Gå til innhold

Tannpine- hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Arg! Sitter her med en nesten uutholdende tannpine, som følge av to usle hull som måtte bores hos tannlegen idag. Har aldri opplevd noe slikt i en nyboret tann tidligere, og måtte ty til to paracet for en stund tilbake. Smerten har heldigvis lettet på seg, til en viss grad.

Men, hva i all verden kan dette komme av? Det er ikke normalt, vel? Kan forøvrig også nevne, at tannlegen foretok en "bedøvelses-spøyte", om det skulle ha en innvirkning av noe slag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva/hvorfor, men det er ganske vanlig å kjenne det (smerte) i varierende grad når bedøvelsen går ut. Har vært en del hos tannlegen i det siste, og jeg har kjent det utover dagen (bortsett fra når jeg hadde rotfylt da, kjente ingenting.. Og da hadde han advarte meg om at jeg kom til å kjenne det! :P )

Skrevet

Du har sikkert fått plastfylling. Disse kan bruke litt tid på å "sette seg" dvs at de beveger seg og trekker seg sammen i tiden etter de er satt inn. Det kan være ganske vondt og jeg har hatt seriøs tannpine etter å ha fått dette. Det kan ta alt fra to dager til tre uker og er helt normalt. Så sant det er plast du har fått da, men ingen fyller vel automatisk med amalgam lenger...?

Skrevet

ahhhh.. føler med deg.. tannpine er helt j*vlig! jeg opererte vekk to visdomstenner i fjor.. verste jeg har vært med på!! etter bedøvelsen gikk ut vel og merke.. helt sinnsyk overdøvende smerte.. og det hjalp jo lite at jeg ble dritkvalm av painkillerene.. lykke til!! og gled deg, for det går over :)

Skrevet

I løpet av de siste dagene, har smerten heldigvis blitt kraftig redusert. Kjenner dog, et lite snev. Men som sagt, årsaken ligger nok i den fæle herjing som pågikk i tannen. Takk for svar, forresten!

Skrevet

Jeg var før helgen, og trodde jeg skulle krepere da bedøvelsen gikk ut. Andre ganger har jeg kjent mindre, det varierer etter størrelsen på hullet. (Denne gangen skiftet jeg ei svær fylling)

I april skal jeg få trukket en visdomstann som bare såvidt titter over tannkjøttet. Skal bli en morsom opplevelse, ja. :evil:

Skrevet

Jeg har mye mer vondt etter å ha fått plastfylling enn etter jeg trakk visdomstannen min. Helt sant.

Skrevet

Jeg var hos tannlegen igår jeg, og heldige meg har ikke vondt!

Men det han sa var at ved plastfylinger kan man bli plaget i lang tid etterpå. Han selv var plaget med en tann i et halvt år. Da holdt jeg på å gå derfra. Men heldigvis..ikke vondt..enda..

Skrevet

Bare et lite tips mot tannpine .... Smør dentinox på tannkjøttet :wink: Det hjelper faktisk.

Har forøvrig også hatt vondt i etterkant av tannlegetime, og det går som oftes over.

Skrevet
Jeg var hos tannlegen igår jeg, og heldige meg har ikke vondt!

Men det han sa var at ved plastfylinger kan man bli plaget i lang tid etterpå. Han selv var plaget med en tann i et halvt år. Da holdt jeg på å gå derfra. Men heldigvis..ikke vondt..enda..

Heldige deg som har en tannlege som i det minste sier noe. :-? Min slemming bare kommer bort til stolen, kikker i kjeften og kjører inn bedøvelsessprøyta. Ikke et pip om størrelsen på hullet, hvilken tann han skal borre i elle hva det måtte være. :evil:

Skrevet
Kjæreste Tusseline

Det vil gå bra.  :P

:kyss:

Takk for omtanken, Sexy!

Gjest apoyekjenta
Skrevet

Synd med den tannpina da. Men generelt sett så er ikke paracet det mest ideelle for tannpine, men derimot ibux. Om du da ikke er astmatiker, da skal man være forsiktig med ibux. Om ikke tannpina gir seg etter en uke bør du vel snakke med tannlegen igjen. Lykke til. :)

Skrevet

Tusseline: Noe heeeeelt utenfor tema, men jeg må bare spørre: du er ikke tilfeldigvis dansk?

Skrevet
Tusseline: Noe heeeeelt utenfor tema' date= men jeg må bare spørre: du er ikke tilfeldigvis dansk?

Det er jeg nok ikke, du. Hvordan da? Eller, har en dansk mormor da- hvis det teller? :wink:

Skrevet

Jeg la bare egentlig merke til at du bruker komma på en litt uvanlig måte, mer som danskene gjør, selv om mange dansker kan skrive veldig godt norsk så sitter slike småting ofte igjen, så jeg måtte bare spørre. (Men, ingenting stygt sagt om kommareglene dine. :wink: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...