Gå til innhold

Dine verste reisemål?

Fremhevede innlegg

Gjest Fantus
Skrevet

Finmark. Var forsåvidt fint nok der vi var, i Alta og i Karasjok, men det var så mye mygg at vi ikke orka mer etter et par dager og reiste sørover igjen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Å si at et helt kontinent er et helvete, når det er mange ganger større enn Europa faller på sin egen urimelighet.....

Eg veit at dette er ein gammal tråd altså, men å sei at India er eit heilt kontinent er vel ein smule feil? Det er stort, jada, men ikkje eit kontinent. Forresten så har eg dessverre hørt mykje negativt om India. Trur det er ein plass ein elskar eller hatar... Så eg vil dit og sjekke ut kva eg meinar sjølv. Har ei kjensle av det same med Tyrkia. Mange eg kjenner er veldig begeistra for Tyrkia, andre har det øverst på hatlista si.

Skrevet

jeg har aldri vært misfornøyd med noe reisemål og har alltid hatt bra ferier der jeg reiser.

Har så klart vært ferier som har vært mindre morsomme enn andre, (slik som laaang biltur rundt i norge da jeg var liten), men har aldri angret på at jeg dro et sted.

Gjest gjest1
Skrevet

Er stort sett veldig fornøyd med aller turer hit og dit som jeg har vært på- UTENOM ett sted: Santorini. Det var grusomt. Stygt. Bare svensker. Fæl strand.

Min eneste sydentur- og aldri aldri mer!

Skrevet

:)

Kom på ett sted til, likte ikke Venezia. Veldig oppskrytt spør du meg  :roll:

En liten avsporing her.. Jeg var i Venezia da jeg var 17, og syntes det var knall!! Nå bodde vi litt utenfor selve byen (tok båt inn), og der var det lange nydelige sandstrender med blått hav og ja. Enig i at det var dyrt i byen, men man skal ikke langt utenfor før man kan finne perler. Gjelder vel egentligde fleste steder, men

Gjest Gjest
Skrevet
Inspirert av den andre tråden lurer jeg på hva de verste reisemålene dine har vært? Mine:

1. Røros. Midt på sommeren, det var fire minus. Vi bodde i en campinghytte på størrelse med et badekar, de største severdighetene var en gruve hvor jeg ødela skoene mine og en orgelkonsert ledet av en pianist med et reportoar på ca. tre toner.

2. St. Petersburg. Veldig mange sure mennesker, veldig vond melk, (med klumper) veldig mye regn, veldig mye mygg (så ut som en kjøttkake resten av den sommeren)

3. Campingtur til fjells. Trenger jeg si mer?

Jeg har selv tilbragt en del tid i St. Petersburg, og greit, folkene er ikke syden-vennlige der, men de er ikke mindre hyggelige enn gjennomsnittlige nordmenn. Om du hadde gjort litt research før du dro, hadde du funnet ut at byen er bygget på sumpland og at mygg derfor ikke er til å unngå, men med en god myggspray lider man ingen nød. Jeg drakk en del melk og spiste frokostblanding der, og jeg kan ikke si melken var så mye verre enn den i norge eller at det var klumper i den, så du var sikkert maks uheldig. Og du burde forøvrig være glad det var regn der da luftfuktigheten der er så intens at det føles som sydentemperatur når det ikke er vind der - De få regndagene jeg opplevde der var en befrielse.

Btw, Vuitton-vesken i avataren din er fake :)

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

* Marmaris i Tyrkia - likte Alanya mye bedre!

* Sevilla, Spania. Helt forferdelig varmt. Vi var der i fjor, på biltur. Vi var der selvsagt den dagen det ble satt varmerekord, 58 grader i skyggen - hadde ikke vært så varmt der på 50 år. Det var mildt sagt ubehagelig.(..) I tillegg skulle vi absolutt se på katedralen. Det var jeg ikke spesielt interessert i den varmen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet

Marokko.

Fy, så innpåslitne mannfolka var der!! Og unger hang i skjørtekanten min for å tigge.

Greit å ha vært der, var en annen opplevelse enn de typiske turiststedene. Men å bruke penger på å komme dit igjen..aldri i verden!!

Skrevet

Jeg var heller ikke særlig begeistret for India, mest fordi jeg ble overveldet av alle menneskene, tiggere, slum og lukt. Det er faktisk så mye folk der at det er vanskelig å forestille seg. Aller verst var landsbygda. Det skal sies at jeg ikke var så gammel da jeg var der, jeg hadde nok likt det bedre hvis jeg hadde dratt igjen, litt mer forberedt.

Den verste ferien jeg har vært på var familieferie i en uke i et gammelt hus i en liten bygd mellom Ålesund og Ørsta. Det er kanskje det kjedeligste jeg har vært med på i hele mitt liv.

Norge er forresten et dårlig ferieland, ihvertfall om man ikke kan lage sin egen mat. Hvis man skal spise ok er man nødt til å gå på gode restauranter og det koster som kjent flesk. Stakkars turistene som får servert kjøttkaker eller hamburger og pommes frites overlesset med grillkrydder for første gang...

Gjest Gjest_Bolla_*
Skrevet

Hersonissos på Kreta.

Dårlig mat,dårlig service,dårlig hotell og plassert midt i et "fjortis og fest-helvete "der det ikke var ro EN time på døgnet. Balkong midt mot gata og støy.

Fulle tyskere overalt,fulle nordmenn,insektgift inne på nattklubben.

På toppen av alt holdt vi på¨å kjøre over en sørpefull japaner som lå rett ved siden av bilhjulet på jeepen vi hadde leid :klappe:

Da var det nok,og vi flyttet til en roligere plass og hadde den som base selv om vi ikke fikk bytte hotell.

Skrevet
Playe del Ingles er vel det stedet jeg er helt sikker på at jeg ikke kommer til å dra igjen. Og Arguinegin (eller hvordan man skriver det...).

Men jeg er sikker på at man kan finne perler på Gran Canaria også...

Bare man holder seg unna de aller værste turiststedene...

Og så synes jeg Nordkapp var en turistfelle. Utrolig dyrt for å stå på en fjellklippe og se på sola.... Men måtte nesten innom når jeg var der. Kommer IKKE til å dra dit igjen.  :-?

Vi var i Arguineguin, og hadde en kjempefin ferie! Bodde på et fint og rent hotell med god service, og stort fint bassengområde. Var litt søppel rundt om hotellet, men på strendene var det helt greit. Vi var uansett mest ved hotellet, og bada i bassenget og solte oss der i solsenger. Gikk i gatene om kveldene innimellom, og det var helt ok. Men så var vi på avslappningsferie, ikke oppdagelsesferie. Så det kommer kanskje litt an på hva man liker. Kan iallefall anbefale Sunving Resort i Arguineguin til TS, men turen var vel allerede bestilt da så. Men kanskje neste gang? :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har aldri vært på disse typiske sydenstedene, så jeg har unngått de der turistfellene, og jeg har ingen planer om å begynne og hive meg på charterturer i tiden fremover heller. Det nærmeste jeg kommer syden er vel Aqaba i Jordan, og der var det stille og rolig.

Ellers, jeg kan ikke si jeg har mistrivdes ett eneste sted jeg. Det er vel noe med at man setter seg inn i hvor man skal så man vet hva man kan forvente, og på matfronten er jeg forholdsvis altetende og har ikke smakt mat jeg har mislikt siden jeg var liten.

En sommer da jeg var ti eller noe sånt, hadde vi åtte ukers regnvær nordpå, jeg tror ikke vi mistrivdes da heller, det blir hva man gjør det til.

Og det har nok mye med innstilling å gjøre også. Jeg var i Roma for et år siden og stortrivdes, så jeg anbefalte stedet til en venninne. Hun dro i februar i år, var uheldig med været og syntes italienerne var sure og lite serviceminded. Så det har nok noe å gjøre med øyet som ser også.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg var heller ikke særlig begeistret for India, mest fordi jeg ble overveldet av alle menneskene, tiggere, slum og lukt. Det er faktisk så mye folk der at det er vanskelig å forestille seg. Aller verst var landsbygda.

Så merkelig å snakke slik om et land som er så gigantisk. Har du vært i hele India? Hvis ikke, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke konkretiserer til det stedet du var.

Har vært både i by og på landsbygd, og ja det er mye mennesker. Men ikke over ALT. Og jeg det er slum og fattigdom, men dette er heller ikke over ALT.

Skrevet

Har vel aldri hatt noen direkte fæl ferieopplevelse, men var faktisk en smule skuffet over Ft. Lauderdale i Florida. En av grunnene var nok at det var ”spring-break” for alle college studenter når vi var der, så den uka blir hele Florida innvadert av titusenvis av 18-22 åringer som kun ønsker å drikke seg mest mulig fulle på stranda og sjekke hverandre opp. Ellers var det lange avstander, særlig langt fra stranda til bykjernen, og den såkalte båt taxien var dyr og utrolig langsom. Området ved stranda bestod stort sett av dårlig fast-food og harry karaoke barer. De fleste restauranter og butikker var utrolig overpriset og utvalget var heller ikke så imponerende. Tok en dagstur til South Beach og angret på at vi ikke hadde dratt dit istedetfor (men ikke noe familiested). For (rike) familier anbefales Mariott. Vi brukte stranda deres, som har gratis solsenger, og det flotte bassenganlegget deres selv om vi bodde på et annet hotell. Var omtrent det eneste stedet uten fulle college studenter. Også har de en Starbucks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...