AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Eg er innlagt på sykehus 2 timer fra der eg bor, men vil overføres til mitt lokale sykehus. Er her pga at eg har/hadde betennelse i tykktarm, har vært igjennom koloskopi og eg føler meg bedre. Er for tiden på isolat pga at den eg deler rom med, har diare og oppkast - eg har hatt litt diare, men eg tror den kom pga avføringsmidler og etter koloskopien. Lurte på om dette med fritt sykehusvalg kan tvinge de til å overføre meg ASAP, eg føler de holder meg her uten særlig grunn siden eg kan få alle medisinene/behandlingen de gir meg her, ved mitt lokale sykehus også. Anonym poster: ef8766fa9fc4e134ad9222bb3faef1f7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Du har ikke rett til fritt sykehusvalgt annet enn ved elektriv (planlagt) innleggelse og behandling, og da må det ordnes før innleggelse. Når du først er inneliggende på dette sykehuset har du ingen rett til å bli overført til et annet sykehus, og de vil sannsynligvis heller ikke ta i mot deg så lenge du ligger på isolat. Oppkast/diare er svært smittsomt og ikke noe man ønsker inn på sykehus, og ettesom det er mangel på isolatplasser vil du neppe være velkommen om noen skulle forsøke å få deg overført heller. Karantenetiden vedvarer inntil 48 timer etter siste oppkast/diare. Anonym poster: 256b1938a421a11c7a13ff8a870ecdae 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå