Gå til innhold

Film hysteri


sebastianen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dessverre er yttringfrihet et fremmed ord blandt islamister, her dreper man gjerne for sitt syn. Samtidig så synes jeg vesten roter det litt til for seg selv med selv å fortsette å ha blasfemiparagrafer eller til og med å forsøke å gjøre de strengere :

https://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Sorget-for-straff--for-religionskritikk-5562809.html

Selv mener jeg at Islam og andre relgioner ikke kan fortelle folk hvordan man skal leve og samtidig kreve beskyttelse fra lovverket. Da blir det helt umulig for demokratiet å forsvare seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var helt idiotisk,unødvendig og meget trist. Å drepe de uskyldige er ikke rett uansett religion. Det er lov å demonstrere men ikke bruk av vold, samtidig så lurer jeg på en ting har sivile tilgang til raketter? Dette var sikkert en anti US gruppe som hevne seg på de uskyldige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironien her er jo at islamistene gir filmskaperen rett... Men hvem bryr seg? La oss tvinge kvinnene i hijab, sånn at vi ikke uforvarende voldtar dem.

Endret av BM2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var helt idiotisk,unødvendig og meget trist. Å drepe de uskyldige er ikke rett uansett religion. Det er lov å demonstrere men ikke bruk av vold, samtidig så lurer jeg på en ting har sivile tilgang til raketter? Dette var sikkert en anti US gruppe som hevne seg på de uskyldige.

Jeg vet ikke jeg, det har jo nettopp vært opprør der. Tror du ikke det er ganske mange som har vært med på opprøret som har en del liggende igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får meg til å tenke på det tragiske drapet på filmskaperenTheo Van Gogh.

Anonym poster: 2f279de4081ed0b93dd2ef8864073705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en link til traileren av denne filmen på youtube, og den ble postet i Juli 2012... Noe sier meg angrepet på den amreikanske ambasaden i Libya på 11 årsdagen for 9/11 ikke var så "spontan" som flere prøver å vinkle det til. Hvorfor kan vi ikke rette kritikken der den hører hjemme? På gale folk som dreper???

Verden er på bærtur...

Anonym poster: ad97ac02fdc22fe6829286acd9859177

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en link til traileren av denne filmen på youtube, og den ble postet i Juli 2012... Noe sier meg angrepet på den amreikanske ambasaden i Libya på 11 årsdagen for 9/11 ikke var så "spontan" som flere prøver å vinkle det til. Hvorfor kan vi ikke rette kritikken der den hører hjemme? På gale folk som dreper???

Verden er på bærtur...

Anonym poster: ad97ac02fdc22fe6829286acd9859177

Selvfølgelig var det ikke spontant. Ikke noe av dette er spontant. Det var ikke spontant den gangen de tiltet over mohammedkarikaturene fra Jyllandsposten, heller. Det var regissert, og ingen av dem som gikk amok hadde antakelig sett tegningene. De gjorde bare som prestefaen hadde fortalt dem at de skulle gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er yttringfrihet et fremmed ord blandt islamister, her dreper man gjerne for sitt syn. Samtidig så synes jeg vesten roter det litt til for seg selv med selv å fortsette å ha blasfemiparagrafer eller til og med å forsøke å gjøre de strengere :

https://www.aftenpos...kk-5562809.html

Selv mener jeg at Islam og andre relgioner ikke kan fortelle folk hvordan man skal leve og samtidig kreve beskyttelse fra lovverket. Da blir det helt umulig for demokratiet å forsvare seg.

Det er sinnsykt. Slik lovbeskyttelse av "religiøse følelser" har ingen plass i et demokrati, og er uforenlig med ytringsfriheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så distrahert og forvirret at jeg ikke helt fikk med meg det jeg så i filmen, men det lille jeg oppfattet av den var jo urkomisk!

Men er dette det hele? Opphavet til raseriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...