Gå til innhold

Utslitt pga. bygningsarbeid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor i Oslo sentrum i en liten leilighet. På baksiden bygger de en ny blokk og på forsiden driver de med veiarbeid/legger nye trikkeskinner.

Dette bråker så mye at jeg rett og slett blir helt utslitt.

De begynner klokken 6 om morgenen og holder på til 19-20 om kvelden. Hver dag bortsett fra søndag.

Jeg går med ørepropper konstant inne og får så utrolig vondt i hodet av at det bråker hele tiden. Trykkluftsbor, sveising, hamring, roping..

Jeg er student, og noen ganger har jeg fri på dagtid og andre dager slutter jeg tidlig. Jeg presser meg selv til å sitte igjen på skolen, men det er begrenset hvor mye lekser jeg har.. Er også på treningssenteret hver dag, bare for å slippe unna alt bråket. Men aller helst vil jeg jo bare ligge på sofan og slappe av i mitt eget hjem :-(

Jeg sover veldig lett, så det er ikke snakk om å få noe søvn etter klokken 6 hver eneste dag.. til og med lørdag..

Hva i all verden skal jeg gjøre?

Anonym poster: f60f0f96d54a7d5ef7e9e158a594d846

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men du skal iallfall få bøttevis av sympati fra meg. Her har vi hatt byggebråk i ett og et halvt år, og de skal holde på i minst ett år til. Så strør naboen over oss salt i såret ved å bruke to år på å pusse opp leiligheten. På toppen av det hele jobber jeg skift med nattevakter.

Eneste løsningen jeg har sett er å flytte, man får ikke akkurat stoppet den typen bygging.

Heldigvis er jeg ikke like lydvar som deg, så jeg overlever helt greit. Men det går ut over humør og trivsel i lengden likevel.

Skrevet

Jeg føler med deg! Her skal det bygges boliger på både opp- og nedsiden av huset jeg bor i, pluss at kjøpesenteret borti gata bygges ut nå. Siden det ikke finnes reguleringer for anleggsstøy i boligområder i Norge, bortsett fra ved sykehus o.l, kan de holde på fra morgen til kveld 6 dager i uken. Ingenting å gjøre med. De kan også jobbe om natten hvis de sender ut nabovarsel. Jeg, som er ihuga byjente, vurderer for første gang i mitt liv å flytte ut på landet... Men det blir vel trådstarters løsning, ørepropper.

Det er estimert at støy tar livet av 2000 mennesker i Norge hvert år. Faktisk.

Skrevet

Jeg hadde blitt gal pga hyperacusisen min, og øresus som jeg får av støy. Har du ingen slektninger eller god venn du kan være hos i blant uten å måtte oppføre deg som en vanlig gjest og skravle hele tiden? Altså noen du kan slappe litt av hos og sitte å lese hos, ikke nødvendigvis i flere dager men noen kvelder innimellom.

Anonym poster: ddb3a9dcb41aa25e5d12379c84e64522

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...