Gå til innhold

Snoker du? (Inspirert av annen tråd)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Utdrag av tråd:

"Jeg har ikke noe hemmelig, men jeg vil ha mine ting i fred.

Les andre tråder her inne så ser du at folk mener det er helt greit å snoke hos andre. (helt seriöst. Finner ikke linken, men den finnes)

At du liker at folk titter på dine truser og leser dine personlige brev er din sak. Jeg liker det ikke."

Jeg har lett etter den andre/de andre trådene det refereres til, men finner dem ikke.

Så spørsmålet er: Snoker du?

F.eks. åpner du baderomsskapet for å titte litt hvis du låner toalettet hjemme hos noen?

Og - hvis du gjør det: Hvordan forsvarer du snokingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snoker, men mener ikke det er rett... gjør det ikke bevvisst bare for å snoke. Er mer en sånn "kjeder meg" ting.

Dør av dårlig samvittighet hver gang etterpå :dane:

Anonym poster: 5f1685672b6c60277b764ebf88fbc5d9

• Liker 1
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Fordi jeg opplevde at noen "venner" snoket hjemme hos meg og den følelsen var ikke god.

Dessuten er jeg ikke så nysjerrig at jeg gidder å snoke i skap.

Andre ting som er mer morro.

Skrevet

Nei, snoker ikke. Tanken har egentlig ikke slått meg en gang! Så utrolig frekt! :overrasket: Jeg som stadig har vors og nach her hjemme har vel sikkert vært utsatt for snoking opptil flere ganger da, om dette er et utbredt fenomen :gjeiper:

Skrevet

Nei, snoker ikke. Tanken har egentlig ikke slått meg en gang! Så utrolig frekt! :overrasket: Jeg som stadig har vors og nach her hjemme har vel sikkert vært utsatt for snoking opptil flere ganger da, om dette er et utbredt fenomen :gjeiper:

Tror det er ganske vanlig. Leste en undersøkelse i en avis for noen år siden som sa at 9 av 10 kikket i baderomsskapene til andre. Så vi får se om KG-brukerne er mer veloppdragne ;-)

Selv har jeg aldri gjort det. Utifra to filosofier:

1. Gjør ikke mot andre det du ikke vil at de skal gjøre mot deg.

2. Jeg vil ikke vite mer om folk enn det de selv forteller. Dvs. at jeg hadde vært nervøs for å finne ting jeg egentlig ikke vil vite om.

Skrevet

Jeg snoker ikke. Har igrunn aldri tenkt på det nå i voksentid, men da jeg var sånn 11-12, da snoka jeg titt og ofte :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Snoker ikke. Har ikke falt meg inn. Vet jeg får se om jeg vil, men jeg vil ikke. Føler det ubehagelig.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Det er egentlig ikke fordi jeg mener det er galt (noe jeg selvfølgelig gjør) eller fordi jeg ville fått dårlig samvittighet (noe jeg garantert ville gjort), men heller fordi jeg er generelt lite interessert i andres hemmeligheter og privatliv, så hvorfor snoke? Jeg er en relativt privat person selv, og hater når folk for eksempel har mobilen min eller sitter på pcen min - ikke fordi jeg nødvendigvis har noe å skjule, men fordi det er mine bilder, mine meldinger og mine dokumenter, og de er ment for mine øyne og ingen andres. Men det er likevel ikke det som er grunnen til at jeg ikke snoker selv. Jeg er bare ikke interessert eller nysgjerrig nok og ser overhodet ingen grunn til å snoke i andres ting. Kan ikke heller forestille meg noe jeg kunne funnet som hadde vært i nærheten av interessant med mindre det var en gigantisk pengebinge eller et skjult kjøleskap.

• Liker 2
Skrevet

Har aldri falt meg inn, spesielt skap på bade, det er jo der folk ofte har vedlig persjonlige ting, medisiner osv.

Skrevet

Nei, har ingen interesse i å se i andres skap og skuffer men bryr meg mindre om noen gjør det hos meg. Finner ikke noe spennende likevel.

• Liker 1
Gjest Fairydust
Skrevet

Jeg snoker ikke på mobilen til kjæresten, eller i skapene til folk jeg er på besøk hos. Jeg syns det er respektløst og hadde ikke likt at noen gjorde det samme mot meg. Folk skal få ha privatlivet sitt i fred.

• Liker 2
Gjest Fairydust
Skrevet

Jeg gjør det.. :sjenert:

Hvorfor? Hadde du likt om noen snokte i dine ting?

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor? Hadde du likt om noen snokte i dine ting?

Nysgjerrighet. Og jeg hadde ikke brydd meg.

Gjest Fairydust
Skrevet

Nysgjerrighet. Og jeg hadde ikke brydd meg.

Pssst ;) Hvis jeg var hjemme hos deg på besøk og hadde tittet rundt - hmm, hva har Mortem i nattbordskuffen sin, skal vi se hvilken meldinger hun har på telefonen sin, må bare titte litt i veska hennes - hadde ikke det brydd deg?

Skrevet

Pssst ;) Hvis jeg var hjemme hos deg på besøk og hadde tittet rundt - hmm, hva har Mortem i nattbordskuffen sin, skal vi se hvilken meldinger hun har på telefonen sin, må bare titte litt i veska hennes - hadde ikke det brydd deg?

Ser nå at jeg leste litt feil. Skumma igjennom og leste bare "F.eks. åpner du baderomsskapet for å titte litt hvis du låner toalettet hjemme hos noen?" så det var vel det jeg svarte på. Psst ;) Jeg ser i baderomsskapet til andre i noen sekunder og det er det. Ikke i vesker, på mobiler, pcer osv.

Skrevet

Nei, jeg snoker ikke.Har ingen interesse av det og skjønner ikke hvorfor andre gjør det heller. Hva spennende forventer man å finne? En flaske shampoo? En gammel regning? Eller kanskje en superhemmelig CD??

Skrevet

Åh det var ment generelt og ikke bare mellom partnere. Jeg snoker naturligvis ikke borte hos andre mennesker!! Privatlivets grenser da gitt. Misliker å gå inn i hus selvom jeg har fått nøkkel for feks vanne blomster når de er på ferie etc. Fort inn og enda fortere ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...