Gjest pamola Skrevet 22. februar 2004 #1 Del Skrevet 22. februar 2004 Heisann.. Vi har nettopp kjøpt hus, og det står at det leveres med malingsklare vegger, dvs sponplater. Men kan man male rett på sponplatene? Blir det pent? Må de forbehandles på noen måte? (Burde kanskje sparkle over skjøtene ihvertfall?) Pamola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. februar 2004 #2 Del Skrevet 22. februar 2004 Skjøtene må sparkles, ja. Og det er best å bruke akryl i alle hjørner. Personlig ville jeg ikke hatt malt spon, men det går fint an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 22. februar 2004 #3 Del Skrevet 22. februar 2004 Det går forbausende bra! Vi hadde også mange nye rom, planla å tapetsere, men orket egentlig ikke å gå igang med den jobben i tillegg til alt annet. Skulle uansett grunne sponplatene, så jeg sparklet alle skjøter og spikerhull, pusset og malte ett strøk - og det ble så bra at vi utsatte hele tapetseringa! Tok en skikkelig runde med akrylmasse i alle hjørner og mot taklister, sparklet litt ekstra - og to strøk vannbasert lady på toppen. Det ble skikkelig lekkert! Mye billigere enn tapet, raskere og enklere - og den store fordelen: Med nye hus vil tapeten ofte bli ødelagt når huset "setter seg". Nå kan det sette seg ferdig før vi går igang med å lete frem en fin, dyr tapet! Fordel nr. to er selvfølgelig at du slipper å få anfall når noen skraper borti veggen - det er så lett å fikse! FOrdel nr. tre - veggene er glatte og slette - akkurat det som er moderne nå. Tror jeg skal gå og sparkle over noe glassfiberstrie (nesten med en gang) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå