypt.

Regner med denne tråden stenges snart. Skaff deg hjelp før det er for sent.

Skrevet (endret)

Huden har flere lag, regner med at du har kommet godt ned i underhuden og fettlaget der.

Skal ikke kommentere kuttingen din, har vært der selv, men vil gjerne legge til at når du kutter såpass dypt, er det veldig viktig at du steller pent med såret og holder det rent etterpå, for å unngå infeksjoner.

Endret av Anoia
Skrevet

Jeg vil TRO det er fett? Hvor kutter du?

Det er snakk om armen i dette tilfellet. Tviler på at det er fett, men.

Fant ikke ut hvordan jeg poster anonymt, så eh, nå ble ikke dette fullt så anonymt lengre da...

Skrevet

Det er underlaget.

Neppe farlig, men dritkleint når du senere i ulike settinger må vise fram den gamle moroa.

Selvskading kan få fram ganske kjipe sider i helsepersonell,

menn og andre.

Ikke alle som er så himla forståelsesfulle.

Skrevet

Kjære Ts.

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Ta vare på deg selv.

Vennlig hilsen

Niennas, mod

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...