Gå til innhold

Årsstudie på UiO - engelsk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tatt dette eller er kjent med det?

Vil veldig gjerne studere engelsk et år pga egen interesser og mulighet for å studere videre til master, men jobber for tiden fulltid. Kan gjerne finne en mindre stilling, men vil helst slippe å måtte ta opp mer studielån så lurer på om det er et veldig krevende studie tidsmessig? Er det mye obligatorisk arbeid og oppmøte som kreves utenom eksamene? Burde det være mulig å jobbe en god del ved siden av studiet? Hvordan er det å studere på UiO i forhold til høgskoler? Jeg har tatt to utdanning på to høgskoler tidligere, sånn jeg har skjønt det på mange er det litt anderledes på universitet?

Hvis noen har studert noe annet eller tilsvarende på UiO, ønsker jeg gjerne også erfaringer :)

Anonym poster: 67e4364908c8b0e3001577b2fa3afa35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har tatt engelsk ved UiO nå, og jobbet flere dager i uka ved siden av. Det endte med at jeg bare gikk på seminar (obligatorisk) og droppet forelesninger. Ikke optimalt, men har gått på et vis. Det har vært litt av en kabal... Man kommer gjennom uten å investere veldig mye -men problemet er obligatorisk oppmøte. Er snakk om 2 timer i uka pr fag. Har du skikkelig uflaks, får du ett fag om dagen...

Anonym poster: bab9f4f29a6038f1eedf8cc906a50cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillagubban

TS her :)

Tusen takk for svar! Det er altså først og fremst seminarene som er obligatorisk?

Ja, det er typisk at det bare blir en time per dag, hadde vært veldig fint om de i det minste kunne samle alle timene to ganger i uka f.eks... :/ Kjedelig å miste en arbeidsdag fordi man skal på en times forelesning midt på dagen :P

Endret av lillagubban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ofte akkurat sånn.. to timer på en dag som kan gjøre det vanskelig å få jobbet den dagen, så det er litt kjedelig. I forrige semester fikk jeg to seminarer på samme dag, så det var ganske greit. Fagene du begynner med, er store med mange studenter og dermed mange forskjellige tidspunkter for seminarer, så da må du prøve å være tidlig ute og få de som passer best. Det er bare seminarene som er obligatoriske. I ett fag, britisk sivilisasjon, tror jeg, er det ikke noe obligatorisk oppmøte :)

Anonym poster: bab9f4f29a6038f1eedf8cc906a50cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om fagene er fastsatt på årsstudium lenger!? Jeg gikk for noen år siden, og da fikk vi velge noen fag selv. Ikke spesielt mye jobb å ta engelsk når man har litt interesse og kunnskap fra før, og jeg jobbet en god del ved siden av og tok ekstra studiepoeng samtidig.

Men som AB sa, det er, avhengig av faget, en del obligatorisk oppmøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tatt dette eller er kjent med det?

Vil veldig gjerne studere engelsk et år pga egen interesser og mulighet for å studere videre til master, men jobber for tiden fulltid. Kan gjerne finne en mindre stilling, men vil helst slippe å måtte ta opp mer studielån så lurer på om det er et veldig krevende studie tidsmessig? Er det mye obligatorisk arbeid og oppmøte som kreves utenom eksamene? Burde det være mulig å jobbe en god del ved siden av studiet? Hvordan er det å studere på UiO i forhold til høgskoler? Jeg har tatt to utdanning på to høgskoler tidligere, sånn jeg har skjønt det på mange er det litt anderledes på universitet?

Hvis noen har studert noe annet eller tilsvarende på UiO, ønsker jeg gjerne også erfaringer :)

Anonym poster: 67e4364908c8b0e3001577b2fa3afa35

Tok dette i 2005/2006 samtidig som jeg også fulførte siste år av lærerutdanning. Det gikk helt fint, stort pensum men ikke vanskelig å oppnå A-er om du går inn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillagubban

Tusen takk for alle svar! Jeg er blitt ganske "erfaren" student og har stor interesse for faget, så så lenger jeg klarer å komme meg på det obligatoriske så tror jeg det skal gå fint å jobbe ved siden av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ser at snittet på engelsk på UiO er ganske høyt (rundt 58-59 på ordinært opptak). Vil det si at studiet er vanskelig og at man bør ligge på et høyt nivå av engelsk kunnskaper på forhånd, eller er det høyt fordi det er et populært studie med få plasser?

Anonym poster: 59f8123f708c507ed46054b45c4ed1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg følte studiet var relativt lett, så jeg vil tro det har mer å gjøre med at det er en 'enkel' måte å få konkrete papirer på en kompetanse i engelsk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Når på dagen pleier forelesninger å legges til, mtp koordinere best mulig med jobb?

Anonym poster: 59f8123f708c507ed46054b45c4ed1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...