Gå til innhold

Dyrt å bestille pizza

Fremhevede innlegg

Skrevet

I forhold til hva man får så er Peppes fryktelig dyrt, heldigvis finnes det veldig mange alternativer i Oslo.

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hvordan hadde vi sett ut om det ble ennå mer junk levert på døra? Norge er et land med en eskalerende fedmeproblematikk allerede. La det forbli med dette.

Ikke kan gå? Tror du de var det første som stod i tankene på Peppes, når de begynte å kjøre ut mat en gang i tiden? Nhææ trukke' det du. Det har da virkelig ikke en filla dritt med bevegelseshemmede folk å gjøre. Men en kjekk løsning for bevegelseshemmede en gang i blant - om de har råd. Har de ikke råd så får de skaffe mat på vanlig måte. Slik som alle andre.

• Liker 2
  • 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Eneste forskjellen mellom pizzarestauranter som leverer i Norge er pizzadeigen - de fleste råvarene er fra nærmeste dagligvarebutikk. Synes det er litt trist og dyrt utvalg.

Anonymous poster hash: ef762...136
Gjest Keikolina
Skrevet

Da reklamerer jeg for pizza bua på grorud. Rapporter meg

Gjest gjest17
Skrevet (endret)

De fleste tilbyr halvstekt pizza også. Så steker du den ferdig selv :-)

Endret av delirious
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det være så dyrt å bestille pizza i Norge, spesielt fra peppes? Noen av de koster jo omtrent 250 for en stor. Peppes er også det nermeste der jeg bor så vet ikke om det går å bestille fra andre, blir vel uansett kald pizza da. I USA, feks hører jeg jo at det er superbillig å bestille, samme med andre land. Er det virkelig nødvendig for å betale lønninger eller er det kraftig overpriset? Eller er det lover her i landet som bestemmer det siden det er usunt og slike som meg ikke skal spise det "hver dag"?

Anonym poster: d3f94982c1c3f9b12d791e75f2c8b529

Det burde være en lov mot hvor dyr pizza skal få være. Det bør ikke være slik at noen ikke har råd til å spise f.eks pizza fra peppe's mens andre bare kan få spise frossen BigOne eller grændis. Maks 100 kroner for pizza, tenker jeg vi sier. Jeg skal prøve å få nok med meg på dette neste Utøya-sommer.

Anonymous poster hash: 88d51...e0a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er billig i usa fordi lønningene er lavere. Men i forhold til gjennomsnittslønn så blir pizza til døra i usa ca det samme som pizza til døra i norge.

forskjellen ligger i at i USA setter man pris på kompetanse i motsetning til i Norge hvor man gir nesten samme lønna til en som jobber i en fastfood resturant (som krever ingen utdanning og alle kan gjøre) som til en ingeniør.

Som ingeniør i Norge som lager, utvikler og programmerer maskiner, prosessutstyr, ol i industrien så tjener ikke jeg noe særlig mer enn opperatørene som bare trykker på det samme utstyret og har milevis mindre kompetanse. Og det er flere av disse opperatørene som til og med tjener mer en meg som ingeniør.

I USA hvor de setter pris på kompetanse og innsats ville situasjonen vært helt anderledes.

men desverre så er det ikke bare bare å flytte til USA og få green card.

Endret av flesvik
  • Liker 2
Skrevet

forskjellen ligger i at i USA setter man pris på kompetanse i motsetning til i Norge hvor man gir nesten samme lønna til en som jobber i en fastfood resturant (som krever ingen utdanning og alle kan gjøre) som til en ingeniør.

Som ingeniør i Norge som lager, utvikler og programmerer maskiner, prosessutstyr, ol i industrien så tjener ikke jeg noe særlig mer enn opperatørene som bare trykker på det samme utstyret og har milevis mindre kompetanse. Og det er flere av disse opperatørene som til og med tjener mer en meg som ingeniør.

I USA hvor de setter pris på kompetanse og innsats ville situasjonen vært helt anderledes.

Bitter much?
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame, samt siteringer/svar til dette

Sophie-Ann, mod

• Liker 1
Skrevet

Bitter much?

Med god grunn.

Hadde du noe nyttig du skulle tilføre tråden eller var det bare personanngrep du skulle komme med?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke mennesker som ikke kan gå bestille seg take away-pizza?????

Åh, nå facepalma jeg sånn at jeg faktisk fikk vondt.

Anonymous poster hash: 1c18f...ff6

• Liker 5
Skrevet

Her jeg bor koster det under 70 kroner å få en pizza på døra. Men da er det snakk om italiensk pizza med tynn bunn, så det er sikkert mindre mat enn i en Peppes-pizza. Til gjengjeld får man seks stykker til samme pris.

Er ikke mindre mat fordi bunnen er tynn. Den har bare ikke fått hevet. Det vil si man har gjær i deigen. Men så prikkes deigen slik at den ikke hever og man får en veldig tynn bunn. Men det er ikke nødvendigvis mindre mat i den. Ihvertfall ikke fordi bunnen er tynn.

Skrevet

Jeg synes også det er dyrt å bestille pizza, samtidig som jeg ikke tror prisen kunne vært særlig lavere om de skulle overleve. (tenker ikke på peppes, men alle de andre) derfor bestiller jeg bare en skjelden gang, og henter selv om mulig.

Skrevet

Åh, nå facepalma jeg sånn at jeg faktisk fikk vondt.

Anonymous poster hash: 1c18f...ff6

Så bra :danse:

Skrevet

Pizza fra de største kjedene i Norge er dessverre veldig høyt priset, selv justert for inntekts- og kostnadsnivå. Det er tross alt snakk om mat som krever veldig lite kompetanse å lage, og som for det meste har vanlige råvarer. På grunn av dette kjøper jeg bare pizza hos disse kjedene om de har et spesialtilbud.

Som student var vi heldige og fikk sponset/gratis pizza fra Peppes i mange sammenhenger :) Nå som man er i arbeid føles prisene litt mindre voldsomme, men tror ikke det blir mye tilkjøringspizza likevel.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at pizzaen er overpriset, i tillegg smaker det ofte jævlig. Jeg skjønner ikke hvorfor folk bestiller denne "maten".

Gjest Reza08
Skrevet

Prisene hos enkelte kjeder kunne godt vært litt lavere enn de er nå. Koster ikke veldig mye å lage en pizza. Det som koster noe er strøm, lønn, bensin ol. Selvfølgelig skal de som driver restauranten tjene penger, men å sette skyhøye priser for en pizza som kanskje koster 30 kr å lage blir drøyt. At de selger den pizzaen for 150 kroner er en grei pris. Om noen vil ha den på døra, kan et tillegg på 25 kroner komme. Da stiger prisen til 175 kr.

Hvis de holder prisene så lave som mulig, vil helt sikkert flere mennesker benytte seg av tjenesten oftere. Da vil de også få inn flere penger i kassa. La oss si at en pizzarestaurant selger 25 pizzaer i løpet av en kveld. Prisen for de er 250 kr. Dette tilsvarer 6250 kr.

Naborestauranten lager pizza av lik kvalitet som førstnevnte, men selger den til 175 kroner. De får solgt 75 pizzaer i løpet av en kveld. De vil da hove inn 13125 kr. Folk flest vil velge billigst mulig alternativ, så fremt kvaliteten er på omtrent samme nivå eller bedre.

Den som selger billigst pizza vil da få mer i omsetning enn naboen, i tillegg til langt flere gjester. Bare du drar over grensa til Sverige er prisene på mat servert ute langt under de prisene som er her til lands. Hvis du drar til land som Polen eller Tsjekkia kan du få en stor pizza servert ute til en pris mellom 25-45 kr. Der er også folk mye ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...