Gjest Litjmæ Skrevet 5. januar 2005 #761 Del Skrevet 5. januar 2005 blitt moderator nå da søs! Jeg la også merke til det, tøft 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 5. januar 2005 #762 Del Skrevet 5. januar 2005 Nice! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 5. januar 2005 #763 Del Skrevet 5. januar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #764 Del Skrevet 5. januar 2005 hei igjen. Første praksisdag ble litt avkortet da veileder skulle i møte der jeg ikke kunne være meg. Satt for det meste å leste mapper i dag da. Mange triste sjeler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #765 Del Skrevet 7. januar 2005 da er jeg feridg med tre dager i praksis. Det går greit. Synes det er litt kjedlig til tider å bare vente på at noe skal skje og å lese mapper men jeg får i allefall satt meg inn i saker da.. Da er det bare 36 hele dager igjen i praksis.. ti uker går så fort så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 7. januar 2005 #766 Del Skrevet 7. januar 2005 Heisann, Liv, og godt nyttår til deg! Fant ut at jeg hadde lyst til å stikke innom i dagboka di - håper det er OK? Utdanner du deg til sosionom eller barnevernspedagog? Hvor langt er du kommet i utdanningen din? Ser du er i praksis nå! Håper det går fint og at du trives! Vi er jo på sett og vis i samme bransje, du og jeg. I alle fall jobber vi med barn - og det hender jeg samarbeider med barnevernstjenesten! Det er en tøff jobb du går til. Men jeg er sikker på at du vil greie deg godt! Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #767 Del Skrevet 7. januar 2005 selvsagt er det greit at du stikker innom væren! Jeg er ferdig utdannet barnevernsped.i juni så da håper jeg at det er en jobb å venter et eller annet sted der ute! Tøff jobb ja. Er så utrolig mange der ute som ikke burde hatt barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 7. januar 2005 #768 Del Skrevet 7. januar 2005 Ja, det har du helt rett i, liv. Sist jeg hadde kontakt med barnevernstjenesten i kommunen, må jeg si det var en veldig flott dame vi hadde med å gjøre. Mange av dem som jobber i barnevernet er rause og kloke personer - men dessverre har det vært en voldsom gjennomtrekk i stillingene i den kommunen jeg jobber i. Ikke uten grunn, sannsynligvis... Hun forsøkte å få i stand et møte med oss og mor for å snakke om familiens problemer og hva vi kunne bidra med, og mor hadde sagt seg villig til å møte opp. Enden på visa ble at mor ikke møtte pga at hun var irritert på barnevernet. Barnevernspedagogen fikk likevel mors tillatelse til å prate med oss. Vel, familien flyttet til en annen kommune bare noen dager etterpå (sjokk...). Siden har de flyttet tilbake til en nabokommune. Det er noen som bare flytter når det "brenner under beina på dem" - og det kommer ikke akkurat ungene deres til gode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #769 Del Skrevet 7. januar 2005 jepp, mannen har en onkel som driver å flytter rundt fra barnevernet, de har et barn på ca 13-14 år og har flyttet 8-9ganger de siste 2 årene, ink. et halvt år i spania.. Synes så synd på gutten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 7. januar 2005 #770 Del Skrevet 7. januar 2005 Uff, det høres ikke bra ut! Da tenker de overhodet ikke på barna sine, men kun på å redde sitt eget skinn! :-( Heldigvis finnes det også folk som skjønner at de i kortere eller lengre perioder er nødt til å ta i mot hjelp for å greie å stable livet sitt på beina! All respekt for dem, for det er nok tøffere enn vi aner, det å innrømme at man kommer til kort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #771 Del Skrevet 7. januar 2005 jepp, det å innrømme at en ikke strekker til når det gjelder dine egne barn over for andre, ja bare innse det selv også må være utrolig hardt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 7. januar 2005 #772 Del Skrevet 7. januar 2005 Ja, det er sikkert. Da er det desto viktigere å bli møtt med forståelse og respekt fra barnevern, barnehage og andre instanser. Ellers, da? Har du en fin fredagskveld? Selv vurderer jeg å saksøke NRK for å ha tatt bort "Beat for Beat", "Nytt på Nytt" og "Først og sist"... Men KG og et glass rødvin er heller ikke å forakte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 7. januar 2005 #773 Del Skrevet 7. januar 2005 Selv vurderer jeg å saksøke NRK for å ha tatt bort "Beat for Beat", "Nytt på Nytt" og "Først og sist"... Men KG og et glass rødvin er heller ikke å forakte! God fredagskveld... Og helt enig .. bare heng meg på saksøkingen.. Skikkelig dårlig gjort å snyte oss for Nytt på Nytt. Men jeg har også tatt frem vinen (hvit) og litt KG.. så det er ikke så ille det heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 7. januar 2005 #774 Del Skrevet 7. januar 2005 Joda, egentlig er det et godt alternativ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #775 Del Skrevet 7. januar 2005 jeg kan godt være advokat! er go på sånn juss ting shø.. I allefall barnevernsjuss da.. men tror du ikke nrk blir skremt om vi truer med å ta fra de barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 7. januar 2005 #776 Del Skrevet 7. januar 2005 Jo, da tror jeg NRK "vart ordentlig skræmt, ja!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #777 Del Skrevet 7. januar 2005 men kanskje vi kan true med å ta fra de barnetv da? Vi kan lage egen kanal vi og sende barnetv som barna faktisk liker ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 7. januar 2005 #778 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg hadde egentlig tenkt å spørre deg om hvem som var "barna" til NRK - men det er jo selvsagt barne TV!!! MRSMT!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #779 Del Skrevet 7. januar 2005 og her er en liten oppsummering av året.. 2004 - en oppsummering 1. Hva gjorde du i 2004 som du aldri har gjort før? 2. Holdt du nyttårsforsettene dine, og vil du fortsette å holde dem i år? Har ingen nyttårsforsetter. 3. Ble noen som står deg nær mor/far? ei venninne fikk en datter 4. Døde noen som står deg nær? Ikke som jeg kan komme på. Mannens darmor døde, men ho har jeg aldr møtt og han har ikke møtt ho sidne han var 4 år.. 5. Hvilke andre land har du vært i, i år, enn Norge? Rwanda, danmark og Sverige 6. Hva ønker du deg i 2005 som du ikke hadde/fikk i fjor? En yrkesrelevant jobb 7. Hvilken dato vil du huske best, og hvorfor? aner ikke 8. Hva er det største du oppnådde? jeg sto på eksamen, både munlig og skriftlig 9. Hva er den største fiaskoen? aner ikke 10. Har du vært syk eller skadet? noe kneproblemer men mye bedre enn i 2003 11. Hva var ditt beste kjøp? rwandaturen 14. Hva brukte du mest penger på? pendling til og fra skole, ca 16 000kr til nsb.. 15. Hva gjorde deg virkelig virkelig virkelig glad? 16. Hvilke sanger vil for alltid minne deg om 2004? kan ikke komme på noen 17. Sammenlignet med samme tidpunkt i fjor, er du ... Lykkeligere eller ulykkeligere? lykkeligere. Eldre eller klokere? klokere Tynnere eller tjukkere?det samme 18. Hva gjorde du for lite av? reist langt 19. Hva gjorde du for mye av? vært på toget.. 20. Hvordan feiret du jul og nyttår? julen med familien hos onkel, nyttårsaften med venner og god mat. 22. Var du forelsket i 2004? ja 24. Hva så du helst på TV? friends, judging amy 25. Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor? nei, trukke det.. 26. Den beste boken du leste? leste nesten bare pensum jeg 27. Hva var den største musikalske åpenbaringen? ingen? 28. Hva ønsket du deg - og fikk? Mobil 29. Hva ønsket du deg - men fikk ikke? jaktjortet 30. Den beste filmen du så? vet ikke enda 31. Hvordan feiret du bursdagen din? fest hjemme med venner. 32. Hvilken enkeltting ville ha gjort hele fjoråret mer tilfredsstillende totalt sett? om fredrikstad og oslo hadde vært nabobyer og jeg hadde sluppet å pendle 33. Hvordan beskriver du din egen klesstil? causal. 34. Hva holdt forstanden oppe? min kjære og herlige ektemann.. 35. Hvilken kjendis likte du best? johnny depp 36. Hvilken begivenhet opprørte deg mest? Flomkatastrofen i Asia 37. Hvem savner du? alle vennene fra folkehøgskolen 38. Hvem var den beste nye personen du ble kjent med? eneste nye personen jeg kommer på er Greensky 39. Hvilken nyttig erfaring har du gjort deg? ikke bosett seg så en må pendle to og en halv time hver vei! 40. Siter en sangtekst som oppsummerer året? vet ikke om noen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 8. januar 2005 #780 Del Skrevet 8. januar 2005 :o Kanskje dumt av meg å søke på uio til året da?? Høres ikke ut som den pendlinga er så veldig koselig... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg