Furstina Skrevet 21. september 2004 Forfatter #221 Del Skrevet 21. september 2004 Bilen är såld. Vi fick 52 000 SEK för den. Nöjd. Ska till frisören strax - borde egentligen jobba på i full fart men är sååå seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 22. september 2004 #222 Del Skrevet 22. september 2004 Grattis med bil salg ! Hva skal du gjøre til frisøren ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 22. september 2004 Forfatter #223 Del Skrevet 22. september 2004 Tack Jinx Jag klippte mig bara - det var dags för det. Klippte mig för ett halvår sen eller så och i somras blekte jag håret lite. Fick faktiskt beröm av frisören för färgvalet, ltie guldblont (ung som min naturliga färg men med mer lyster). Nu är håret nack-långt och uppklippt - innan kunde jag precis få allt till en tofs eller två korta flätor. Nöjd. Nu har mannen också hittat drömbilen - vi såg på den i går. En Chevrolet Caprice Classic -89. Den ska besiktigas på fredag och efter det är den vår. 49 900 får vi betala - helt OK. Stoor amerikansk bil, ska bara dra en 1 liter per mil och det är ju egentligen inte så farligt. Bilen var bra servad, i fint skick både utvändigt, invändigt och under huven.' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 22. september 2004 #224 Del Skrevet 22. september 2004 Gratulerer med kjøp og salg av bil! Synes det er så godt å høre om unge i dag som ikke "må" ha bil til 200 000kr eller mer, men som har skjønt at man får en ok bil til en fjerdedel. Det finnes jammen meg mye annet gøy man kan gjøre for de resterende 150 000 Liker så godt å lese i dagboka di om ditt liv og dine refleksjoner. Jeg er ofte innom, men legger skjelden igjen en klem, men her skal du få en: :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 22. september 2004 Forfatter #225 Del Skrevet 22. september 2004 Tack tack Kiri Appropå bilpriser så är det ju så att om vi planerar för reparationer och service för så mycket som 10 000 om året är det ändå mindre än värdetappet på en bil för 200 000 - som ändå måste servas! Nåja. Glömde säga att jag köpte gymkort på SATS i går! Har ännu inte tränat första passet men funderar på att springa på luncen i morgon? Drömmer om hus... tittar ofta på hus på nätet men de i närheten är både allt för stora och dyra. Ska ringa kommunen om projekteringen av ett nytt bostadsområde. Kanske kan vi köpa oss ett nytt radhus/rekkehus i första byggetappen. Tror första bygget ska starta 2005... Planerar ekonomin för ett husköp inom kort... ... amorterar mycket (2000 i månaden) på lånet till lägenheten och hoppas sälja så vi får minst 400 000 att lägga kontant på hus. Köper vi nytt kan vi nog sälja lite fonder och lägga 500 000 eller så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. september 2004 #226 Del Skrevet 22. september 2004 Gratulerer med salg og kjøp av bil!!!! Alltid mor med ny bil, men det er utrolig hvordan man knytter seg til den man alt har. Føler at jeg aldri hadde klart å selge våre biler nå. De er liksom en del av oss. Hvordan er det med Malvin for tiden? Han vokser og blir stor gutt? Har ikke fulgt med her inne på en stund, men hvor stor er han nå? Nydelig gutt dere har *sukk* Spennende med planlegging av huskjøp. Kan tro det er dyrt med hus der dere bor, men rekkehus høres da helt OK ut? Blir jo nesten som et hus det? Lykke til med planleggingen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 22. september 2004 Forfatter #227 Del Skrevet 22. september 2004 Tack Monja, trevligt att du tittar in. Malvin växer och har blivit en riktigt liten pojke. Han är 8½ månad och är drygt 80 cm och väger nästan 11 kg och har två tänder. :rosasmil: Han kryper snabbt. Ibland ilar han iväg för att bli "jagad" eller för att komma snabbt fram till fönstret i sovrummet. :rosasmil: Han ställer sig upp och når längre för var dag. Denna vecka når han säkert 5 cm längre än förra eftersom han blivit stadigare. :rosasmil: Han går runt bord, stolar, element och balkongdörr i vardagsrummet - snart tar han nog några steg utan att håll i sig också :rosasmil: vill inte "gå" om vi försöker hålla i händerna - ner på golvet och krypa :rosasmil: Han gillar att "bygga" med klossar, videoband (vi har tre han får leka med), pilla på knappar till video och CD-spelare, rycker i dörrar till vitrinskåpet i vardagsrummet (men bara i det vänstra dörrparet - det har vi nu barnsäkrat så det inte går att öppna - det högra dörrparet har han aldrig varit på) :rosasmil: Han "pratar" och "sjunger" högt, gärna på tunnelbanan eller när mamma och pappa ska titta på nyheterna. :rosasmil: Han "läser" morgontidningen åt mamma :rosasmil: Han ammas morgon, efter jobbet, på kvällen och under natten men äter hemlagade "kluttar" som pappa blandar till dagens "meny". :rosasmil: Han skrattar mycket och är en stor lycka och glädje. :rosasmil: Härmar folk som "flrrrppp":ar med munnen (ni vet, blåser och låter så där som en bil) och till mammas och pappas lidande nattsömn har han börjat vakna var 3:e timme på natten, ledsen, med full blöja och snuttig. Han kan inte klappa händerna, det har vi inte övat så mycket på, men han är så otroligt söt när han lägger huvudet på sned och ska få mamma och pappa att härma. Pappa brukar nämligen lägga huvudet till vänster och säga "na-na-na", lägga huvudet till höger och säga "na-na-na", lägga huvudet till vänster igen och säga "na-na-na" och så rakt fram nästan panna mot panna säga "Woohhh"... varpå Malvin skrattar högt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 23. september 2004 Forfatter #228 Del Skrevet 23. september 2004 Heja mamma och pappa - och Malvin... Nu kämpar vi med sömn- och nattvanorna. Malvin måste lära sig somna utan bröst och han måste sluta vakna var 3:e timme, ledsen och längtande efter bröst. I går tog det 15-20 minuter för mig att natta honom. Han fick bröst och sov nästan när jag la honom i sängen... vaknade, ställde sig upp och grät lite lätt... Jag fick hålla ner honom i sängen och klappa honom på ryggen. Till slut somnade han. Vaknade vid två men jag kunde natta om honom med klappningar. Vaknade vid 5, fick ny blöja och var jättepigg - mannen tog och nattade honom (utan bröst ;-)). Vi SKA greja det här... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 23. september 2004 Forfatter #229 Del Skrevet 23. september 2004 Har bakat Kipas sommerkake med frukt (igen). Vi hade styrelsemöte i bostadsrättsföreningen och jag fick beröm för mina kakor igen... *stolt* Malvin var också med, mumsade på lite honungsmelon och "sjöng" för oss, kröp runt och pillade på papper, vinkade och hade det nog ganska bra. Mannen verkade föresten lite avundsjuk på Malvins mat i dag. Han hade tagit fram ett glas med hemlagad barnmat och den var supergod (Malvin åt glatt och mannen snodde två skedar) Potatismos, torsk och ärtor :bukke: Undrar hur jag blandade till den röran... hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 25. september 2004 #230 Del Skrevet 25. september 2004 Hei Furstina! Ville bare ønske deg og dine en kjempefin lørdag! Moro å lese om Malvin. Han virker som en aktiv og kjekk liten krabat. Stor klem fra Eowyn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 27. september 2004 Forfatter #231 Del Skrevet 27. september 2004 Tack för hälsning Eowyn. Vi hade en jättefin helg. I fredags var jag och tittade på ny vinterjacka - kunde inte bestämma mig och köpte två. Ville ta hem båda och prova, testa, och höra mannens synpunkt. Lämnade tillbaka den ena på lördagen. Pappa ringde i fredags eftermiddag :o Han var i Stockholm över dagen och ville träffas en stund innan hans tåg gick - om jag hade tid... jag gick lite tidigare från jobbet och vi tog en öl tillsammans på Centralen. Trevligt. Det är skönt att pappa "är tillbaka" som sig själv igen. På lördagseftermiddagen åkte jag och Malvin in till city för att lämna tillbaka ena jackan och titta efter skor till mig. Det var lönlöst att leta skor, det var så mycket folk att vi fick hålla oss undan. Vi gick runt en stund innan vi möte bästa vänninnan L och L på hotellet för att gå ut och äta middag. Trevligt. I söndags var jag och tränade på morgonen Första SATS timmen på ett år. Nu ska jag gå två gånger i veckan tänkte jag. Måste träna. Vill träna. Vill ha muskler och kondition. Vill må bra Sen tog vi en tur i nya bilen! Montrerade in barnstolen och cruisade till IKEA och åt lunch där (det var för mycket folk för att gå runt), köpte en leksak till Malvin i leksaksbutiken och cruisade hem igen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. september 2004 Forfatter #232 Del Skrevet 28. september 2004 I går sov inte Malvin något vidare, han drömde och vaknade jätteledsen och nästan otrösterlig. Jag tror minsann att han var trött i går. Mannen sa att han sov 2 timmar! på eftermiddagen (15-17) och sen somnade han snabbt och enkelt redan 20:30... i natt har han bara vaknat två gånger, först vid 1 - då klappade jag honom lite på huvudet och smekte hans rygg. Han somnade om direkt. Och så vid fem, då fick han ny blöja och lite bröst. Själv gick jag upp strax efter sex och var på jobbet redan halv sju! *duktig* det har inte jag orkat den senaste månaden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. september 2004 Forfatter #233 Del Skrevet 28. september 2004 Börjar känna mig tjock i halsen.... har mjuk stickad tröja i offwhite (från Cubus ) på mig. Skönt. Har lite träningsvärk men inte så farligt. Vill hem och ligga på soffan, halvsova under en liten filt, med Robinson eller nåt liknande på TV... Har världens mest aktive son hemma. I dag fick jag en kul bild från mannen - Malvin har vält den ena tvättkorgen, ställt sig på den och tittar ut genom fönstret.... oops vad fort det går ibland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 28. september 2004 #234 Del Skrevet 28. september 2004 God bedring Furstina :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. september 2004 Forfatter #235 Del Skrevet 28. september 2004 Tack Jinx det känns redan bättre. Halsen är lite "ansträngd" men den verkar inte bli tjockare, träningsvärken känns bara lite grann och jag är bara lite lagom trött. Jag har till och med varit och tränat bowling nu i kväll. Är nyduschad och "ska bara" lite på KG. Mannen pratar med sin pappa om bilen, de har pratat sen jag kom hem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 29. september 2004 Forfatter #236 Del Skrevet 29. september 2004 Trött i dag. Låg halvvaken i två timmar i natt och hoppades på att Malvin skulle vakna :-? och amma lite. Jätteont och sprängfullt bröst på höger sida - svårt att sova då. Malvin sov bra, ammades vid tre och gjorde morgon vid sex. Så jag är tidigt på jobbet i dag med. Har med träningsväska och ska nog träna på lunchen... Jag anmält mig till FLYLady och kan konstatera att jag nästan följer de två första dagarnas aktivitet redan: - plockar upp kläder och leksaker innan jag går i säng, - diskar av i köket (nästan) varje kväll - brukar åtminstone tänka ut vad jag ska ha på mig nästa morgon - diskar av tallrik och kniv efter frukosten (om det är diskat kvällen innan) Jag hoppas att vi kan få bra (bättre) vanor som kommer underlätta ett rent hem. Jag tror det kommer bli tuffare när mannen börjar jobba och Malvin ska på barnehage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 29. september 2004 Forfatter #237 Del Skrevet 29. september 2004 Check! Så var julens tågbiljetter beställda och betalade. Vi åker natttåg Stockholm - Trondheim den 22/12 och hem igen 28/12. Biljetterna före jul var nästan slut redan, och hemresedagens biljetter släpptes i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 29. september 2004 #238 Del Skrevet 29. september 2004 Grattis med ny bil!! Min lille venn var også utrøstelig i går, våkna med et hyl og fikk ikke roet han igjen før jeg kom på at det kunne være en ny tann i anmarsj..smurte på dentinox og han sukket lettet...det er fælt når de er sånn, ikke sant! :trøste: Men du har da jammen en flink og oppvakt liten kar!!! De må bare få møtes de to gutta, kanskje til våren- ser dårlig ut nå..hjemtur til mannens sted ble prioritert isteden for St. holm.. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 29. september 2004 Forfatter #239 Del Skrevet 29. september 2004 Ja då Kipa, klart pojkarna måste få träffas! Det kan vara en ny tand på gång, vi har tänkt på det också. Malvin har börjat dregla lite extra och pilla lite mer i munnen. Vi har inte testat någon bedövning än, hoppas det går bra utan. Jag berättade för väninna L om Malvins bad i måndags och hon skrattade rejält... I måndags hade Malvin ätit och smetat ut maten över kinderna, ögonen, pannan och håret - ja ni vet hurde brukar hjälpa till... Jag klädde av honom, tappade upp vatten i badbaljan (som står på tvättmaskinen) - och så ringde telefonen... Mamma ville ha hjälp med att välja elleverantör. Malvin fick stå kvar i badrummet medan jag pratade i telefon i dörren. Han undersökte tvättmaskinens knappar. och så... ...en liten stril från lille tissemannen - Malvin kissar på tvättmaskinen! Han står och håller sig i maskinen, tittar ner på strålen och ser förvånad och intresserad ut. När strålen avtar tittar han på mig och skrattar "DET var kul mamma." så fortsätter han som om ingenting har hänt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 1. oktober 2004 #240 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei! Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en kjempe flott helg. Klem fra meg :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg