AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #1 Skrevet 16. september 2012 Hei! Jeg er en jente på 18 som har en meeerkelig mage.. Altså resten av kroppen min er ganske slank, men magen minner om en potetsekk. Den er klin umulig å trene vekk og legene jeg har snakket med sa det eneste måten å få den vekk på er ved å ta bukplastikk. Jeg har veldig dårlig selvtillit pga den dumme ekle magen.. Blir så sur når jeg må opp 1-2 stl i bukser fordi magen kommer seg nedi.. Helt siden jeg ble født har jeg hatt heng på magen.. Tro det eller ei. Mamma sier det også og hun støtter meg i dette.. Jeg vil jo helst prøve å få dette dekket, men om det ikke går så tar jeg saken i egne hender og går til Volvat i bergen. Penger har jeg jo spart opp til nettopp dette.... Magen min er veldig lik den til venstre... Men jeg har ikke fått noen unger og har ikke planer om det heller... Vet jo at det for det meste er de som har født eller gått ned mye i vekt som pleier å ta det, men jeg føler at jeg må gjøre dette for meg selv.. Hva mener dere om dette? Anonym poster: fbbf589d81c921e3ea0db0205c626efd
Gjest gjest17 Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 Hvorvidt du får det dekket aner jeg ikke, men om det føles rett for deg så gjør du det!
Metamorf Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 For å få det dekket må du som regel ha fysiske plager av det, og det innebærer et stort heng som gir intertrigo (fukt, sår og evt. soppdannelse under henget). De fleste leger vil nok anbefale deg å vente til du har fått de barna du skal ha (hvis du tror du har lyst på barn en gang i fremtiden, selv om du ikke har noen konkrete planer om det nå).
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 jeg liker ikke barn engang så det skjer nok ikke.. om det skulle skje en gang vil jeg iallefall være fornøyd med kroppen min frem til da.. Men takk for svar, da skaffer jeg legetime snarest ) Anonym poster: fbbf589d81c921e3ea0db0205c626efd
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Vel.. Hadde du vært slank hadde du ikke hatt det. Slank deg og tren hard styrke på magen, så får du nesten gratis "bukplastikk". Anonym poster: 09543e9e61719962754eb25c179883ae 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 Eh,.. Kroppen min bare er slik.. Legen min sier jeg er slank.. Det er bare magen som har en rar form og det har den alltid hatt... Selvsagt trener jeg. Lavkarbo går jeg på også, men henget vil ikke vekk. Anonym poster: fbbf589d81c921e3ea0db0205c626efd 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #7 Skrevet 18. september 2012 Eh,.. Kroppen min bare er slik.. Legen min sier jeg er slank.. Det er bare magen som har en rar form og det har den alltid hatt... Selvsagt trener jeg. Lavkarbo går jeg på også, men henget vil ikke vekk. Anonym poster: fbbf589d81c921e3ea0db0205c626efd Høyde/vekt? Lavkarbo er ikke en vidunderkur.... Anonym poster: 09543e9e61719962754eb25c179883ae
Gjest Candy Pie Skrevet 18. september 2012 #8 Skrevet 18. september 2012 Har alltid lurt på hvorfor det alltid er noen som må si i mot når folk spør om ting ang fettsuging osv. Er det virkelig så mange som har "fordommer" mot sånt? Jeg mener at om du mener det er rett for deg, så er det bare å gjøre det. Er ikke sånn at man forandrer seg som person etter å ha gjort det, det er ikke galt å forandre på kroppen, om man mener selv at man vil få det bedre. Du er veldig heldig som blir støttet av moren din ts, det blir ikke jeg, selvom ingen direkte kan hindre meg, men jeg er lei av negative kommentarer til hva jeg selv ønsker å gjøre med MIN kropp. Men uten at jeg kan si noe sikkert så klart, så vil jeg tro at det holder med fettsuging, og ikke bukplastikk? 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #9 Skrevet 18. september 2012 Eh,.. Kroppen min bare er slik.. Legen min sier jeg er slank.. Det er bare magen som har en rar form og det har den alltid hatt... Selvsagt trener jeg. Lavkarbo går jeg på også, men henget vil ikke vekk. Anonym poster: fbbf589d81c921e3ea0db0205c626efd Hvor høy er du og hvor mye veier du? Ikke for å kritisere, men er lubben eller overvektig, så får du en slik mage. Jeg hadde en venninne som hadde helt likens mage som på før-bildet, men etter å ha trent hardt og gått ned i vekt, forsvant magen. Det er jo fettet som gjør at magen henger litt ned. Anonym poster: c88184220874bc1c39a232818f5bd16d
Gjest Candy Pie Skrevet 18. september 2012 #10 Skrevet 18. september 2012 Hvor høy er du og hvor mye veier du? Ikke for å kritisere, men er lubben eller overvektig, så får du en slik mage. Jeg hadde en venninne som hadde helt likens mage som på før-bildet, men etter å ha trent hardt og gått ned i vekt, forsvant magen. Det er jo fettet som gjør at magen henger litt ned. Anonym poster: c88184220874bc1c39a232818f5bd16d Noen er faktisk slanke ellers på kroppen, og har ekstra fett på magen, i allefall i forhold til resten av kroppen. Man kan ikke slanke kun magen, kanskje ikke ts ønsker å bli slankere ellers? Kankje er det magen som mister fett sist for ts? Så klart kan det være at om hun bare gav det litt mer tid, så kan det være at det ville blitt bedre. Men det vet jo ikke vi noe om:)
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #11 Skrevet 18. september 2012 Noen er faktisk slanke ellers på kroppen, og har ekstra fett på magen, i allefall i forhold til resten av kroppen. Man kan ikke slanke kun magen, kanskje ikke ts ønsker å bli slankere ellers? Kankje er det magen som mister fett sist for ts? Så klart kan det være at om hun bare gav det litt mer tid, så kan det være at det ville blitt bedre. Men det vet jo ikke vi noe om:) Alt vi vet med sikkerhet er dette: TS er atten år. Hun er ikke ferdig utviklet og burde ikke ty til et så drastisk tiltak som det plastisk operasjon er, det bør være det siste en gjør. Jeg anbefaler TS til å begynne kombinere styrke- og kondisjonstrening, og endre kostholdet om det trengs. Vet du TS at du er overvektig, så burde du først prøve å gå ned i vekt og stramme opp kroppen. Anonym poster: c88184220874bc1c39a232818f5bd16d
Gjest Candy Pie Skrevet 18. september 2012 #12 Skrevet 18. september 2012 Selv så er jeg 19, og hadde jeg hatt mulighet hadde jeg gjort det da jeg var 16. Folk er forskjellig. Jeg sier ikke at fettsuging er løsningen på alt, men for meg, ville det vært løsningen på mye. Men igjen, det er meg. Du er deg og ts er ts. Vi er alle ulike, og godt er det:)
AnonymBruker Skrevet 18. september 2012 #13 Skrevet 18. september 2012 Har alltid lurt på hvorfor det alltid er noen som må si i mot når folk spør om ting ang fettsuging osv. Er det virkelig så mange som har "fordommer" mot sånt? Hun er 18. Så ja, det er faktisk lurt at vi er litt skeptiske. Det betyr ikke at hun ikke skal gjennomføre, men det er jo utrolig mange 18-åringer som enten ikke tenker over konsekvenser før de gjør noe, eller gjør noe på feil grunnlag. Det betyr ikke at jeg er i mot at hun skal gjøre det, men det er sunt med litt skepsis og at folk stiller kritiske spørsmål. Noen er faktisk slanke ellers på kroppen, og har ekstra fett på magen, i allefall i forhold til resten av kroppen. Man kan ikke slanke kun magen, kanskje ikke ts ønsker å bli slankere ellers? Kankje er det magen som mister fett sist for ts? Så klart kan det være at om hun bare gav det litt mer tid, så kan det være at det ville blitt bedre. Men det vet jo ikke vi noe om:) Det er alltid det beste å unngå operasjonen hvis det er mulig. Jeg lurer også på om TS har prøvd personlig trener, og hva hennes BMI er. Jeg har også relativt mye fett på magen sammenlignet med resten av kroppen, men jeg har ikke noe heng. Hvis hun faktisk har hudheng i så ung alder tviler jeg på det blir bedre. Men det kommer an på vekten hennes også, tør jeg påstå. Anonym poster: 2c92ccc07ab80dd1248eaf7e4bba6284
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #14 Skrevet 26. september 2012 Ts her.. Jo takk for svar dere. Til dere som lurte så er jeg 170 høy og veier 68 kg.. Midjen min er realativt myye slankere enn på bildet. Det er bare nedre del av magen som er skikkelig slakk og rar.. Hard styrketrening har ikke hulpet det spor på henget, men på resten av kroppen.. Midjen er ganske fin og stram men det ser jo totaaaalt merkelig ut med det slakke henget.. det er også litt lengre enn på bildet.. Det jeg gjør er: diverse vekter en gang i uken jogger to ganger i uken svømmer en gang i uken trener med pt en gang i uke faktisk. og det er styrke rockering og hoppetau (mest for gøy) som regel hver dag Jeg spiser lavkarbo og har gått ned ca 13 kg på det.. henget har jeg alikavel allitd hatt.. Tror det blir bukplastikk på meg.. Selv om jeg er 18.. Det ser IKKE pent ut. Anonym poster: 4b94b876af153876c0d8115039ba4909
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #15 Skrevet 26. september 2012 Da bør du først kvitte deg med noen kilo samt trene kondisjon og styrke. F.eks. samme styrke som du trener med PT hver uke bør du ta 3 ganger i uka. Du har allerede gått ned en del kilo. Overflødig hud kan komme av den grunn. Jeg ville ha trent intensivt et år med riktig trening (bruk PT'en din for veiledning) før jeg tok en vurdering om bukplastikk. Jeg veier 53 kg og er 169 høy så jeg mener at du har litt å gå på. Anonym poster: 03bae4119db6804a0e6c6600080220db Anonym poster: 03bae4119db6804a0e6c6600080220db
Gjest Sunny Skrevet 9. oktober 2012 #16 Skrevet 9. oktober 2012 Dersom du bor i Bergen ville jeg anbefalt deg å gå på Plastikkirurgisk Institutt. Hos dr. Stefan Emmes får du en hel klokketime til vurdering og råd om hva som er beste behandling for deg. Du klarer deg sikkert med en minibukplastikk. Da blir overflødig hud fjernet uten at du trenger stramme opp innvendig muskulatur.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #17 Skrevet 11. oktober 2012 Dersom du bor i Bergen ville jeg anbefalt deg å gå på Plastikkirurgisk Institutt. Hos dr. Stefan Emmes får du en hel klokketime til vurdering og råd om hva som er beste behandling for deg. Du klarer deg sikkert med en minibukplastikk. Da blir overflødig hud fjernet uten at du trenger stramme opp innvendig muskulatur. Tusen takk! Har du noe erfaring derfra? Anonym poster: 4b94b876af153876c0d8115039ba4909
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2013 #18 Skrevet 27. april 2013 Tusen takk! Har du noe erfaring derfra? Anonym poster: 4b94b876af153876c0d8115039ba4909 Stefan Emmes er svært flink med bukplastikk. Han former magen, og spesielt navlen, så den får en naturlig form. Arret ligger langt under trusekanten. Ingen kan se at du er operert. Han ringer om kvelden operasjonsdagen og hører hvordan det går. Selv kan du ringe han når som helst etterpå. Plastikkirurgisk Institutt ligger i Laguneparken (Bergen). Du kan lese mer på "mageplastikk.no" Klinikken har også noen omtaler på diverse forum og "anbefalt.no"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå