Miamora Skrevet 16. september 2012 #1 Skrevet 16. september 2012 Jeg opplevde i vår at ting ikke var som det pleide i forhold til menstruasjonssyklus. intervallene ble forskjelige, blødninger anderledes og stikking i brystene og humørsvingninger. Trodde jeg var kommet i overgangaldersen da det var mange likheter, men da jeg bare er 41 var dette litt tidlig. I sommer da jeg var bortreist fra min mann ble jeg kvitt stikking i bryst og humørsvingninger. Det jeg vil frem til er min mann tar medisiner som har dette som bivirkninger i bruksanvisningvedlegget. Han begynte med disse medisinene i april-12. Jeg tar ingen medisiner. Vi har sluttet med at han lar det gå inni meg og etter dette har alt, hos meg, normalisert seg. Er det andre som har erfaring med dette? Jeg er ihvertfall ikke i tvil om at dette har en sammenheng.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 Eh jeg tviler for at det er mulig, men hør med en lege Anonym poster: 39f134584f3f48eee75578923fa6672f 1
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 Nå er jeg nysgjerrig på hvilket medikament dette er? Jeg vil tro at spesielt endel HRT behandling vil kunne gi slike problemer.
Miamora Skrevet 16. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2012 Nå er jeg nysgjerrig på hvilket medikament dette er? Jeg vil tro at spesielt endel HRT behandling vil kunne gi slike problemer. Hjertemedisin ja, Spirix. Hvilken erfaring har du med dette? Hvor mange kvinner kan gå rundt med plager på grunn av mannens medisinbruk?
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2012 #5 Skrevet 16. september 2012 Hjertemedisin ja, Spirix. Hvilken erfaring har du med dette? Hvor mange kvinner kan gå rundt med plager på grunn av mannens medisinbruk? HRT er ikke hjertemedisin Det er "hormone replacement theraphy", behandling av transsexuelle. Men jaggu... spirix er faktisk et medikament som brukes i HRT. Jeg kjenner ikke til detaljene i dette, og det er ikke det medikamentet jeg først mistenkte, men teoretisk sett så ser jeg ikke bort fra at det ligger noe her.
Miamora Skrevet 16. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2012 HRT er ikke hjertemedisin Det er "hormone replacement theraphy", behandling av transsexuelle. Men jaggu... spirix er faktisk et medikament som brukes i HRT. Jeg kjenner ikke til detaljene i dette, og det er ikke det medikamentet jeg først mistenkte, men teoretisk sett så ser jeg ikke bort fra at det ligger noe her. Forkortelsen kunne ligne veldig på hjertemedisin For meg har denne erfaringen vært en vekker og tror nok at flere enn meg har erfart lignende men ikke sett sammenhengen.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2012 #7 Skrevet 16. september 2012 Forkortelsen kunne ligne veldig på hjertemedisin For meg har denne erfaringen vært en vekker og tror nok at flere enn meg har erfart lignende men ikke sett sammenhengen. Beklager det. Sitter med nesa i artikler ang dette dagen lang, og da går det automatisk. Fort gjort Vil tro du kan få bedre svar om du legger dette innlegget inn på ulike trans* forum. Det er som sagt SVÆRT vanlig å bruke for transsexuelle kvinner, og for de som da har kvinnelige partnere vil jeg tro at mange enten har opplevd lignende, eller lest seg opp på om dette er en aktuell problemstilling. Mer detaljer kjenner jeg dessverre ikke til, da dette er en problemstilling jeg ikke har satt meg inn i ennå.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #8 Skrevet 16. september 2012 Hvis man får de samme bivirkningene så betyr det at man også får i seg medisinen som partneren tar, og det kan da umulig skje? Hvis det skjer, ja da får mange av oss i oss medisiner uten at vi vet det, og kan dø av det. Det finnes flere medisiner som ikke må tas samtidig fordi det er skadelig eller dødelig. Så hvis den ene tar den ene medisinen og den andre den andre, og så har de sex, og da smitter hverandre med medisiner, ja da kan man jo dø. Hvorfor blir man ikke advart om det da? Advarsel på medisin: ikke ha sex med andre som bruker disse medisinene ....... I tillegg kan det være farlig å få i seg div medisiner som taes mot sykdommer man ikke har. Jeg skjønner at du tenker sånn TS, men jeg tviler for at det er mulig å smitte andre med medisiner igjennom slimhinnene. Selv om de fleste medisinene påvirker hele kroppen. Anonym poster: 39f134584f3f48eee75578923fa6672f
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2012 #9 Skrevet 16. september 2012 Hvis man får de samme bivirkningene så betyr det at man også får i seg medisinen som partneren tar, og det kan da umulig skje? Hvis det skjer, ja da får mange av oss i oss medisiner uten at vi vet det, og kan dø av det. Det finnes flere medisiner som ikke må tas samtidig fordi det er skadelig eller dødelig. Så hvis den ene tar den ene medisinen og den andre den andre, og så har de sex, og da smitter hverandre med medisiner, ja da kan man jo dø. Hvorfor blir man ikke advart om det da? Advarsel på medisin: ikke ha sex med andre som bruker disse medisinene ....... I tillegg kan det være farlig å få i seg div medisiner som taes mot sykdommer man ikke har. Jeg skjønner at du tenker sånn TS, men jeg tviler for at det er mulig å smitte andre med medisiner igjennom slimhinnene. Selv om de fleste medisinene påvirker hele kroppen. Anonym poster: 39f134584f3f48eee75578923fa6672f Medisin skilles ut fra kroppen, og spiro tas opp via slimhinner. Spørsmålet her blir om det skilles ut via sæd. Jeg ser det ikke som usannsynlig, men jeg klarer ikke finne noe i farta.
Miamora Skrevet 16. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. september 2012 Medisin skilles ut fra kroppen, og spiro tas opp via slimhinner. Spørsmålet her blir om det skilles ut via sæd. Jeg ser det ikke som usannsynlig, men jeg klarer ikke finne noe i farta. Medisin skilles ut fra kroppen, og spiro tas opp via slimhinner. Spørsmålet her blir om det skilles ut via sæd. Jeg ser det ikke som usannsynlig, men jeg klarer ikke finne noe i farta. Dette er nok sannsynlig, men finner heller ikke noe om det. Kanskje det blir hysjet ned som mye annet....?
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2012 #11 Skrevet 16. september 2012 Dette er nok sannsynlig, men finner heller ikke noe om det. Kanskje det blir hysjet ned som mye annet....? Mulig, men det vil i det minste finnes tråder om det på diverse forum. Er engelsken din grei? mulig http://www.reddit.co...ypartneristrans kan ha endel informasjon. (Ja, jeg vet det er pga andre årsaker han tar medisinen, men effekten vil være den samme)
Miamora Skrevet 16. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 16. september 2012 Mulig, men det vil i det minste finnes tråder om det på diverse forum. Er engelsken din grei? mulig http://www.reddit.co...ypartneristrans kan ha endel informasjon. (Ja, jeg vet det er pga andre årsaker han tar medisinen, men effekten vil være den samme) Jeg trenger egentig ikke mere informasjon, for jeg skjønner at dette har en sammenheng. Er vel mere opptatt av at dette bør bli kjent ute blant flere.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2012 #13 Skrevet 16. september 2012 Det står at Spirix utskilles med avføringen og urinene, som jo er veldig vanlig. Men kanskje det da blir igjen litt i urinrøret som blir med sæden ut ved ejukalasjonen? Men da snakker man om bitte små mengder. Uansett så burde det så absolutt rapporteres som en mulig bivirkning. Bivirkninger kan man rapportere selv. Anonym poster: 789d2bc887a624a6a23aec4b50497a2c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå