Gå til innhold

Svorskt liv

Furstina

Anbefalte innlegg

Det är gøy och se honom varje dag Hanni, han klarar hela tiden nya saker.

I början på veckan kröp han ut i badrummet, fram till avloppet i duschen och spydde lite där :kvalm::ler:

I dag har det bara varit mannen, jag och Malvin... det känns som om veckan bara försvinner. Jag har spelat bowling, mannen har varit ute med pappagruppen (6 barnvagnar, barn och pappor), och mamma har varit här (ville ha sällskap).

I går var A här. Vi pratade lite. Hon är som alltid, bestämd och vet alltid bäst. Det är trist, det går inte att diskutera då... också trist att hon är så viktfixerad. Hon kommenterade H's vikt nere på bowlinghallen, frågade om H gått ner mycket (-10 kg och sen +4). H ser bra ut, ser ut att må bra, är glad och inte alls för smal. I samma veva tar A sig själv i magen och kommenterar hur tjock hon blivit... äter riktigt osunt och rör aldrig på sig men är egentligen lång och smal. Jag har återgått till min storlek innan graviditeten och nu var det för mycket. jag skulle inte alls börja träna igen (för A tror att man bara tränar för att gå ner, inte för att bygga styrka om muskler eller för att få kondition) för då skulle jag försvinna :o

I dag var mannen på BVC och frågade lite. Malvin vill inte ha mat på sked och så luktar hans bajs riktigt illa.

Varje sked med gröt, mat eller fruktpure avvisas. Han vänder bort huvudet och kniper igen munnen med ett litet gnäll. Välling, bröstmjölk och vatten har gått bra.

Sköterskan trodde att han kanske hade nån bakterie eller så i magen. Kanske tycker han inte om sånt som smakar just nu men eftersom han är pigg och glad var det inget att oroa sig för. Ge bara lite mera välling ett tag.

Vikten är nu: 10 430 gram! och han mäter hela 78 cm! 7½ månad gammal

Nu lockar sängen... mannen ligger utslagen på ena sidan och Malvin är precis nattad... tänk om jag får sova tidigt... eller kanske mysa lite med mannen? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malvin har rockar! Hoppade jämfota och ylade till Metallica, the Four Hoursmen för en stund sen... killen skolas tidigt i den hårdare skolan ;)

Egentligen gillar väl barn all rytmisk musik med gung i. Återkommande regelbunda och tydliga rytmer att digga till... men man blir väl alltid glad när de gillar nåt man tycker om.

Det lär dröja innan vi ser honom hoppa till hip-hop i det här huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mamma åkt till Mallorca med en vänninna... och vi är kattvakter igen.

Vi gick en tur alla tre för att mata katten, och sen tillbaka med en gång. Friskt och raskt, riktig skön motion. Malvin somnade i vagnen utanför vid halv åtta och jag bar upp honom. Jag trodde han skulle sova en halvtimme eller så men oj vad trött han var. Har gnytt till sig lite bröst två gånger och jag tror han har "gjort natt" nu... undrar när det då blir morgon... kl 5?

Ska spela lite tv-spel nu och sen sova... kanske ta en dusch först. Ja, vi har ju bytt lakan i sängen...

Jag har föresten lagt ut lite kläder på auktion. Mannen har blivit häktad på Tradera.com och jag har testat. Köpte en klänning och väntar på en höst-dress till Malvin + ett par byxor. Så tänkte jag att säcken vi har i sovrummet med bortsorterade kläder kanske innehöll nåt som kunde säljas.

Jodå. Nu har jag allt från min studentkavaj från -92 till en liten träningstop ute på auktion. Får se om nån vill ha sakerna... Intresserad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jag och Malvin sovit på soffan :(

Malvin somnade vid nio i går kväll och vaknade sedan vid tio och vid elva; hostade rejält, snörvlade och grät. :grine: Vår kille har blivit förkyld :(

Så fort jag la honom ner korkade det igen och han hostade. Tyckte att det var bäst att sitta med honom - det har jag läst nånstanns, att det är lättare att sitta och sova när de är snuviga - så jag tog täcket och Malvin och flyttade ut till vår tvåsitts soffa i vardagsrummet.

Det gick ganska bra, han vaknade några gånger och snörvlade och hostade. Jag hyssade, vaggade, tröstade och han somnade om. Han fick också lite bröst på natten. Det var varmt men ganska mysigt på samma gång....

I morse klockan sex när han hostade till såg han att det var ljust och gjorde morgon. Var snörvlig och trött... så kom en rossling och han harklade sig... ooopss... en kaskad av uppspydd bröstmjölk :kvalm:

Mannen har sovit rätt så bra - det är bra, för han ska ju ta hand om Malvin i dag. Jag är inte så trött som jag trodde men det kommer väl i eftermiddag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trött i dag... Malvin är fortfarande lite snuvig men har sovit i egen säng i två dagar.

I natt har han vaknat kl 12, kl 1:30, kl 3 och kl 4.... zzzzz

Jag var på kvällsmöte och middag hemma hos chefen i går. Vi pratade om företaget och "branding". Intressant och trevligt men jag saknade min lille snutte... det var hårt att bara "studsa" hemma vid sex för att amma och sen åka vidare direkt.

Jag ropade efter honom när jag kom in genom dörren vid sex-tiden, mannen sa att han lyssnade och tittade efter mig. När han väl såg mig fick jag världens leende och han kröp fort över golvet. :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tisdags träffade vi "morfar" för tredje gången. Han är i Stockholm och jobbar denna vecka. Bor på hotell bara 20 min gångväg bort. Vi tog en kaffe i lobbyn, mannen fick en Baileys och Malvin kröp på golvet.

Trevligt. Han verkar ha insett vad han håller på att gå miste om, och att han betett sig lite... eh... ja... skumt, i och med X-kvinnan from Hell...

Nu ska vi i alla fall träffa honom igen nu i helgen, och hans nya kvinna. Det blir första gången. Han sa att han hade dåligt samvete för att vi och nya kvinnan inte träffats ännu. Det är ett steg framåt. De förlovade sig här i juni? och jag tror faktiskt att de funderar på att gifta sig snart... Hepp vad det går undan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redan söndag :o

I fredags var pappa och hans nya kvinna över på kaffe. Jag hade bakat en paj med äpplen och havregryn i degen... mums...

Hon var väl en "normal" kvinna i 50-års åldern som verkar passa honom bra. Vi satt och småpratade och timmarna gick. I går var de över på middag, vi grillade ute på terassen bakom huset och det gick några timmar till.

Kontrasten mot hans förra kvinna är astronomisk. Hans X är (inte "var", för de har fortfarande strider om pengar) en osäker liten kvinna från brasilien med temprament, psykopatiska drag, förföljelsemani och manipulativ häxa. När han var tillsammans med henne svarade de inte ens på inbjudningar om kaffe/middag, de kom med dåliga ursäkter och pappa förbjöds ta kontakt med gamla vänner och säkert med mig också.

Nå ja, nya kvinnan var det. En "normal" kvinna som det gick att prata med, som har åsikter och synpunkter, och ja - är som folk är mest. Ett bra val.

Hon längtar efter barnbarn och har nog väckt pappa att inse att han faktiskt har blivit morfar i år. De gullade båda med Malvin som trots snuvan var en go, glad och gullig kille. Bara lite lätt gnällig innan sängdags - som vanligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var mamma över på middag. Hon har precis varit en vecka på Mallorca med sin vänninna och bara längtar så efter Malvin :)

Framåt kvällen fick jag ont i magen, jag fes riktigt illa, det bubblade och rörde sig i den som om det var knölar som bråkade där inte... och lös i magen... Malvin somnade först vid åttatiden men vaknade strax - jättepigg och glad. Jag gick och la mig så fick pojkarna leka lite...:sove:

Malvin vaknade vid tio i sex i morse, ammade men fick en hostattack och spydde upp massor! över sig, mig och sovrumsgolvet :kvalm:

Tur att jag la mig så tidigt då.

Vi tog morgon han och jag, men han var lite trött så efter en sista laddning med bröstmjölk somnade han och jag smet till jobbet tio över sju redan...

Malvins snuva är bättre men han har börjat hosta så det rosslar i hela bröstet. Mannen ska ta med honom till vårdcentralen i dag för att se om vi kan få hostmedicin. :trøste:

Lillkillen är dock fortfarande glad, äter bra och är aktiv så jag är inte så orolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom og "smuglese" litt i boken din og takke for støtten i tråden om hjemmeværende kvinner :) .

Godt og se at det er andre som deler mitt syn i egende valg og ikke bare evne til og følge alle andre.

Håper du får en fortsatt herlig dag med lille Malvin( morsomt navn forresten), og at forkjølelsen snart blir bedre. :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för hälsning Betty

Jag tycker ju att man ska få göra sina egna val - sen om det blir att börja jobba efter 3½ månad som jag har gjort, eller att vara hemma länge, det bör var och en få bestämma.

Det är så lätt att bara göra som alla andra utan att tänka på alternativ. man bör kanske tänka på vad man "riskerar" både genom att börja jobba och vara hemma.

Malvin har fått tid hos läkaren 13:20, mannen går dit med honom. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De träffade en jättebra läkare. Hon tyckte som vi, att det inte var någon större fara med Malvin. Hans hosta lät "normal", så som den "ska" göra när små barn får snor som rinner ner i halsen.

Hon tyckte också att vi gjort rätt i att inte ge honom en massa alvedon - för han har ju inte haft så hög feber, bara varit lite varm. Febern är ju kroppens sätt att slåss mot infektionen.

Så länge han var så glad och pigg som han var vid besöket var det ingen fara. Om hostan och snuvan är lika illa om en vecka skulle vi komma tillbaka. Det känns bra.

Jag är glad att mannen gick med Malvin. Själv gillar jag inte att gå på läkarbesök... det är liksom en granskning där jag utgår från att de inte ska tro mig och avfärda besöket som löjligt och onödigt.

Malvin är en glad "skit".

I går när jag kom hem från jobbet, sa hej i hallen, så hörde han mig. Jag hörde ett glatt joller och "uuh- uuuh" från vardagsrummet och under glada jollringar kröp han sedan snabbt ut i hallen för att krama sin mamma --- mig

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har precis ätit lunch med mina pojkar.

Först fick Malvin bröst, sen gick vi upp till lunchrestaurangen i huset här och åt svensk lunch tillsammans....

mysigt.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har varit lite lynnig i några dagar, och i går kände jag mig nog lite osäker på det mesta - sån är jag i bland.

I går kväll, efter vi gått i säng och "myst" lite :kline: upptäckte jag

Jaha, Malvin är 8 månader på måndag och jag har fått mens igen... vad är det... 17 månader sen sist? Ska egentligen inte klaga men det har ju varit skönt att slippa.

Nu är jag glad att mannen och jag började med kondomer för en månad sen... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag har varit lite lynnig i några dagar, och i går kände jag mig nog lite osäker på det mesta - sån är jag i bland.

Skjønner godt hva du mener.

Må si at jeg beundrer livet ditt og at mye av de tankene du har om oppdragelse, mat, hvor man kjøper ting og tang osv er som om jeg skulle skrevet det selv.

Jeg liker folk som er bevisste og reflekterte - altså liker jeg deg!

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Furstina (jeg kaller deg bare Fyrstinnen i hodet mitt jeg)

Skulle bare ønske deg en riktig god helg!

Mange klmemr fra Madley :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom for å ønske deg en god helg, skulle gjort det i går..men kom ikke så langt på dagbokrunden min..Men det er jo helg nå- så KOOS dere!!

Godt at Malvin er pigg igjen også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tack tack Madley och Kipa, och tack Kiri

I dag har jag nästan spelat bowling igen. Säsongen har startat och jag var reserv. Jag är "så bra på det" (tyvärr), klarar ofta av att hoppa in och spela bra om någon kliver av men får ju inte riktigt samma chans att spela själv. Nu är jag kanske inte i världens bästa form heller så det passar ju egentligen bra.

Sen har mannen och jag varit på nät-träff i en park. Vi träffade folk från den webbradio community där han och jag träffades. Mest nya ansikten för oss, ganska trevligt men vi gick hem tidigt eftersom vi hade med oss Malvin. Malvin charmar som vanligt alla.

Nu är jag trött... ska bara kolla forum lite och kanske gå i säng tidigt. Kolla fotboll kanske? Näe, jag somnar nog i soffan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha... helg-lunch framför datorn - igen :-?

Malvin och jag gick upp tidigt.

Åt gröt men jag lagade bara en liten potion.

Malvin fick färskt skrapat äpple i gröten och när jag satt ner honom på golvet kröp han fram till bordet och tog äpplet som blev över. Han satt sen och gnagde/åt på det en lång stund. Äpple är gott :Nikke:

Mannen fick sovmorgon och sen ett gymbesök. Malvin sover nu och jag uppdaterar hemsidor (både på "riktigt" och med dumma inlägg)

I dag har min x-kompis B och hans flickvän S namngivningskalas för sin flicka som är dryga 3 månader. Vi är inte inbjudna :(

Jag vet ju att S av någon anledning inte vill umgås med oss - det har nåt med att hon tycker vi har förolämpat henne genom att inte hälsa hjärtligt på mitt X när vi var där på kalas... eller nåt i den stilen Det är i alla fall trist att veta att en av ens gamla vänner inte längre är ens vän.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag lagar mat till Malvin.

Det blir många kastruller med olika saker som både ska blandas till god barnmat och som ska frysas in i "kluttar" för blandning.

Är hungrig själv, ska kanske ta en paus och en smörgås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har lagat mat hela dagen! Är trött i fötterna och ska snart gå i säng... "ska bara" KG:a lite först ;)

Malvin har nu mat så det räcker i flera veckor.

400 gr torsk

300 gr fläskkött

300 gr kyckling

3 morötter

250 gr gröna ärtor

500 gr majs

2 dl mungbönor

4 potatisar

2 dl cous-cous

1 ägg

lite mjölk och vatten

rapsolja och olivolja.

Maten är både blandad i olika kombinationer, lite kryddad och infrusen i glas, och infrusen i "kluttar" som kan blandas senare.

Nu ska jag vika tvätt - mannen har varit i tvättstugan medan jag har lagat mat.

:husarbeid:

det är bara dammsugning och golvtorkning kvar - men det tar vi en annan dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...