Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2004 #1 Skrevet 22. februar 2004 Hva skal man gjøre da? Har slitt med underlivssopp det siste halve året, og jeg er nå mektig lei. Jeg prøvde en 6 dagers kur, men symptomene er fortsatt der. Tykk og hvit utflod. Lurer på om jeg kan ha blitt imun mot Canesten, siden jeg har brukt det såpass mye i det siste.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. februar 2004 #2 Skrevet 22. februar 2004 Synes du skal ta en tur til legen jeg. Kanskje det er noe annet? Ellers synes jeg at yoghurt naturell funker ganske bra - det lindrer en del i hvert fall, og så blir det ikke så tørt som når jeg bruker canesten.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2004 #3 Skrevet 22. februar 2004 VET du at det er sopp? Og ikke f.eks. Chlamydia? Symptomene kan være veldig like. (Det er jo heller ikke alle som får symptomer ved chlamydia-infeksjon.) Uansett lønner det seg nok å gå til lege.
Tusenfryd Skrevet 22. februar 2004 #4 Skrevet 22. februar 2004 Holder med de andre her - gå til lege!
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2004 #5 Skrevet 22. februar 2004 Jag har vært å sjekket meg, og jeg har ingen andre sykdommer. Har hørt at det finnes piller på resept som fjerner sopp. Kanskje jeg bør prøve det.
Tusenfryd Skrevet 22. februar 2004 #6 Skrevet 22. februar 2004 Jag har vært å sjekket meg, og jeg har ingen andre sykdommer. Har hørt at det finnes piller på resept som fjerner sopp. Kanskje jeg bør prøve det. De gangene jeg har hatt sopp, har jeg alltid fått resept hos lege.
Gjest Embla s Skrevet 22. februar 2004 #7 Skrevet 22. februar 2004 Kanskje litt på siden, men: Min hudpleier snakker varmt om en kokosnøttolje-sak hun selger. Denne skal være bra for mangt og meget, deriblant sopp.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2004 #8 Skrevet 22. februar 2004 Hva kan jeg gjøre for å unnga sopp i fremtiden, når jeg først har blitt kvitt soppen? Vaske undertøyet på høy grad? Unngå sukker? Vaske meg med lactacyd en gang om dagen? Noe mer?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. februar 2004 #9 Skrevet 22. februar 2004 Bomullstruser, sove naken om natta, ikke tettsittende klær i skrittet, ikke g-streng, ikke skinn- og lakkbukser... Ikkeno morro.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. februar 2004 #10 Skrevet 22. februar 2004 Bortsett fra det med naken om natta, da
JJ Skrevet 22. februar 2004 #11 Skrevet 22. februar 2004 Noen ganger hjelper det ikke med krem. Da kan det være greit å ta en tabl slik at det kommer i blodbanen, og ikke bare i slimhinnene. hvilke tabl det er husker jeg ikke, men spør legen. -kanskje det er noe annet!
Champagne Skrevet 22. februar 2004 #12 Skrevet 22. februar 2004 Hadde samme problemet, ble imun mot canesten trodde jeg. Gikk til legen, fikk resept på piller mot sopp og nytt p-pille merke. Da ble alt bra (enkelte p-piller ødelegger balansen i skjeden sa legen min). Spør legen, han kan hjelpe.
huzky Skrevet 22. februar 2004 #13 Skrevet 22. februar 2004 Unngå tampongbruk. Ikke truse om natten. Bomullstruser om dagen. Ellers, ville jeg tatt en tur til legen dersom Canesten ikke funka.
-ida- Skrevet 22. februar 2004 #14 Skrevet 22. februar 2004 Kom deg til legen og få resept på noe som heter Diflucan tror jeg. Ellers unngå g - streng gå mye med rompa bar hjemme og ikke bruk såpe. Heller olje ved vask.
Brunhilde Skrevet 22. februar 2004 #15 Skrevet 22. februar 2004 Og spise yoghurt! Anbefalt av lege til flere av mine venner som plages med det samme som deg. Samtlige sier at det hjelper!
Sarah_Michelle Skrevet 22. februar 2004 #16 Skrevet 22. februar 2004 Canesten hjelper ikke mot alle sopptyper. La derfor legen sjekke hvilken type du har. Jeg gikk lenge og trodde at jeg var plaget med soppinfeksjon, men sjekket meg hos legen og det feilet meg ingenting. Har derimot skiftet p-piller nå, og har god tro på at alt skal bli bedre!! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2004 #17 Skrevet 23. februar 2004 Bytt ut seks dagers kuren med den pakningen som kun er en dose. Dette er mer av en hestekur og er den som blir anbefalt på det apoteket jeg jobber. Til senere i alle fall. Per nå må jeg nok si meg enig med andre - besøk legen din du.
Gjest glamourgirl Skrevet 23. februar 2004 #18 Skrevet 23. februar 2004 Jeg har venninner som har blitt immune mot canesteen, fordi de har hatt gjentagende soppinfeksjoner, og ikke tatt forholdsreglene som er nevnt her... (må gå med string, bruke tampong etc...) Men, som alle de andre sier, gå til legen. Lykke til!
Suzy Skrevet 23. februar 2004 #19 Skrevet 23. februar 2004 Gå til legen og be om Diflucan - det er den engangsdosen som er omtalt tidligere. Den hjelper! Etterpå - bruk bomullstruser vasket på minst 60 grader, bruk melkesyrekapsler med jevne mellomrom, ikke ha for trange bukser, spis Biola eller annen bakterieregulerende mat, ikke vaske deg med såpe i underlivet og ha sex! (det hjelper også - men det er mest min personlige teori da.. :oops: )
Gjest apotekjenta Skrevet 27. februar 2004 #20 Skrevet 27. februar 2004 Ikke olje i underlivet da.. :oops: Bruk en såpe med LAV ph verdi, lactacyd uten parfyme. Er ekspert på sopp da jeg plages noe inni granskauen............ Det finnes to typer sopp i underlivet, den andre typen må det sterkere krutt til, å det kan bare en lege hjelpe deg med. Han/hun finner dette ut ved prøver. Selv får jeg sopp nesten før hver mens, og kansje er du en av dem?? Det er ikke sikkert det er den samme infeksjonen som er der hele tiden. Bruk f.eks vivag vaginalkapsler noen dager før hver mens for å forebygge, bomullstruser og helst ikke truseinlegg(der er ikke jeg flink) Det finnes flere typer canestenkurer. Er selv mest happy med vaginalkrem på sprøyte som du tar om kvelden. Snakk med de på apoteket!!! De har kunnskap, og der får du en flott (rød) brosjyre om "sopp i underlivet" Spør etter den. Noen får også sopp etter samleie,ikke uvanlig. Og noen får sopp når de bytter sex-partner. Penicillin-kurer kan også gi sopp. Er du glad i youghurt kan du spise "biola" Den er full av naturlige melkesyrer som er et bra våpen mot ubalanse i underlivet. Så ta turen til apotek, eller snall med legen. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå