Gå til innhold

JULEBORDTIPS!? :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle der ute!

Jeg har fått ansvaret med å arrangere julebord og trenger sårt noen gode råd/ erfaringer!

Vi er en gjeng på rundt 20 stk.

Har lyst å finne på noe som blir et minne for livet.

Kanskje reise vekk, med et innholdsrikt program.

Vi kan være vekke en helg, evt. en weekend.

Prisen bør jeg få lavest mulig, ikke over to tusen per person.

Har dere noen gøyale og gode forslag til meg?

Anonym poster: 55ce3139ea00bc8bda5017815b339511

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første: Hva er forskjellen på en helg og en weekend?

For det andre er det litt mangelfulle opplysninger for å kunne gi tips: Tenker du på utenlandstur? Og hvor reiser dere fra (Oslo-området, Nord-Norge)?

• Liker 4
Skrevet

2000kr, inkluderer det da alt (fly, overnatting, mat)?

Hvis dere vil reise bort hadde jeg tatt et grundig søk på hvor man kan få rimelige flybilletter i den perioden dere kan reise. De fleste byer kan være kjempespennende, så ha pris som første prioritet. Når du har noen alternativer til sted hadde jeg sjekket hvordan prisnivået er på overnatting på de ulike stedene.

Det burde være mulig å finne noen byer der dere får flybilletter til rundt 700-1000kr per person, t/r. Overnatting koster nok 4-500kr per person, per natt. Så hvis du leter litt er det fint mulig å komme under 2000kr per person for reise og opphold (med litt flaks)

Innenlands er jo Stavanger, Trondheim og Bergen steder som har mye å tilby.

Eller en herregård/slott i Sverige?

Det er en vikinge/middelaldergård rett ved Gardermoen der dere kan ha skikkelig vikingemiddag?

Skrevet

2000kr, inkluderer det da alt (fly, overnatting, mat)?

Hvis dere vil reise bort hadde jeg tatt et grundig søk på hvor man kan få rimelige flybilletter i den perioden dere kan reise. De fleste byer kan være kjempespennende, så ha pris som første prioritet. Når du har noen alternativer til sted hadde jeg sjekket hvordan prisnivået er på overnatting på de ulike stedene.

Det burde være mulig å finne noen byer der dere får flybilletter til rundt 700-1000kr per person, t/r. Overnatting koster nok 4-500kr per person, per natt. Så hvis du leter litt er det fint mulig å komme under 2000kr per person for reise og opphold (med litt flaks)

Innenlands er jo Stavanger, Trondheim og Bergen steder som har mye å tilby.

Eller en herregård/slott i Sverige?

Det er en vikinge/middelaldergård rett ved Gardermoen der dere kan ha skikkelig vikingemiddag?

Tusen takk for svar!! :) Kjempesnillt av deg!

Skal ta å sjekke opp i dette! :)

Har du noen byer du kan anbefale? :)

Skrevet

Tusen takk for svar!! :) Kjempesnillt av deg!

Skal ta å sjekke opp i dette! :)

Har du noen byer du kan anbefale? :)

London, Stockholm og København har mange flyavganger, kort flytid og ofte rimelige flybilletter...

Vet ikke hvor det går direktefly, men Edinburgh, Amsterdam og Berlin er også bra alternativ. Polen har jeg ikke vært i selv, men har hørt mye bra om flere polske byer.

Hvis dere vil reise litt lenger er Barcelona eller Madrid ypperlig. Har vært i Barcelona før jul, og da var det fortsatt 18 grader der på ettermiddagene.

Alle storbyer har ting å by på så jeg hadde gått etter pris, også heller funnet aktiviteter når stedet er valgt.

Hvis du orker, kan du jo lage en skattejakt/rebusløp rundt om på stedet dere reiser, som blir en kombinert sightseeing og opplevelse? I London kan dere for eksempel kjøre RIB på Themsen, så dra på ølsmaking, og så på et marked der de skal finne noe/kjøpe noe, og så gå på en ghost-walk eller show på kvelden.

Skrevet

Hmm, synd dere ikke kan reise fra Rygge, for der har Ryanair billetter til langt under 100-lappen til flere forskjellige steder!

Men gå inn på flybilligst.com, de har en veldig enkel og oversiktlig søkemotor. Dere har ikke mulighet til å ta turen etter jul, da, for da synker jo prisene mye som regel?

Billige steder (fly/overnatting): Krakow, Praha, Vilnius, Warsawa, Gdansk, Edinburgh, Berlin, Budapest, Riga, Tallin. Mange tyske byer har jo også kjempeflotte julemarkeder med flott stemning. Vet jo ikke om det går fly til disse stedene fra Bergen, men det var iallfall noen forslag!

Skrevet

Det er relativt billig å fly til København, London, Berlin og Dublin. Men opphold er typisk veldig billig i Budapest, Krakow, Praha, Tallinn, Riga osv.

• 4 uker senere...
Skrevet

Har dere noen anbefalinger til overnatting/ aktiviteter i Vilnius? :D

Anonym poster: f39f024fc54b9d9e9b39bef8df7b2b79

Skrevet

Har dere noen anbefalinger til overnatting/ aktiviteter i Vilnius? :D

Noen?? :D

Skrevet

Hei og takk for svar.

Ja, er enig med at opplysningene mine var litt mangelfulle, beklager dette!

Ja, tenkte litt på utenlandstur..

Vi reiser fra Bergen.

Jeg trodde at en helg er fra fredag- lørdag og weekend ville si fra torsdag- søndag.. :)

http://translate.google.com/#en/no/weekend fredag - søndag er helg/weekend

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...