Gå til innhold

Hjelp mot angst - akupunktur ++

Fremhevede innlegg

Skrevet

noen som har prøvd akupunktur, healing, tankefeltterapi +++ mot angst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd healing, men syns ikke det hjalp noe på angsten i det hele tatt. Angsten og panikken kommer fortsatt i bølgedaler. Det som hjelper meg er psykoterapi kombinert med mindfullness. Har nylig begynt på meditasjon også så spennende å se om dette vil hjelpe.

Skrevet

Kognitiv terapi anbefales!

Anonym poster: 562cc03410844190e8236de506d82f0c

Skrevet

Kognitiv terapi anbefales!

Anonym poster: 562cc03410844190e8236de506d82f0c

Hva er egentlig forkjell på det og samtale med psykolog?

Skrevet

Har prøvd kognitiv terapi, akupunktur og såvidt mindfulness.

Kognitiv terapi har helt klart hjulpet mest; å få tankene inn på et annet spor og å utsette seg for det man er redd for. Samtaler med psykolog kan være mye forskjellig, ikke alle bruker kognitive metoder. Kognitiv terapi er løsningsorientert hvor man lærer å tenke på en annen måte. Andre psykologer snakker kanskje mer om bakeforliggende årsaker?

Merket ikke noe forskjell med akupunktur. Har prøvd et par mindfulness/mediatsjonsøvelser men synes øvelsene jeg har fått er vanskelige å mestre (tenke på ingenting..). Men har lest at mindfulness skal være bra så tenkte å kjøpe en bok om det rettet mot personer med angst.

Etter å ha slitt en stund har jeg funnet ut at også pusten har stor innvirking på hvordan jeg føler meg. Så jeg er blitt mye flinkere til å ta noen skikkelig magadrag innimellom, og det har faktisk redusert spenningen i kroppen en hel del.

Skrevet

Hva er egentlig forkjell på det og samtale med psykolog?

Kognitiv terapi er en type samtaleterapi, der man går til en behandler som f.eks. en psykolog, en psykiater, en psykiatrisk sykepleier eller en klinisk sosionom. Det er nok den mest utbredte formen for samtaleterapi i Norge, det er i alle fall mitt inntrykk.

Ang det TS spør om - jeg har ikke prøvd alternativ behandling mot angst, og om det hjelper tror jeg kommer veldig an på hva slags type angst man har. Er det bare en generalisert angstlidelse uten spesielle triggere, tror jeg det vil ha mer for seg enn dersom man har en angstlidelse knyttet opp mot noe annet (PTSD, sosial fobi ++).

Anonym poster: f8c44ad7d88d6423d04fec27b9e81727

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...