Gå til innhold

Hva slags type gjær bruker du?

Hva slags gjærtyper bruker du?  

1. 1. Hva slags gjærtyper bruker du?

• Alltid fersk gjær
      10
    • Alltid tørrgjær
      24
    • Begge deler avhengig av type bakst.
      14

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tørrgjær i kjøleskapet? Trodde den skulle oppbevares tørt jeg? :klø:

Jeg bruker alltid tørrgjær. Funker som rakkern.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hulderjenta
Skrevet

Bruker tørrgjær, uansett om det er søt eller ikke søt bakst. Som oftest planlegger jeg ikke nok på forhånd til å kjøpe inn fersk gjær, men tørrgjær har jeg alltid i hus. Selv om jeg har vært vant til å bruke fersk gjær fra jeg var liten av, så synes jeg tørrgjær er helt genialt! 8)

Skrevet

Jeg bruker alltid tørrgjær, og det av den enkle grunn at jeg baker svært sjelden, og når jeg først gjør det så skjer det helt impulsivt, gjerne på en søndag...Så med tørrgjær er jeg på en måte alltid forbered på å være impulsiv! :wink:

K

Skrevet

Kun tørrgjær- når jeg for en gangs skyld våger å prøve meg på gjærbakst. Ender alltid opp med å drepe gjæren :roll:

Skrevet

Begge deler. .Er bakingen planglegt blir det fersk gjæe, hvis ikke tar jeg til takke med tørrgjæren som alltid såtr og venter i skapet....

Skrevet

begge deler. hvis jeg vet jeg skal bake kjøper jeg fersk gjær. har alltid tørrgjær skapet fordi den er lett å ty til og bakeresultatet blir det samme.

Bruker av og til å kjøpe mer gjære enn jeg trenger og fryse.

Synd Idun skal slutte å lage gjær, i nær fremtid kommer vi til å få bare svensk gjær i butikken.

Skrevet

Jeg bruker tørrgjær og hiver den ofte oppi 40°C varmt vann. Det hever som bare det.

Gjest LoisLane
Skrevet

Har hatt noen mislykka tørrgjæropplevelser, og kjøper alltid inn fersk hvis jeg skal bake. Men jeg har jo en pakke på lur, da, hvis pizzalysten skulle komme over meg.

Skrevet
Jeg bruker alltid tørrgjær, og det av den enkle grunn at jeg baker svært sjelden, og når jeg først gjør det så skjer det helt impulsivt, gjerne på en søndag...Så med tørrgjær er jeg på en måte alltid forbered på å være impulsiv! :wink:

K

Samma her :-)

Skrevet

Jeg bruker alltid fersk gjær, for da synes jeg baksten blir best. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...