Gå til innhold

Mobbet fordi hun ikke har pulevenn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må si jeg er litt sjokkert. Hvilket press ungdommene skal måtte tåle i dagens samfunn. Ikke nok med at ungdommer, spesielt jenter, har et urealistisk kroppsideal å forholde seg til. Nå er det "in" å ha pulevenn også.

En av mine venninner er fortvilet. Hun blir det hun selv på grensen til å bli mobbet av sine venninner fordi hun ikke har pulevenn. ALLE de andre i gjengen har pulevenner, mange har flere stk, og flere "deler" faktisk på pulevenner. WTF!!???

Jeg trodde faktisk dette var svært uvanlig, men etter å ha lest litt inne her på KG ser man jo at dette faktisk er noe som er utbredt.

Hvor i alle dager er samfunnet vårt på vei?? Seksualiteten blir mer og mer frisluppent og det er nå blitt så vanlig å "knulle rundt" at ungdommer, og igjen spesielt jenter, må slite med enda en pressfaktor.

Jeg blir oppgitt.

Anonym poster: e4cc724bc656b6652ff649ab4ebfbc0e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

WHAT? Er dette noe som er regelen snarere enn unntaket, vil jeg si vi er på ville veier. Det er flott at vi er blitt mer frigjorte og lekne, men blir det sexpress, og til og med mobbing, så har man gått alt for langt.

• Liker 3
Gjest Aphrodite
Skrevet

Herregud, er det mulig tenker jeg bare. Det er fullt akseptert i min øyne å ikke ha pulevenn, og jeg skjønner godt hvorfor folk ikke vil ha pulevenn.

Du får bare si til venninnen din at det er i flere miljøer det ikke er normalt å ha en pulevenn. Jeg har heller ikke en pulevenn. Jeg har ei heller aldri hatt en pulevenn. Jeg tror ikke det er så normalt i vennekretsen min heller. Bare ei har hatt en pulevenn.

• Liker 2
Skrevet

Det sier mer om vennegjengen til venninnen din, enn det gjør om dagens reelle situasjon.

• Liker 7
Skrevet

Det å dra det så langt som å mobbe noen for at de ikke har en pulevenn er jo helt på tryne. Vi er alle forskjellige og vi tar våre egne valg. Hvis venninnen din ikke ønsker å ha det slik, synes jeg hun bør gjøre det klart ovenfor vennene sine. Hvis dette er gode venner, vil de respektere henne og mest sannsynlig bli lei seg for at hun føler seg mobbet.

For at man skal ha en vellykket "fucking good friend" relasjon må begge parter være på samme plan, og det er ikke alltid like lett å få til et slikt forhold uten komplikasjoner. Press til å opprette denne typen forhold er ikke sunt etter min mening. Det bør oppstå naturlig.

Man skal ikke mobbe noen for hva slags forhold man har eller ikke har, mobbing generelt er etter min mening et tegn på svakhet. Men vil få fokuset vekk fra seg selv og peker heller på andre som gjør noe annet enn en selv.

Hjerteskjærende å høre hvordan hun har det, det er jo faktisk ingen andres business enn hennes egen!

Skrevet

Som hun selv sier det som oppfatter hun det som på grensen til å bli mobbet og at hun blir sett rart på fordi hun velger å ikke ha en pulevenn. Har bare bedt henne om å drite i dette og hvis ikke de vil godt det, så får hun heller finner seg skikkelige venner.

Når det er sagt, har jeg faktisk fått meg en aha-opplevelse. Jeg trodde faktisk at pulevenn hørte til sjeldenhetene, men begynner å forstå mer og mer at dette faktisk er mer vanlig enn ikke vanlig blant både single og de i forhold.

Oppsiktsvekkende og sjokkerende. Jeg ville IKKE synes det hadde vært ok om jeg hadde hatt en datter på 16-17 år som hadde en pulekompis.....

Anonym poster: e4cc724bc656b6652ff649ab4ebfbc0e

• Liker 1
Skrevet

What? Nå ble jeg sjokkert.

Håper jeg klarer at oppfostre mitt barn slik at han ikke tillhører en slik "gjeng". Uff :/

Skrevet

Hvilken aldersgruppe gjelder dette? Beklager, men isåfall er disse jentene dømt til å forbli noen tapere og leve et jævla meningsløst liv.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...