Gå til innhold

Hva er bra med Amazon, og hva handler du der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av Ebay-tråden.

Jeg synes Amazon virker mer rotete enn Ebay, men det er kanskje bare i begynnelsen? Er det i praksis det samme opplegget som Ebay? Hva er billigere og bedre på Amazon enn på Ebay?<br /><br /> Anonym poster: a9ea6c7b28437c4b736bd8f36775c779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handlet mye bøker der før, og cder. Men så endret de portosystemet sitt så det plutselig ble kjempedyrt, da sluttet jeg, og nå er det play eller ebay jeg handler på. Det er noen år siden jeg handlet der sist, de la om portosystemet slik at EU- land hadde en takst, og ikke-EU-land en annen, som var skyhøy. Så om man skulle bestille fra f.eks. England til Norge, kostet det nesten like mye som å få noe sendt til Australia. mens til Sverige var det billig.

Mulig de har endret på dette igjen, altså.<br /><br /> Anonym poster: c75320cdbcd9d4cae63707d8609c9dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut www.bookdepository.co.uk. De er ofte billigere enn amazon, og så har de fri frakt.

Anonym poster: 3260b6c7fd33583b46b6a712190b5db5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker. Kindle og e-bøker, for å være litt mer spesifikk. :)

Bøker. Kindle og e-bøker, for å være litt mer spesifikk. :)

Ditto! Knallbillige bøker lett tilgjengelig. Varierende kvalitet, men du kan finne nye og relativt ukjente forfattere for noen få kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Gjest Anubiel

Jeg handlet haugevis av bøker, musikk og film der før, men nå går det mest i kindlebøker. Fysiske bøker kjøper jeg på The Book Depository, på grunn av fri frakt. Men mener altså å huske at dersom du kjøper bøker for over £25 så er det fri frakt også på amazon.

Ellers så kan man kjøpe alt mulig rart der, fra sko til hudpleie. Har kjøpt noe av dette også. Det som er veldig praktisk med amazon er at når varen skal fortolles, så sender de den ofte med UPS. Da betaler du en kalkulert moms og eventuell toll, og får varen utlevert av UPS. I ettertid får du tilbake penger dersom moms og toll ble mindre enn du skulle betalt. Det er kjempepraktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper masse barneutstyr der, sinnsykt mye billigere enn her hjemme. Men jeg sender det timen bekjent i UK siden det er gratis frakt på alt og så henter jeg det når jeg er der på ferie eller han tar det med når han er her på ferie. Noen ganger sender han det som gave for en brøkdel av det det koster å få levert hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så langt bare handlet e-bøker, og leser de med gratis cloud-reader på pcen, helt genialt! :-)

Jeg har noen ganger funnet andre interessante ting og puttet i handlekurven, men selv om jeg er logget inn kommer det aldri opp før etterpå at de "can not ship to your destination", veldig rotete og irriterende ja. Jeg synes e-bay har et mye mer oversiktlig og bedre sorteringssystem, der er det jo bare å velge sortering etter lowest price + shipping.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt mye leker (gjennom biit.no, som egentlig er Amazon), og litt bøker. Nå er det jo dessverre slutt på fri frakt, så da blir det ikke så mye lengre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er irriterende for meg på Amazon er at en del varer selges av og sendes fra andre selgere, som bare har butikkløsningen sin gjennom Amazon. Det er ikke alltid så lett å oppdage hvis man ikke tenker på å sjekke, og plutselig sitter man der med trippel frakt og trippelt fortollingsgebyr fordi noe av det man har i handlekurven er rett fra Amazon, noe fra en amerikansk selger og noe fra en gærning i Australia som er treg med å sende. Ikke at jeg er bitter. :murvegg:

Jeg har vært Amazonkunde siden 1998 og kjøpt enorme mengder bøker, e-bøker, CD-er og film derfra, fra både .com og .co.uk. Jeg har kjøpt noe klær og husgeråd også. Stort sett har jeg handlet fra selve Amazon, men film og musikk har ofte kommet fra andre selgere gjennom Amazon, siden jeg kjøper endel sjeldenheter. Jeg synes Ebay er et forferdelig rot å finne fram i mens Amazon er helt oversiktlig for meg, så det er bare vane.

Anbefaler også The Book Depository for bøker. De er ikke politisk så ute å kjøre som Amazon heller, som faktisk har manipulert bestselgerlister for å ikke få med LGBT-litteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...