AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 Jeg baker en del eltefritt brød (regner med noen her kjenner framgangsmåten, hvis ikke er det enkelt å google), men på grunn av brettingen før etterheving får jeg alltid mel/kruskakli/semulegryn inne i selve brødet... lurer på om det er noe idiotisk feil jeg gjør? Kan noen forklare meg hvordan de unngår dette problemet? Anonym poster: 4ffb9ef0b5930f0251b5ed9430661ffe
Zzyzx Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 Jeg bretter ikke. Gjorde det før, men så prøvde jeg å lage uten brettingen og det gikk helt fint. Må bare sørge for å drysse nok mel i gryta før deigen helles oppi. Og drysse litt på toppen også, så man ikke mister den rustikke følelsen helt.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 Takk for svar Må innrømme at deigen ofte mister "brettekanten" når jeg manøvrerer den ned i gryta, så kanskje like greit å droppe hele brettinga da? Da blir det enda enklere å lage dette brødet Anonym poster: 4ffb9ef0b5930f0251b5ed9430661ffe
Brunhilde Skrevet 14. september 2012 #4 Skrevet 14. september 2012 Merkelig. Jeg har aldri det problemet, og jeg bretter. Hiver brøder i gryta med bretten opp, og det blir like fint hver gang, uansett hvilke variant jeg lager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå