Gjest Arvid78 Skrevet 15. september 2012 #1 Skrevet 15. september 2012 Hei, neste helg reiser jeg til Oslo, har ikke vært der siden 1999 aldri hatt noe forhold til byen og reiser helst utenlands når jeg skal vekk, men nå bestemte jeg meg for å besøke nasjonens hovedstad og landets eneste storby. Så hva gjør man? Trenger litt personlig erfaring her om hva dere synest er kule plasser å gå på kvelden og på dagen All hjelp tas i mot med takk PS Jeg reiser alene
elvital Skrevet 15. september 2012 #2 Skrevet 15. september 2012 Hva er du interessert i da? Kan jo komme med litt forslag: På lørdager (correct me if im wrong) er det marked på vestkanttorget på majorstuen. Søndager er det marked på BLÅ. Ellers er det veldig koselig å gå rundt på Grünerløkka, titte i små uavhengige butikker, ta seg en kaffe på kafé. Det er også en restaurant med Birkelunden som har veldig god, og ikke alt for dyr, pizza. Husker desverre ikke navn. Bogstadveien har alt av butikker, det samme har jo Karl Johan. Frognerparken er jo koselig å tusle i. Oslo har jo ganske mange kinoer, og/eller teatre det går an å besøke. Reptilparken har jeg aldri vært på selv, men har lyst. Akershus festning er jo fantastisk, synes jeg. Her er noen ideer til tinng å gjøre på dagen, steder å gå ut på kvelden må nok noen andre komme med ideer til. God tur! <3 Oslo <3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #3 Skrevet 15. september 2012 Også er det folkemuseet, teknisk museum hvis du liker sånne ting. Eller kikke litt på opraen.. Anonym poster: 37e48ffc13770447fd330a5a81a071c6
Gjest Arvid78 Skrevet 15. september 2012 #4 Skrevet 15. september 2012 Hva er du interessert i da? Kan jo komme med litt forslag: På lørdager (correct me if im wrong) er det marked på vestkanttorget på majorstuen. Søndager er det marked på BLÅ. Ellers er det veldig koselig å gå rundt på Grünerløkka, titte i små uavhengige butikker, ta seg en kaffe på kafé. Det er også en restaurant med Birkelunden som har veldig god, og ikke alt for dyr, pizza. Husker desverre ikke navn. Bogstadveien har alt av butikker, det samme har jo Karl Johan. Frognerparken er jo koselig å tusle i. Oslo har jo ganske mange kinoer, og/eller teatre det går an å besøke. Reptilparken har jeg aldri vært på selv, men har lyst. Akershus festning er jo fantastisk, synes jeg. Her er noen ideer til tinng å gjøre på dagen, steder å gå ut på kvelden må nok noen andre komme med ideer til. God tur! <3 Oslo <3 Alt dette høres bra ut, tusen takk
Gjest Arvid78 Skrevet 15. september 2012 #5 Skrevet 15. september 2012 Også er det folkemuseet, teknisk museum hvis du liker sånne ting. Eller kikke litt på opraen.. Anonym poster: 37e48ffc13770447fd330a5a81a071c6 Jeg må vel se på operaen, bare for å ha vært der men alle disse museene er de i trikke T-bane avstand, jeg elsker London fordi det er bare å hoppe på undergrunnen men er Oslo også slik, bar å hoppe på en trikk eller er det tiltak å reise rundt?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #6 Skrevet 15. september 2012 I helgen er det også kulturnatt i Oslo. Mange gratis arrangement. Anonym poster: c71f333384ab453a60d4e993b4ccb195
Gjest Arvid78 Skrevet 15. september 2012 #7 Skrevet 15. september 2012 I helgen er det også kulturnatt i Oslo. Mange gratis arrangement. Anonym poster: c71f333384ab453a60d4e993b4ccb195 Jeg skal ikke før neste helg desverre
elvital Skrevet 15. september 2012 #8 Skrevet 15. september 2012 Operaen er jo rett ved Jernbanetorget-enkelt å komme til. Frognerparken-ta trikken/tbanen/bussen til Majorstuen. Teknisk museum-54 bussen, Munchmuseet- Tbane til Tøyen. Hvis du finner ut hvilke museer og slikt du vil på (på forhånd er kanskje enklest), så kan du enkelt finne hvilke kollektivmuligheter du har. Folkemuseet-buss mot bygdøy. Husk også at Oslo er ikke en så veldig stor by, du kan enkelt komme deg rundt bare med å gå! Skal du ta flere kollektivreiser enn 3 på 24 timer så lønner det seg med 24timerskort! 1
HerbGirl Skrevet 16. september 2012 #9 Skrevet 16. september 2012 Neste helg er det Oslo Maraton - da treffer du sikkert mange spreke og/eller utslitte løpere i gatene!
marsy Skrevet 17. september 2012 #10 Skrevet 17. september 2012 (endret) Det er som regel noen spennende konserter hver eneste helg. Rockefeller, Mono og Sentrum Scene ligger alle i sentrum, samme med mange andre små scener. På dagtid hadde jeg dratt til Grünerløkka for å kikke i de ulike småbutikkene. Her er det også flere flotte steder å spise. Anbefaler Villa Paradiso (fantastisk italiensk pizza), Delicatessen (tapas), Nighthawk Diner (amerikansk diner som også har frokostservering) og Bugges (herlige sandwicher). Tim Wendelboe for fantastisk kaffe. For mer shopping finner du det meste i Bogstadveien og i/rundt Karl Johan. Er det fint vær er det koselig å rusle bort til St.Hanshaugen. Området rundt Youngstorget er bra på kveldstid, både for å spise og for å ta noen øl. Hell's Kitchen (herlig pizza) og Illegal Burger (byens beste burger) er to uformelle steder med god mat. Arakataka har skikkelig god mat for noe litt mer formelt. Internasjonalen er et livlig vannhull. Tilt har shuffleboards og gamle flipperspill og godt utvalg med øl - her er det alltid livlig. Mono er også bra i helgene, og har ofte konserter og bra DJer. Her er en oversikt over hva som skjer i byen til helga: http://www.osloby.no...OnMobile=false| Endret 19. september 2012 av marsy
Gjest Arvid78 Skrevet 17. september 2012 #11 Skrevet 17. september 2012 Tusen takk Marsy for god og informativ informasjon, trur jeg skriver ut denne siden og tar den med slik at jeg husker det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå