Gå til innhold

Er man mindre verdt som singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan av og til virke som om man er mindre verdt som singel enn når man er i forhold. Er det noe i dette?

Anonym poster: b5dfacd59af619d026d37b8d1ccdd841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er det som lager alle disse singeltrådene?

Call nine whine whine.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner helt ærlig ikke hva de bitcher over. :klo:

" buhu - jeg er singel "

Som om verden slutter å fungere og verden går under...

( O'Boy. NÅ får jeg høre det. :popcorn: )

• Liker 2
Skrevet

Call nine whine whine.

Det er ikke meg, for jeg lagde den andre om jeg måtte ligge på planken i skuret!

Anonym poster: 0242e7a939e53e7cdb68840136dbf46b

Skrevet

Enkel matematikk: to er verdt mer enn en.

Sosial logikk: en sterk singel person er mer verdt enn to svake som opptrer som par. Siden minus pluss minus er pluss, blir en sterk mindre verdt enn to svake siden de blir pluss til sammen.

Politikk: en singel bidrar med mindre skatt enn et par, koster mer dersom denne er aleneforsørger og tar opp en hel bopæl alene i stedet for å dele den med et annet voksent menneske og sørger derfor at boligmanglene blir større.

Osv...

• Liker 1
Skrevet

Single mennesker som skriver i et singelforum, kanskje? :opplyser:

• Liker 3
Skrevet

Høyere status av å være i et forhold har man kanskje, også flere rettigheter på enkelte ting. Men å være singel har sine fordeler det også. Du får ikke gratis drinker i baren om du drar med deg kjæresten f.eks. Men mere verdt? Eh, nei?

Skrevet

En ting er iallefall sikkert, man er mest verdt på partnermarkedet hvis man allerede er i forhold. Merkelig nok. Desto mer utilgjengelig, desto mer verdt.

Vi er en gruppe med selvskadere hele gjengen...

Anonym poster: 2b761e81af807f965e330995a65c02a2

• Liker 1
Skrevet

Høyere status av å være i et forhold har man kanskje, også flere rettigheter på enkelte ting. Men å være singel har sine fordeler det også. Du får ikke gratis drinker i baren om du drar med deg kjæresten f.eks. Men mere verdt? Eh, nei?

Hæ? Jeg fikk da ikke gratis drinker i baren da jeg var singel heller. Hva snakker du om?

Skrevet

Du får ikke gratis drinker i baren om du drar med deg kjæresten f.eks.

Jovisst gjør man det. Kjæresten kan da også spandere drinker i baren?

Skrevet

En ting er iallefall sikkert, man er mest verdt på partnermarkedet hvis man allerede er i forhold. Merkelig nok. Desto mer utilgjengelig, desto mer verdt.

Vi er en gruppe med selvskadere hele gjengen...

Anonym poster: 2b761e81af807f965e330995a65c02a2

Jeg tror du har rett i at man må se på hvilke områder man skal vurdere verdien her. Om man ser på hvor attraktive man er for andre mennesker, så er det klart at en "vellykket" person som har vist at andre liker ham/henne har mer verdi enn en loner som ikke klarer å finne noen. For enkelte er det et tegn på suksess om man finner noen og har et fungerende forhold.

Innenfor enkelte rammer så er single ganske enkelt mindre verdt, i hvert fall de "evig single."

Anonym poster: c28f5140c5684918ae818bec6aebb778

• Liker 1
Skrevet

Enkel matematikk: to er verdt mer enn en.

Sosial logikk: en sterk singel person er mer verdt enn to svake som opptrer som par. Siden minus pluss minus er pluss, blir en sterk mindre verdt enn to svake siden de blir pluss til sammen.

Politikk: en singel bidrar med mindre skatt enn et par, koster mer dersom denne er aleneforsørger og tar opp en hel bopæl alene i stedet for å dele den med et annet voksent menneske og sørger derfor at boligmanglene blir større.

Osv...

Du har misforstått tråden. Det spørres om EN person som er i forhold, ikke et par kontra et enkeltmenneske. Det er vel åpenbart at to personer i snitt betaler mer i skatt enn en person!

Når der gjelder problemstillingen vil jeg anta at vi snakker om sosial status her snarere enn menneskeverd, da jeg hvertfall trodde at den tiden hvor vi rangerte menneskers verdi etter parametere som rase, religion, kjønn, legning og sivilstatus er over.

Jeg vil si at det kommer helt an på. Par som bare holder seg til seg selv, og aldri er med i sosiale sammenhenger annet enn når de absolutt må vil ikke øke statusen sin i noens øyne, heller det motsatte. Dessuten kommer det jo helt an på hvordan den respektive partneren passer med hva omverdenen mener man fortjener. Har man klart å plukke over sin "liga" vil statusen til denne personen eksempelvis øke, mens statusen til den andre kan komme til å falle.

Det å ha en partner er egentlig bare en veldig liten del av en totalpakke som utgjør statusen din. I dagens samfunn måles vellykkethet i større grad gjennom jobbprestasjoner, utseende, og hvilket liv man lever. Det er ikke så viktig lenger å bli "godt gift" med første og beste!

• Liker 1
Skrevet

Du har misforstått tråden. Det spørres om EN person som er i forhold, ikke et par kontra et enkeltmenneske. Det er vel åpenbart at to personer i snitt betaler mer i skatt enn en person!

Når der gjelder problemstillingen vil jeg anta at vi snakker om sosial status her snarere enn menneskeverd, da jeg hvertfall trodde at den tiden hvor vi rangerte menneskers verdi etter parametere som rase, religion, kjønn, legning og sivilstatus er over.

Jeg vil si at det kommer helt an på. Par som bare holder seg til seg selv, og aldri er med i sosiale sammenhenger annet enn når de absolutt må vil ikke øke statusen sin i noens øyne, heller det motsatte. Dessuten kommer det jo helt an på hvordan den respektive partneren passer med hva omverdenen mener man fortjener. Har man klart å plukke over sin "liga" vil statusen til denne personen eksempelvis øke, mens statusen til den andre kan komme til å falle.

Det å ha en partner er egentlig bare en veldig liten del av en totalpakke som utgjør statusen din. I dagens samfunn måles vellykkethet i større grad gjennom jobbprestasjoner, utseende, og hvilket liv man lever. Det er ikke så viktig lenger å bli "godt gift" med første og beste!

Takk for at du tok deg tid til å svare. Mitt innlegg var ment som et skjevblikk, fra meg. Min humor. Unnskyld.

Skrevet (endret)

Du er ikke noe mindre verdt fordi du er singel. Bare tull. En singel person er like mye verdt som en person som er i et forhold. Kan skjønne selve følelsen, den har jeg kjent på selv, men realiteten er en helt annen. Jeg undrer på hva faen er det de tenker på når folk prøver å antyde noe sånt.

Endret av Reza08
Skrevet

Sett fra et ekstremt kynisk og makro-perspektiv, så er single mennesker kun en verdi så lenge de kan arbeide.

Det viktigste mennesker gjør, er å tilføre nye mennesker til systemet.

• Liker 5
Skrevet

Det kan av og til virke som om man er mindre verdt som singel enn når man er i forhold. Er det noe i dette?

Anonym poster: b5dfacd59af619d026d37b8d1ccdd841

Isåfall tar jeg det som en kompliment, da jeg knapt kan tenke meg noe mer patetisk enn å gjøre noe bare for å øke sin status i andres øyne. Jeg har prøvd forhold, det funker best for meg å være singel, så det akter jeg å forbli.

Anonym poster: fdd674eaa016a14fe9c309f0b2f5407b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...