Gå til innhold

Annet valg enn institusjonsmat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er syk, men klarer å bo hjemme. Jeg får mat levert fra insitusjonskjøkkenet, fordi jeg klarer ikke selv å lage mat for tiden. Jeg har noen matintolleranser som institusjonskjøkkenet ikke er så flinke til å passe på. Blant annet tåler jeg ikke hvetemel, men de sereverer meg pasta...Da kan jeg ikke spise maten. Jeg har opplevd å bli dårlig av maten og da må hjemmesykepleien bruke mer tid hos meg enn de egentlig har slik at det går utover andre brukere. Så dere skjønner at dette er et komplisert problem. Jeg forstår at institusjonskjøkkenet ikke kan bruke mye ekstra tid på å lage spesialmat, men hva skal JEG gjøre da?

Verken kommunen eller sykehuset hadde noen andre forslag enn institusjonskjøkkenet. Jeg kan ikke ha det slik lenger, for å bli bedre må jeg jo få i meg mat.<br /><br /> Anonym poster: c8b11c4832614e3053e848d84f2f7044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørre om frivillighetssentralen har noen som kan komme og lage mat hjemme hos deg?

Anonym poster: b76e4f85e38d575f04eadc02554bae5d

Skrevet

Selvsagt skal du få allergitilpasset mat. Har du diagnose på allergiene dine? Lever bekreftelse fra legen og be dem skjerpe deg.

Skrevet

Klarer du å bruke micro ville jeg hatt et par Fjordland i kjøleskapet til dager du er usikker på om du tåler alt innholdet. Dessuten ville jeg tatt en telefon direkte til produksjonskjøkkenet sin førstekokk, mulig informasjonen ikke har blitt riktig videreformidlet.

Skrevet

Jeg har snakket med kokken og sjefen der, men de har ikke kapasitet til å lage forskjellige midager og det er jo forståelig.

Jeg vet ikke hvordan dette med Fjordland fungerer, men jeg tror at jeg ikke tåler det. Jeg husker ikke helt, men jeg tror ihvertfall det. Det blir vanskelig med en så sårt mage.<br /><br /> Anonym poster: c8b11c4832614e3053e848d84f2f7044

Skrevet (endret)

Jeg har snakket med kokken og sjefen der, men de har ikke kapasitet til å lage forskjellige midager og det er jo forståelig.

Jeg vet ikke hvordan dette med Fjordland fungerer, men jeg tror at jeg ikke tåler det. Jeg husker ikke helt, men jeg tror ihvertfall det. Det blir vanskelig med en så sårt mage.<br /><br /> Anonym poster: c8b11c4832614e3053e848d84f2f7044

Poser som kokes i vann eller varmes i micro. Ferdig på 123. Ingredienser finner du her:

http://www.fjordland.no/produktene-vare/fjordland-ferdigmat

Jeg har jobbet på produksjonskjøkken for hjemmesykepleien, og vi tilrettela ALLID for personer med spesielle behov.

Endret av Chloe-
Skrevet

Høres helt rart ut.Om du ikke selv kan lage mat og får da maten igjennom en instutisjon,har du da krav på at dine allergier taes hensyn til.Og krav på spesial mat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...