Gå til innhold

Søndagsskole

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei barna har bedre av å gå på tur, og være ute og kose seg:)

gikk aldri på søndagsskole , var heller ute med familien min på skogstur, med spann, soppkurv, pølser og fyrstikker:) og jeg hadde aldri passet inn på søndagsskolen anyway.

MIne barn går heller ikke på søndagsskole!

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei barna har bedre av å gå på tur, og være ute og kose seg:)

gikk aldri på søndagsskole , var heller ute med familien min på skogstur, med spann, soppkurv, pølser og fyrstikker:) og jeg hadde aldri passet inn på søndagsskolen anyway.

MIne barn går heller ikke på søndagsskole!

Det ene utelukker ikke det andre, vet du.

• Liker 5
Skrevet

Om jeg ville latt dem gå kommer ann på alderen, når de er 10-12 år så er det greit. Da kan de ta valget selv og tenke kritisk.

3-4 åringer ville jeg aldri sendt.

Det er jo selvsagt fordi jeg er motstander av organisert religion.

Jeg antar praktiserende kristne ikke ville sendt småbarna sine på ateistskole heller, der formålet var å påvirke barna til å bli ateister.

• Liker 3
Skrevet

Hvis man har døpt barna syns jeg det er en fin mulighet til å følge opp det man har stått i kirken å lovet.

Nå er mine litt små enda, men skal ikke se bort i fra at de begynner på søndagskolen når de blir litt eldre. Det er snakk om en times tid søndags formiddag og det bør det være mulig å sette av tid til innimellom.

Anonym poster: ac943ca3b7553cc1f546affce35ca932

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for reklame.

Spørsmål om moderering tas på ris og ros evt PM:

Mvh Sulosi, mod.

Endret av Sulosi
Skrevet

Om jeg ville latt dem gå kommer ann på alderen, når de er 10-12 år så er det greit. Da kan de ta valget selv og tenke kritisk.

3-4 åringer ville jeg aldri sendt.

Det er jo selvsagt fordi jeg er motstander av organisert religion.

Jeg antar praktiserende kristne ikke ville sendt småbarna sine på ateistskole heller, der formålet var å påvirke barna til å bli ateister.

Betyr det at du er tilhenger av religion som ikke er organisert? Gjør du forskjell måten den eventuelt er organisert som feks; formelt organisert, frivillig organisert og uformelt organisert?

Anonym poster: a5c7ea08601beb5cd18ed3486bed3b1d

Skrevet

Synes at om barna er døpt bør de få velge selv, siden foreldrene da bør vær åpne for slikt.

Jenta mi er ikke døpt, men hun hadde nok fått lov om hun kommer senere å spørr. Men hadde ikke oppfordret henne selv til å gå.

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Spørsmål om moderering tas på ris og ros evt PM:

Mvh Sulosi, mod.

Og hva med oss som er gjester? Vi har ikke PM og får ikke adgang til Ris og ros!

Skrevet

Betyr det at du er tilhenger av religion som ikke er organisert? Gjør du forskjell måten den eventuelt er organisert som feks; formelt organisert, frivillig organisert og uformelt organisert?

Anonym poster: a5c7ea08601beb5cd18ed3486bed3b1d

Hva folk tror på helt personlig er ikke noe jeg bryr meg om. Med organisert tenker jeg på store livssyn med hieraki og maktstruktur. De har og gjerne innflytelse på samfunnet rundt seg.

Blandt dem er både jødedom, kristendom og islam.

Skrevet

Og hva med oss som er gjester? Vi har ikke PM og får ikke adgang til Ris og ros!

Alle som vil kan registrere seg med et brukernavn om så kun for å skrive innlegg på ris og ros.

Mvh Sulosi, mod.

• 11 år senere...
Skrevet

Jeg var livredd for rulletrapper grunnet søndagsskolen. De sa veien til himmelen var opp en rulletrapp . Var også redd for helvete og evig fortapelse. Så ikke bare positivt alltid. 

Skrevet
Jokke89 skrev (11 minutter siden):

Jeg var livredd for rulletrapper grunnet søndagsskolen. De sa veien til himmelen var opp en rulletrapp . Var også redd for helvete og evig fortapelse. Så ikke bare positivt alltid. 

Pratet de om fortapelsen på søndagsskolen? Veldig trist å høre, en skam å skremme små barn. Tilhører du en frimenighet av noe slag?  Det er ikke vanlig på søndagsskoler via DNK, jeg gikk selv på 70-tallet og det var fjernet allerede da. Men selvfølgelig er det forskjell på menighetene der også. 

Anonymkode: 4c01a...517

Skrevet

Det var på et bedehus, så mulig det hadde noe med indremisjon å gjøre. Jeg selv kommer fra et vanlig norsk hjem, og er både døpt og konfirmert i kirka . Jeg trodde jo at jeg havna i en annen dimensjon hver gang jeg skulle opp en rulletrapp. Vi hadde en veldig kristen lærer deler av barneskolen, så vi måtte synge salmer både på starten og slutten av skoledagen. Hun var vel faktisk lærer på søndagsskolen . Vi hadde noen elever som var vokst opp i ikke religiøse hjem, de lot henne unngå. Slo av brillene og puttet sånn greier på stolen. Sånn skarpt. Kommer ikke på hva det heter nå😅 Dette var en vanlig norsk offentlig skole i ei lita bygd .

Skrevet
Jokke89 skrev (1 time siden):

Kjeder du deg siden du drar opp mange gamle tråder?

Anonymkode: d0ef5...277

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...