AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Jeg er sliten og trett for tida, og det samme er samboeren. Travle dager på jobb og masse som må gjøres i heimen gjør sitt til at middagen blir nedprioritert. Middagen består gjerne av brødskiver, varmmat fra butikken eller frossenpizza fordi ingen av oss har ork til å sette i gang med middagslagingen. Klarer ikke engang å tenke ut en enkel og grei meny for travle dager. Og vi som egentlig er glade i å lage mat og prøve nye ting... Så kom gjerne med forslag dere flinke matinteresserte mennesker! En halv time på kjøkkenet er absolutt max av hva vi orker nå for tida, aller helst mye mindre. Og det må ikke kreves for mange ingredienser av sorten som må handles inn ferskt. Har ikke lyst til å måtte på butikken hver dag. Prøver å holde oss unna sukker, nudler, hvetemel og fin pasta. Anonym poster: 3acaef2ba72eb3dda02165440df60ef7
KristineS Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 Wok er kjempeenkelt, raskt og sunt! Jeg bruker enten svinestrimler eller strimlet kyllingfilet, sammen med minimais, bambusskudd, bønnespirer, hvitløk, paprika og brokkoli. Smakssettes med litt soyasaus og søt chilisaus og med fullkornsris til. Veldig enkelt å variere og utifra hva slags grønnsaker man selv liker. Laks og fullkornspasta er og godt. Da bruker jeg å ta en boks med ekstra lett creme fraiche i ei stekepanne og koke opp den. Krydre med litt sitronpepper f.eks. og legge i terninger av laks. Da tar det bare 2-3 min før laksen er gjennomkokt. Spiser dette sammen med fullkornspasta.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #3 Skrevet 14. september 2012 Hvis dere har god plass i frysen kan dere jo bare ta en matdag i helga hvor dere lager gigantiske mengder gryteretter o.l, som dere fryser ned og har liggende til travle dager. Anonym poster: 94704d0d70c7fbabd1b954d3fae0e324
QueenOfTheSidewalk Skrevet 14. september 2012 #4 Skrevet 14. september 2012 (endret) Vel, noe som er veldig enkelt, er koteletter og kokte grønnsaker. Nå er jeg ingen ekspert Endret 14. september 2012 av Evilposelos
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå