Gå til innhold

Stødig garn som ikke blir for varmt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å strikke meg en slags ermeløs tunika med eget design, med utgangspunkt i samme strikkemetode som Skappelgenseren. Men hva slags garn bør jeg velge?

Jeg elsker strikkeplagg, men jeg er også ofte veldig varm så jeg takler ikke noe som varmer veldig, ull er uaktuelt. Og hvis tunikaen blir fin har jeg lyst å kunne bruke den f.eks. på jobb eller kafebesøk, og da må den tåle at jeg sitter mye uten at den mister fasongen fullstendig eller blir veldig nuppete med engang.

Har tenkt litt på bomullsgarn fordi det ikke varmer så mye (?), men jeg synes å huske fra jeg var liten og mamma strikket meg bomullsgenser at den mistet fasongen fort og etter noen måneder var den tre nummer for stor. Er det sånt som vil skje med bomullsplagg, eller var det bare dårlig kvalitet på det garnet den gangen?

Vil ikke at garnet skal være for tynt heller, for jeg vil at plagget skal sitte godt og ikke "henge og slenge". Kanskje bruke to ulike garnsorter?

Hva anbefaler dere?

Anonym poster: d10faeb3e4c5be65080c4b7e60d35789

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på en bra garnbutikk og spørr.

Anonym poster: d90591e1b0162e344c41521ac049be59

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Skulle ikke forundre meg om Muskat, Muskat Soft eller Lin (alle tre fra Garnstudio) skulle kunne være passende ;)

Disse er til pinne str. 3 - 4

ønsker du grovere pinner kan Paris (pinne nr. 5) være et alternativ.

Lykke til med prosjektet. Jeg er sikker på at det blir en kjempefin tunika :)

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...