Gå til innhold

Stryk på eksamen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var så uheldig å komme opp i det eneste faget jeg ikke var flink i i vår 2012. Jeg fikk stryk på eksamen, og har fått tilbud om å ta opp eksamen på nytt til jul for å bestå tredje året på videregående skole(studiespesialiserende). Jeg må bestå en eksamen til siden jeg har bestått de andre for å få studiekompetanse, men siden det er siste frist på å melde seg opp til eksamen idag så har jeg ikke fått snakket med skolen om det jeg lurer på.

Jeg er veldig interessert i å ta internasjonal engelsk(som jeg ikke har hatt som program fag), som privatist for å få stå karakter på eksamen. Så det jeg lurte på var om jeg kan bytte ut det faget jeg strøyk i med Internasjonal engelsk, faget jeg strøyk i? Jeg er veldig usikker, men begge fagene er programfag og da burde det vel kanskje være uansett hvilket fag jeg tar, så lenge jeg består eksamen og får bestått alle årene?

Håper på svar :forvirret:

Anonym poster: e56b06586ca0417bd2e02fe8bd8f74e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var så uheldig å komme opp i det eneste faget jeg ikke var flink i i vår 2012. Jeg fikk stryk på eksamen, og har fått tilbud om å ta opp eksamen på nytt til jul for å bestå tredje året på videregående skole(studiespesialiserende). Jeg må bestå en eksamen til siden jeg har bestått de andre for å få studiekompetanse, men siden det er siste frist på å melde seg opp til eksamen idag så har jeg ikke fått snakket med skolen om det jeg lurer på.

Jeg er veldig interessert i å ta internasjonal engelsk(som jeg ikke har hatt som program fag), som privatist for å få stå karakter på eksamen. Så det jeg lurte på var om jeg kan bytte ut det faget jeg strøyk i med Internasjonal engelsk, faget jeg strøyk i? Jeg er veldig usikker, men begge fagene er programfag og da burde det vel kanskje være uansett hvilket fag jeg tar, så lenge jeg består eksamen og får bestått alle årene?

Håper på svar :forvirret:

Anonym poster: e56b06586ca0417bd2e02fe8bd8f74e8

Vet ikke om det går ant å endre, men ble en liten skrive feil der som dere sikkert ser. "faget jeg strøyk i?" skal ikke stå der, følte bare for å si det siden jeg ikke fikk endret innlegget og jeg ble vist som anonym :grinele:

Endret av solalola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig interessert i å ta internasjonal engelsk(som jeg ikke har hatt som program fag), som privatist for å få stå karakter på eksamen. Så det jeg lurte på var om jeg kan bytte ut det faget jeg strøyk i med Internasjonal engelsk, faget jeg strøyk i? Jeg er veldig usikker, men begge fagene er programfag og da burde det vel kanskje være uansett hvilket fag jeg tar, så lenge jeg består eksamen og får bestått alle årene?

Håper på svar :forvirret:

Anonym poster: e56b06586ca0417bd2e02fe8bd8f74e8

Nei, det er ikke samme hvilket fag du tar. Du må ha minst to programfag fra samme programområde, og disse to må tas både andre og tredje år. Hvis du tar fysikk andre året kan du altså ikke ta engelsk det tredje, da får du ikke vitnemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med programfag når man har gått yrkesfag og så skal ta påbygging?

Når jeg nå tar engelsk, norsk, naturfag, matte, gym, historie, så hvor mange programfag må jeg da ta? Jeg har valgt sosialkunnskap, men er det nok mon tro?

Anonym poster: cf2044c7e061748e997c54ecdb2834e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...