Gå til innhold

Dyrt å bestille pizza

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal det være så dyrt å bestille pizza i Norge, spesielt fra peppes? Noen av de koster jo omtrent 250 for en stor. Peppes er også det nermeste der jeg bor så vet ikke om det går å bestille fra andre, blir vel uansett kald pizza da. I USA, feks hører jeg jo at det er superbillig å bestille, samme med andre land. Er det virkelig nødvendig for å betale lønninger eller er det kraftig overpriset? Eller er det lover her i landet som bestemmer det siden det er usunt og slike som meg ikke skal spise det "hver dag"?

Anonym poster: d3f94982c1c3f9b12d791e75f2c8b529

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver gang noen i norge får karret til seg lønnsøkning over hele linja uavhengig av innsats og resultater går det utover alle andre ved at alle priser går opp. Må en bedrift betale mer til sine ansatte må de sette opp prisen på sine varer og tjenester, osv osv. Slik går det rundt hele veien. Lønnsveksten hos noen betales derfor alltid av de som ikke har hatt noen lønnsvekst.

Når det er sagt er norge svært lite sammenlignet med mange andre land. Restaurantbransjen har vært nøye fulgt opp av skatteetaten og arbeidsmiljøtilsynet - dette for å sikre en god norsk lønn. I mange andre land er det langt lavere lønn og status samt at jobbene ofte er utført av studenter.

Du skal ikke lengre enn til Sverige for å finne langt rimeligere pizza på restauranter.

Når det er sagt så finner du mange tyrkiske "italienske" restauranter som selger god pizza til langt lavere pris :)

• Liker 2
Skrevet

Det er billig i usa fordi lønningene er lavere. Men i forhold til gjennomsnittslønn så blir pizza til døra i usa ca det samme som pizza til døra i norge.

• Liker 4
Skrevet

1. Lønnen til de ansatte i USA er MYE dårligere enn hva vi er vant med her til lands. De er avhengige av tips.

2. I USA må du gi tips, så det blir dyrere enn det som står på regningen

3. I USA er drivstoff og bompenger og biler og kjørekostnader en fis i forhold til her. Det er MYE dyrere å kjøre rundt på ting her og holde seg med biler.

4. Lag din egen pizza om du vil ha det billig, og varmt ;)

Anonym poster: b482a6cf9642b681c886444622e91ee8

• Liker 2
Skrevet

Betaler med glede 400,- for en pizza levert på døra.

Syns ikke det er dyrt i det hele tatt, men så bestiller jeg en pizza med levering på døra kanskje 2 ganger i året - max!

Mtp at restauranten skal lønne sine ansatte, hva det koster med råvarene her i Norge, hvor mye det koster med bilene, bensinen osv så skjønner jeg ikke at folk klager.

Men ja, det er deilig å være nordmann i Sverige med norsk lønn og bestille pizza med levering for 150,- max :)

• Liker 3
Skrevet

Her jeg bor koster det under 70 kroner å få en pizza på døra. Men da er det snakk om italiensk pizza med tynn bunn, så det er sikkert mindre mat enn i en Peppes-pizza. Til gjengjeld får man seks stykker til samme pris.

• Liker 3
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Du skal være glad det koster såpass. Latskap å få pizza levert på døra. Ikke er det spesielt godt heller.

Jeg går heller ca 20 mins hver vei for å få pizzaen jeg vil ha. Mye bedre en Peppes ol.

Skrevet

Du skal være glad det koster såpass. Latskap å få pizza levert på døra. Ikke er det spesielt godt heller.

Jeg går heller ca 20 mins hver vei for å få pizzaen jeg vil ha. Mye bedre en Peppes ol.

Latskap? Hva med de som faktisk ikke kan gå ...

Ja det er møkkdyrt.Spesielt Peppes.Derfor er det ekstra kosemat her i gården,noe en spiser skjeldent

• Liker 5
Gjest annemor30
Skrevet

Vi bor slik til at vi ikke får bestilt pizza på døra.. Men vi klarer og har tid og bake selv så vi får det slik vi vil ha det og det rykende varmt;)

Skrevet

Det er vel de færreste som bestiller pizza på.døra fordi de ikke kan gå. Latskap dekker de aller fleste tilfellene.

Anonym poster: 1d01e14da172db21bcadbe29da01cd7b

• Liker 2
Skrevet

Latskap? Hva med de som faktisk ikke kan gå ...

Ja det er møkkdyrt.Spesielt Peppes.Derfor er det ekstra kosemat her i gården,noe en spiser skjeldent

Mennesker som ikke kan gå lever ikke på mat som blir bestilt fra restauranter da :roll:

• Liker 5
Skrevet

Mennesker som ikke kan gå lever ikke på mat som blir bestilt fra restauranter da :roll:

Hvorfor kan ikke mennesker som ikke kan gå bestille seg take away-pizza????? Er sikkert endel som sitter i rullestol.....

Enig i at Peppes er dyrt, ikke synes jeg sånn pizza er god heller, så jeg smekker heller sammen en selv.

Skrevet

Jeg kan ikke gå å kjøpe pizza pga CFS, og jeg har ikke rullestol heller. Ikke har jeg lappen heller, hva forventer du jeg skal gjøre? La vær å bestille pizza som kommer på døra den ene gangen jeg vil ha pizza? Som jeg forsåvidt ikke orker å lage selv?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke mennesker som ikke kan gå bestille seg take away-pizza????? Er sikkert endel som sitter i rullestol......

Sa jeg det? At de ikke kan bestille seg pizza? :roll:

Skrevet (endret)

Jeg synes Peppes er kraftig overpriset og velger heller Pizzabakeren, dessuten synes jeg pizzaen smaker 10 ganger bedre. Tror nok Peppes her har tapt en god del på sine priser her jeg bor, flere og flere av de jeg kjenner velger Pizzabakeren framfor Peppes. Dessuten hjelper det på at pizzaene aldri koster mer enn 185 kr for en stor. Er man student får man også pizzaen for 149 kr. Frakt kommer da i tillegg, og det blir på 209 kr.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Skrevet

Sa jeg det? At de ikke kan bestille seg pizza? :roll:

Du skrev at "Mennesker som ikke kan gå lever ikke på mat som blir bestilt fra restauranter da"..

Skrevet

Du skrev at "Mennesker som ikke kan gå lever ikke på mat som blir bestilt fra restauranter da"..

Nettopp. LEVER på. Sa ingenting om at de ikke kan bestille.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke pizzaprisene her er så ille jeg. Fra den plassen vi bruker å bestille koster det 210 kr for en stor pizza med 1 bearnesaus og 1 kebabsaus. :) Da henter vi den riktignok selv, men da har vi alltid til middag den dagen + lunsj eller restemiddag dagen etter :)

Det er billig i USA, men nå tjener vi en god del mer enn de fleste der også :)

Skrevet

Jeg gjør som Yvonne og velger pizzabakeren hvis jeg kan. Eller de små enkleltbakeriene, de er ofte billigere enn de store kjedene.

Utkjøring er det jeg syns blir dyrest når jeg bestiller pizza i Norge, her i England er det nesten alltid gratis levering på all slags fastfood.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...