Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ligget i 20min med skikkelig forferdelige smerter øverst i magen på høyre side under ribbbeina som har strålet nedover siden. Det var konstant vondt, men var værre i perioder. Klarte ikke annet enn å ligge på siden å puste forsiktig. Det har heldigvis gått over nå, men kjenner jeg blir ille bekymret når jeg får så voldsomme smerter ut av ingensteds. :sukk:

Noen som har opplevd noe lignende? Hva kan det være? :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å skremme ,men har du vært i nærheten av hepatitt b smitte? Som du kan tenke?

Kanskje er det bare angst,eller luft smerter..

Skrevet (endret)

feil post

Endret av Kårky
Skrevet

Nå er ikke jeg gravid da, men jeg får innimellom luftsmerter som ligger omtrent der det virker som du har vondt. Det kan vare ganske lenge, og det eneste som fungerer å ligge i ro og puste rolig og grunt til det går over. For meg er det vondest om jeg puster dypt inn, merket du noe forskjell der?

• Liker 1
Skrevet

Beskrivelsene ligner på gallestein, men det kan være mye rart som f.eks. bare luft som nevnt over.

Skrevet

Jeg hater å svare på helsespørsmål, fordi man har lett for å male fanden på veggen. Men da jeg leste symptomene dine tenkte jeg på noe jeg har lest:

Hos 3-4% av kvinnene med svangerskapsforgiftning oppstår det som betegnes HELLP-syndrom (Hemolysis, Elevated Liver enzymes, Low Platelet count). Det er en tilstand som kjennetegnes ved smerter i øvre del av magen eller under høyre ribbensbue, av og til kvalme og brekninger, nedsatt leverfunksjon og forstyrrelser i blodcellene.

http://nhi.no/gravid...651.html?page=3

Jeg kan ingenting om dette, men koplet det da jeg leste at du har smerter under ribbena. Men tenker også at det kan være luft f.eks.

Anonym poster: 1b2e51182dad40b36e3449f1635a9e86

• Liker 1
Skrevet

Gikk heldigvis helt over, og har ikke kommet tilbake. Takk for svar! :klemmer:

Skrevet

Får du smerter på samme sted en gang til + eventuelt stråling bakover i ryggen, så bør du virkelig ta kontakt med føden. I beste fall så er det bare luft, men i værste fall så er det HELLP-syndrom og det bør du virkelig ikke gå lenge med.

Jeg hadde smerter på samme sted med stråling bakover mot ryggen, og disse kom og gikk i noen dager. Fikk vondere og vondere for hver dag, og til slutt hadde jeg så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. For min del så var grunnen til smertene HELLP-syndrom,og det er ikke noe jeg har lyst til å gå lenge med en gang til...

• Liker 3
Skrevet

Så ikke at du var gravid først jeg:P hehe,tror jeg må begynne å følge med litt bedre:P

• Liker 1
Skrevet

Får du smerter på samme sted en gang til + eventuelt stråling bakover i ryggen, så bør du virkelig ta kontakt med føden. I beste fall så er det bare luft, men i værste fall så er det HELLP-syndrom og det bør du virkelig ikke gå lenge med.

Jeg hadde smerter på samme sted med stråling bakover mot ryggen, og disse kom og gikk i noen dager. Fikk vondere og vondere for hver dag, og til slutt hadde jeg så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. For min del så var grunnen til smertene HELLP-syndrom,og det er ikke noe jeg har lyst til å gå lenge med en gang til...

Kjekt å vite sånn tilfelle det kommer tilbake. Men får håpe det ikke gjør det! :jepp:

Takk for svar! :)

Skrevet

Ring jordmor i morgen og be om å få komme på en ekstra kontroll. :Nikke:

• Liker 2
Skrevet

Som SmallTalksier kan det være et tegn på svangerskapsforgiftning. Jeg hadde sv.s.f. og vondt "på toppen av magen" var noe de hele tiden spurte om jeg hadde. Jeg hadde ikke det, men hadde likevel en alvorlig sv.s.f. Jeg ble lagt inn på sykehuset når jeg var 33+0 og ble tatt keisersnitt på to dager etter, selv om jeg følte meg helt frisk.

Du bør ringe føden med en gang og forklare hva som har skjedd. Mulig de tar deg inn for sjekk av blod- og urinprøve. Alt trenger ikke være ok fordi om smertene har gått bort. Sv.s.f. kan være veldig farlig for både mor og barn.

Ikke meningen å skremme deg, men det er bedre å være føre var mener jeg...

• Liker 1
Skrevet

Jeg ringte føden igår kveld å hørte, ble jo bekymret.

Men jeg hadde vært der inne pga lite liv i magen tidligere på dagen, så hun som jeg snakka med virket lettere irritert å sa at når jeg hadde vært der inne tidligere på dagen, var det nok ingenting å bekymre seg for.

Når jeg var der, var alt bra med babyen heldigvis. Men hun jordmora som 'hadde meg' var super surrete, hun glemte meg mens jeg satt med de bånda rundt magen, så jeg satt i 45min istedet for 20 som hun sa, så jeg måtte til slutt dra å snora for at hun skulle komme.

Hun ville sjekke blodtrykket mitt, og jeg hadde mye høyere blodtrykk enn jeg pleier, det lå på 134/80, og jeg pleier å ligge på rundt 100/60. Urinprøve tok hun også, men rotet bort svaret. Legen sa at blodtrykket ikke var noe å bekymre seg for, for det ikke var farlig høyt.

Men så kommer jeg hjem og får sånne smerter... I tilleg er jeg konstant uvel, kvalm og har ubehag i magen, men det kan være psyken som tuller med meg også. Irriterer meg at urinprøvesvaret ble rotet bort.

Kjenner jeg er litt bekymret, hvertfall når jeg leser det dere skriver, men har time hos jordmor til tirsdag, så tar det med henne da :sjenert:

Skrevet

Jeg liker ikke det jeg leser i det hele tatt, jeg, og synes ihvertfall ikke burde vente noe lenger enn til i morgen for en kontroll.

• Liker 2
Skrevet

Øsj, blir ordentlig bekymra jeg nå.

Vil egentlig bare ringe ned, men vegrer meg siden jeg var der igår, og hun som jeg snakket med igår kveld ikke var så hyggelig. De sier sikkert uansett at det kan vente til jeg skal til jordmor til tirsdag...

Skrevet

Ring! Jeg skjønner godt at det er ubehagelig når man møter sånne sure mennesker i telefonen, men det er da ikke sikkert at det er samme menneske nå. Og tenk hvis de finner ut at det er noe som bør følges opp, da forsvinner nok ubehaget ved telefonsamtalen ganske kjapt vil jeg tro.

Lykke til! Håper det er noe helt harmløst som luft i magen eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...