Gå til innhold

Et nytt kapittel


Chord

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mange minutter som kommer til å passere før jeg angrer på dagboktittelen, og vil forandre den? Det hadde vært typisk meg isåfall.

Det er vel med tittelen som med selve livet; jeg lurer på når den dagen kommer, at jeg setter meg ned, smiler og tenker "ja, det ble perfekt, nå er jeg fornøyd".

Jeg har lenge tenkt på å skaffe meg en dagbok her. Men så har det alltid kommet noe i veien. Som regel har det vært mine egne tanker som har stoppet meg.

Hva skulle liksom jeg ha å tilby? Hvorfor skulle noen egentlig lese mine ord i min dagbok? Jeg har jo ingen bryllupsplaner å skrive om, ei heller en masse reiser eller en høyekstrem sport jeg driver med. Og hva om ingen skriver eller leser i den?

Men så fant jeg ut at jeg skulle ta sjansen, for jeg har faktisk hatt en del nedturer i livet mitt, og akkurat nå er jeg på vei oppover, så kanskje jeg kan dele det nye kapittelet med dere?

Jeg er forresten 25 år gammel, og har verken barn, ektemann, volvo eller hus. Har kjæreste, en fantastisk mann som jeg har vært min beste venn i noen år nå, kjæreste i snart 2 år.

Akkurat denne helgen har vi begge fri fra jobb og mas, heldigvis. Vel fortjent frihelg, sier nå jeg. I går hadde vi en etterlengtet kosekveld med film, snacks (ingen lavkarbo her) og taco. I dag har vi sovet lenge, vært ute og gått tur, og bare hatt det koselig.

...Og i morgen er det tilbake på jobb...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mennesker er interessante vesen, og jeg finner det meget interessant å lese om fullstendig uinteressante gjøremål disse personene måtte ha iløpet av dagen. Kjør på, jeg kommer til å bli en fast leser :D

Endret av pratsom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En etterlengtet fridag! Og det som bedre er; jeg har absolutt ingen planer. Da jeg begynte i jobben var det godt å ha planer, godt å ha en agenda for dagen. Å kjenne at jeg faktisk hadde noe å gjøre.

Nå er det bare utrolig godt å ha en helt åpen dag.

I går kom jeg faktisk litt for sent til jobb, og da snakker vi 5-10 minutter. Det var nok til å ødelegge dagen min, for jeg hater å komme for sent. Etter det klarte jeg ikke å finne roen. Stresset rundt.

Så i dag er det godt å senke skuldrene. Tenker jeg skal ta et deilig fotbad, spise noe god mat, bare nyte dagen :)

Jeg og min kjære har begynt å planlegge en tur til Tigerstaden i november, med konsert og bare kos. Det er virkelig noe å se frem til. Helgen før har han også bedt meg om å bli med han til en annen by han skal jobbe på. Dermed må jeg komme på noe smart for å få fri begge helgene..

Mennesker er interessante vesen, og jeg finner det meget interessant å lese om fullstendig uinteressante gjøremål disse personene måtte ha iløpet av dagen. Kjør på, jeg kommer til å bli en fast leser :D

Åh, så koselig! Takk for at du stikker innom, håper du fortsetter med det. Både du og andre.

Men det er ikke alle gjøremålene mine som er så uinteressante da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tandoori er godt! Det ble ukens lørdagskos. Har hørt at Toro sin Tandoori ikke smaker som den virkelige, men godt er det uansett. Bare så synd at alt jeg har lært om å spise sakte, nyte maten, spise lite osv, blir totalt bortglemt når jeg spiser denne retten.

I dag har jeg og kjæresten vært på bilcross/rallycross. Brukte å se relativt ofte på det for noen år siden, men så ble det alltid noe som kom i veien. Nå er det 2. helgen på rad at vi ser på, og det blir vel kanskje den siste i år. Jeg kjente det veldig godt i dag, høsten har kommet. Temperaturen er lav, bladene har begynt å skifte farge, og denne høstdagen kom sammen med en kjølig vind. Jeg var kledd som om det var en kald sommerdag (dessuten er jeg en pyse når det gjelder kulde), så det var meget godt å komme seg i sofaen under pleddet.

Jeg ble på et tidspunkt stående og se på en kvinne som holdte barnet sitt, rundt 2-3 år, på hoften, og en røyk i andre hånden. Jeg har ingenting imot røyking, så lenge det bare går utover vedkommende. Jeg tenker at det barnet kanskje ikke likte det så godt å være passiv røyker.

Og det er sjeldent jeg står ved siden av noen som røyker, for jeg hater virkelig å kjenne den lukten, både der og da og på klærne etterpå.

Nok negativitet for i dag. Det er enda mye igjen av frikvelden min, heldigvis, og det nytes at jeg har helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sovet leenge i dag. Har ikke nettopp stått opp, men sov lenge nok. Jeg liker å ha det mørkt på soverommet når jeg sover, så jeg ser jo ikke når solen står opp og når det er på tide å gjøre det samme. Nå for tiden sover vi hos kjæresten min, og ikke i min leilighet som vi pleier. Og her er det helt stille, som en stor kontrast til min boplass.

For noen dager siden skulle jeg innom leiligheten min på vei til jobb, bare for å hente noe. Det første jeg ble møtt av, var en hund som sto og bjeffa i nabohuset. Lenge. Deretter en sirkelsag og hamring på et byggeprosjekt to hus bortenfor. Jeg måtte smile av den store forskjellen, og det er like folksomt på begge plassene!

I går var vannet avstengt her, pga skifting av noe rør i kommunen. Vi skulle være uten vann i kanskje 12 timer (inkludert natten), og da måtte vi forberede oss godt. Fylle et par bøtter med vann til badet, ordne noen vannkanner til kjøkkenet, for vi skulle jo tilberede mat, vaske hendene osv.

Men jeg oppdaget fort hvor forvent vi har blitt med vann. Hva skulle vi egentlig gjort om vi ikke hadde vann, en sånn selvfølgelig luksus vi har?

Vi vasker hendene, pusser tennene, tar oss en dusj. Bruker vann til å tilberede mat, skylle fatene etterpå, vaske opp eller la oppvaskmaskinen do the trick. Koker vann til teen, vasker gulv og tørker støv. Jeg tenker ihvertfall ikke på det hver gang jeg vasker hendene mine, hvor heldig vi er som faktisk har vann. Dessverre ikke alle som har den luksusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...